Taapero huutaa pullaa ruoan sijasta. Annanko olla nälässä?
Ei kelpaa tavallinen ruoka. Taapero rupeaa huutamaan ja osoittelee sormella leipäkaappiin. Olen tehnyt niin, että nostan pois ruokapöydästä kun kiukuttelu alkaa. Taapero huutaa selkä kaarella lattialla, kunnes pyrkii taas ruokapöydän ääreen istumaan. Tarjoan tietysti taas ruokaa, mutta lapsi heittää lautaset ja muut kaaressa lattialle ja vaatii leipää tai herkkuja.
Kommentit (6)
Juu ei kannata antaa kuin oikeaa ruokaa, ei pullaa eikä leipää mahan täytteeksi. LApsen edessä ei kannata alistua. Muuten homma karkaa käsistä.
Huono äiti olet! Heti leipomaan sitä pullaa siitä, jos nicopetterin tekee mieli!
Huostaan lapsi tollaselta äidiltä. Vai vielä oikeeta ruokaa toisen pitäis...
Kaipasin vaan vahvistusta sille, että teen oikein. Kiitos kun tuette. Yksinhuoltajana sitä on aina vähän epävarma, kun ei saa tukea toiselta vanhemmalta.
ap
Huh huh. Ei meillä ollut tuollaista, vaikka olen koko ajan kuvitellut että esikoiseni on voimakastahtoinen. Ei varmaan ole viimeinen yhteenotto teillä, mutta voithan yrittää kompromissia, eli jotain sellaista ruokaa mistä tykkää. Ei pullaa kuitenkaan.
Lähtekää vaikka ulos joksikin aikaa ja tarjoa sen jälkeen ruokaa uudestaan. Annoksen ei tarvi olla iso. Tärkeintä on että ymmärtää, että ruokaa syödään eikä ruuan kans takkuilla. Jälkkäriksi voit hyvin antaa leipää ja pullaa.
Mulla useampi voimakastahtoinen lapsi. Älä anna periksi vaikka väsyneenä se olisikin helppoa. Helpommalla pääset näin pitemmänpäälle
Jos annat periksi, niin oppii vaan että saa tahtonsa läpi aina huudolla ja itkulla.
Vaatii hermoja, mutta ei lapsi ikuisuuksia jaksa testata.
Eli anna olla pienessä nälässä. Antaa kyllä periksi, kun nälkä tarpeeksi kova :)