Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vesirokko on aikuisena sairastettuna?

Vierailija
19.03.2011 |

sain sen ehkä perheestä jossa lapsilla se oli..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni kuume nousi 41:n asteeseen, eikä lääkkeet pysyneet sisällä. Terveyskeskukseenhan se vei...

Vierailija
22/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla hengenvaarallinen. Jos epäilet saaneesi tartunnan, kannattaa olla yhteydessä lääkäriin. Ja jos sairastut, edelleen kannattaa olla yhteydessä ja lähteä päivystykseen jos tarve vaatii jne.

Aikuisilla yleensä hankalampi tauti kuin lapsilla, ei kaikilla toki hengenvaarallinen, mutta usein vakava.

Ja niille jotka lukevat eivätkä ole sairastaneet- rokotus kannattaa hankkia. Samoin lapsille yläasteelle mentäessä jos eivät ole sairastaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosin saattanut sen sairastaa lievänä jo lapsuudessa... Mutta ellet ole, se varmistuu vasta-aineista, ja jos nyt vielä vältyit tartunnalta, hankit rokotteet HETI!

Vierailija
24/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen vieläkin kuin eileisen päivän vaikka siitä on jo yli 20-vuotta.

Kaik paikat oli täynnä kutisevia näppylöitä. Nukuin puuvillahanskat kädessä jotten olisi raapinut näppyjä unissani.

Kuume oli todella korkea. Raju tauti.

Lapsemme sairasti sen onneksi jo alle kouluikäisenä. Kova tauti se oli lapsellekkin.

Vierailija
25/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät eivät tiedä, mutta vesirokko on oikeasti vaarallinen aikusena. Aikusille voi tulla vesirokkorakkuloita myös sisäelimiin tai aihoivin, kun se sitten puhkevat siellä, voi kuolo korjata.

Ystäväni kävi kaupassa, kotiin jäi vesirokkoa sairastava mies. Kun vaimo tuli kaupasta, mies oli kuollut vesirokkoon. Vesirokko oli todellakin kuolinsyy, se selvisi ruumiinavauksessa.

Vierailija
26/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen samaan aikaan kun minä lapsena ja kummatkin selvisivät muutamalla näpyllä.

Vierailija
27/32 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivokuumeen. Melkein kuoli, oli teholla nukutettuna. Kaksi kuukautta sairaalassa, kävelemäänkin piti opetella uudestaan. Muistona muistiongelmia ja epilepsia.

Vierailija
28/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vesirokon 27-vuotiaana. Alkoi flunssalla ja viikon päästä ilmestyi ensimmäiset näppylät. Niitä tuli paljon ja joka paikkaan. Nappasin päivittäin allergialääkkeen, Heinixin, eikä kutissut yhtään. Pari päivää olivat vesikellomaisia ja sitten alkoivat rupeutua. Kuumettta oli parina päivänä vähän päälle 37. Ihan siedettävä tauti minun kohdalla. Henkisesti ehkä rankinta, ei huvittanut peiliin katsella. Sairauslomaa sain viikon töistä. Arpia ei jäänyt. Ilkein vaihe oli ennen näppylöitä tuo flunssa ja kurkkukipu.

Vierailija
29/32 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh :l

Vierailija
30/32 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 21 vuotiaana joka tarttu sisarusten lapsilta ja puhkes alleviikossa itelle. Alko hirveen inhottavilla nielurakoilla jotka oli kipeinä ja lämpö 38 ja parataps autto kun lääkäri määräs siihe. siitä pari päivää kurkku tuli ok mutta loput näpyt ilmesty samantein kokokehoon. Onneks kutina ei ollu mahoton+ sisko anto jotain apteekin rakkosalvaa jonka nimeä en muista. Kaikki ohi viikossa^^

Vierailija
31/32 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3-kymppisenä vesirokossa. En ole koskaan ollut niin sairas kuin silloin, monta päivää. Aikuisille ainakin se on vaarallinen, voi levitä sisäelimiiin. Olin tajuttomuuden rajamailla, onneksi selvisin. Kutina ja pahat näppylät olivat pienin murhe kurjassa olossa.

Vierailija
32/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää korkeampaa kuumetta, jonka jälkeen alkoi tulemaan näppyjä

, jotka ei edes kutissut. Puoli toista viikkoa kesti. 23 vuotias mies olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme