Olen ihan saatanan kateellinen, jos jollakulla on oikeasti hyvä parisuhde!
Siksi uskottelen itselleni, ettei se niilläkään kauaa kestä... Miehet tuottavat lopulta vain tuskaa, tavalla tai toisella!
Kommentit (17)
ja sattuu kun katsoo lähipiirissä aviopareja, joilla näyttää kaikki olevam niin hyvin. halaillaan ja pussaillaan, vaikka meillä ollaan kuin jääpalikat, ei olla halailtu sitten viiteen vuoteen...
tarkoittaa 'oikeasti hyvä'? Ai ettei koskaan ole riitoja tai ongelmia?
Mut se onkin ainoa asia mikä on hyvin.
jossa olisi vielä fyysistä läheisyyttä ja tietysti uskollisuutta. Mutta ei se uskollisuus yksin tee hyvää parisuhdetta. Pitäisi olla hauskaa yhdessä. Se kertoo kait jostakin..
jossa on sitten ne huonotkin hetket, jopa oikein huonot.
Mutta hyvä parisuhde kestää nekin.
Ilman työtä ei mun mielestä parisuhde voi olla edes hyvä. Ei se vaan tyhjästä tule. Kyseessä kuitenkin kaksi eri ihmistä.
Toivottavasti sinäkin löydät tavan saada parisuhteesta hyvä.
oman parisuhteesi hoitoon, niin ehkä sinullakin olisi hyvä suhde, etkä kadehtimaan muita.
mutta kertokaa mulle, miten saan kylmettyneen avioliiton taas lämpimäksi? Me emme ole siis viiteen vuoteen pitäneet toisiamme kädestä tai halanneet. Seksiä on, mutta ei sitä toisenlaista läheisyyttä, mitä itse kaipaan. On niin vaikeaa mennä toisen kainaloon kaikkien näiden vuosien jälkeen. Miten teen sen?
ollaan oltu 20 vuotta yhdessä ja viimeiset neljä vuotta meillä on mennyt tosi hyvin. Sitä ennen olisin voinut erota(ellei muutamaa ekaa vuotta lasketa) vähintään kerran kuussa.
mutta kertokaa mulle, miten saan kylmettyneen avioliiton taas lämpimäksi? Me emme ole siis viiteen vuoteen pitäneet toisiamme kädestä tai halanneet. Seksiä on, mutta ei sitä toisenlaista läheisyyttä, mitä itse kaipaan. On niin vaikeaa mennä toisen kainaloon kaikkien näiden vuosien jälkeen. Miten teen sen?
Niin menet sinne miehen viereen. Otat kädestä kiinni, tai painaudut kainaloon.
Kyllä se mieskin läheisyyttä kaipaa.
Joskus on otettava vaan se ensimmäinen "askel".
Ei sitä läheisyyttä teille vain tule jonakin päivänä itsestään.
se on tulos elämänkoulun käymisestä. Nöyrtymisestä kuuntelemaan omaa itseään ja mitä tarvitsee, haluaa ja on valmis antamaan. Rakkaus ei ole tuote, jonka voi hankkia, se on riski, jonka voi ottaa.
Kaikkensa kun antaa, voi kaiken silti menettää. Jos mitään ei anna omastaan niin mitään ei saa. Hyvä ja onnellinen parisuhde ei ole oman kunnollisuuden ansiota, eikä mikään takaa, että onni olisi säilyvää.
Rehellisyys itseä ja toista kohtaan. Vapaaehtoisesti annetut rakkauden ja välittämisen teot ja toisen kunnioittaminen. Niistä on hyvä parisuhde tehty.
Kiitollisin mielin sellaisesta nautin.
(jostain 20 vuoden takaa).
Tässä sulle kadehdittavaa:
-parisuhde kukoistaa. Nyt taitaa olla kymmenes vuosi yhdessä olla menossa. On meilläkin ollut omat laskusuhdanteemme, jopa niin rankat, etten itse olisi uskonut että niistä selvitään yhdessä. Näitä tilanteita tulee jokaiseen parisuhteeseen joskus, ei ihan näin pahoja kuin tässä parisuhteessa, mutta ne määrittelevät sen parisuhteen kunnon ja sen onko parisuhteella edellytyksiä jatkua läpi elämän.
En enää ikinä epäile etteikö tämä suhde selviäisi tulevistakin murheista. Vaikka mitä tulisi, niin ongelmat selvitetään.
Siksi uskottelen itselleni, ettei se niilläkään kauaa kestä... Miehet tuottavat lopulta vain tuskaa, tavalla tai toisella!
rikkoi minut (10 v aviossa, toistuvaa pettämistä, arkeen osallistumattomuutta ja kroonista valehtelua). Nyt on vaikea luottaa kehenkään, vaikka uusi ihana ihminen on lähellä.
Kyyninen minäni uskoo siis juuri noin: miehet tuottavat lopulta vain tuskaa. Silti yritän päivä kerrallaan olla onnellinen ja opetella luottamaan. Eli haluan olla sellainen, jolla on oikeasti hyvä parisuhde, vaikka töitä se varmasti teettää.
Ja voiko olla onnellinen jos riskejä ei ota.
t.Onnellinen parisuhteessa
No kaikki ei ole sitä mille näyttää: meitäkin luullaan oikeasti onnellisiksi ja tasapainoiseksi aviopariksi. Kulissien takana kuitenkin riidellään paljon, välit on viileät, jopa jäiset minun puoleltani ainakin. Hellyyttää saan vain silloin jos mies yrittää jostain syystä hyvitellä jotain tai haluaa minulta jotain.
Että älä ole kateellinen suotta.
Ei näennäisonnellisille.
No kaikki ei ole sitä mille näyttää: meitäkin luullaan oikeasti onnellisiksi ja tasapainoiseksi aviopariksi. Kulissien takana kuitenkin riidellään paljon, välit on viileät, jopa jäiset minun puoleltani ainakin. Hellyyttää saan vain silloin jos mies yrittää jostain syystä hyvitellä jotain tai haluaa minulta jotain.
Että älä ole kateellinen suotta.
että viisainta olis opetella eroon moisesta kuluttavasta tunteesta kaikessa elämässä.