Lainasin tämän eräästä toisesta ketjusta. Mitä mieltä tälläisestä miehestä?
Nimimerkillä Televisio .Lupa.
[quote]
Televisio .lupa.
minä miehenä kartan häsellystä ja korkeita ääniä. Pidän rauhasta. Television äärellä voin kontrolloida kaikkea. Hälisevät mainoskatkot käännän hiljaiselle tai kanavaa. Jos nainen käskyttää ja lapset huutavat toisaalla on vaikeaa miellyttää kaikkia. Usein ohjeistus on epäselvää ja tahallisen epätarkkaa. Kun teen jotain niin nainen tulee valittamaan että miksi sinä nyt noin teit. Sitten hän antaa rätin ja käskee tehdä jotain muuta.
Kun olen tehnyt jotain muuta, raahaudun takaisin tv:n äärelle, otan taaperon vatsani päälle ja laskemme leikkiä.
Nainen tulee taas. Hyrräilee kuin paarma. Hikoilen hieman ja lapsikin on että häh, miks se mamma siinä huseeraa. Ai se pyyhkii pölyjä, no en tiennyt että sekin pitää tehdä.
Nyt se pyyhkii televisiota. On kuulemma pölyinen. Menetin yhteyden taaperoon. Se meni soittamaan cd-levyjään.
Otan asennon ja valmistaudun kuulemaan saarnaa saamattomuudestani. Hetkinen, esinahkani välissä taitaa olla karva. Menee hetki...
Kas noin. Kuulen taustalta jotain epäselvää. Suuntaan keittiöön. Otan roskat ja katoan pihalle. Poltan tupakan ja jään autotalliin.
[/quote]
Kommentit (31)
Ikävään rakoon on lupsakan kuuloinen mies itsensä ajanut. Lapsen/lasten takia kroonisen valittajan jättäminen on varmasti hyvin vaikeaa.
Ei se auta kuin etsiä vaan sitä omaa tilaa pahanilmanlinnun ulottumattomista. Koittaa vaikka keksiä mukavaa yhteistä tekemistä lasten kanssa (jossain muualla kuin kotona). Tai aloittaa joku uusi harrastus (jossain muualla kuin kotona).
Mies voisi ottaa vastuuta lapsista ja kodinhoidosta.
Aurinko paistaa sisään ja mua sitten ärsyttää pöly.
Kaikkialla on niin pölyisää.
Mitä enemmän mies nössööntyy ja fleguuntuu, sitä raivokkaammin nainen siivoaa, raivoaa ja katkeroituu.
Miehen vetelyys saa aikaan kireitä keski-ikäisiä naisia. argh.
Mitä enemmän mies nössööntyy ja fleguuntuu, sitä raivokkaammin nainen siivoaa, raivoaa ja katkeroituu.
Totta varmaan tuokin. Nykyään on vaan miehenä pysyminen ja naisen ns. pistäminen järjestykseen tehty aika riskaabeliksi hommaksi. Siis sen suhteen jos haluaisi vielä omia lapsiaan kasvattaa jatkossakin.
Ikävä kierre kyllä tuo henkinen kastraatio.
Miehen vetelyys saa aikaan kireitä keski-ikäisiä naisia.
Vai nalkuttavat katkerat naiset saavat aikaan elämäänsä kyllästyneitä ja umpikujastaan masentuneita fleguja miehiä? Tuohon kehään kun tyrkkii vauhtia yhtä hyvin kumpikin osapuoli.
Vinkuvaan emakkoon lapsista tehdyillä kaltereilla vangittu mies on vähän kuin eläintarhan villieläin. Kiertää tyhjä katse silmissään kehää kunnes kuukahtaa.
Ero tulee heti, kun tuo nainen pääsee tuulettumaan harrastusten tai muun pariin. Kyllä sieltä löytyy Hannuhanhi ja kerää heh "potin" lapsineen...
Muistuttaa mun parinkympin suhdetta. Tehtiin kaksi lasta ja elämä jotenkin ummehtui arkeen.
Ero tulee heti, kun tuo nainen pääsee tuulettumaan harrastusten tai muun pariin. Kyllä sieltä löytyy Hannuhanhi ja kerää heh "potin" lapsineen...
Muistuttaa mun parinkympin suhdetta. Tehtiin kaksi lasta ja elämä jotenkin ummehtui arkeen.
Se on ilmeisesti vilpittömästi sitä mieltä että kotityöt ovat 100%:sti minun työtäni (käymme molemmat kokopäivätöissä), ja että jos minä "käskytän" häntä osallistumaan, kysymys on minun ikävästä luonteestani ja hänen mahdollinen pienikin osallistumisensa suunnatonta sankaruutta, josta minun sietäisi olla todella kiitollinen.
TV:n edessä makaaminen on hänen mielestään nimenomaan sitä mitä hänen pitäisi saada tehdä aina kotona ollessaan, ja on hirveä kohtalo joutua kerran kuussa keräämään pari lautasta tiskikoneeseen, koska sehän häiritsee tv:n edessä nukkumista.
Vaikka kämppä olisi missä kuosissa se ei vaan muka huomaa sotkuisuutta ja pölyä - ei vaikka olen kerran ollut kuukauden siivoamatta. Sitten kun itse alan hommiin ja sanon, että seuraavalla kerralla voi mies tehdä siivouksen, mies ihmettelee, että eihän hän vielä huomannut, että pitää siivota. Vaikka astioitakaan tai vaatteita ei olisi yhtäään puhtaana ja kämppä olisi karvan ja murusten ja hiekan peitossa.
Ja se äärimmäinen flegmaattisuus, mistä se tulee miehiin?? Mihin on hävinnyt se aktiivinen ja urheilullinen mies, joka jaksoi vaikka mitä ja vielä illan päätteeksi antoi ihanaa seksiä..onko joku käynyt vaihtamassa sen tuohon lötköttävään hissukkaan?? Haluan sen pirteämmän miehen takaisin.
kauhean mukava ihminen, yleensä äiti saa hänet huonolle tuulelle.
Siivoushulluus on sairaus.
naisen syyksi sen ettei kommunikoi eikä jaksa tehdä mitään. Naista käy sääli ja lasta myös. Vastausten perusteella naiset mielellään haukkuvat toisiaan, joten lohduttajia löytyy jos tuo itsekäs veltto paska lähtee kävelemään suhteesta.
on: -hoitaa kotityöt valittamatta, - olla vaatimatta mieheltä mitään - antaa pillua kun mies haluaa -hoitaa lapset -pitää turpansa kiinni kun mies katsoo televisiota tai istuu koneella - Näyttää hyvältä.
Jos olisin tuo mies niin eroaisin heti ja vaatisin parempaa. Yleensä sitä saa kun kouluttaa itselleen vähintään 15 vuotta nuoremman akan.
Harvemmin miehiä pieni pöly häiritsee. Tuossakin tilanteessa äiti tuli häseltämään isän ja taaperon väliin. Heillä oli tärkeä hetki. Tuli surullinen mieli, kun taapero lähti soittelemaan cd-levyjä ja mies pakeni kotoaan autotalliinsa.
Kuvailiko karva esinahassa tätä tilannetta =) ?
Mutta luinpa sitten erään artikkelin aiheesta ja siinä asiantuntija sanoi, ettei se ihan noinkaan ole. Kyseessä on yhteinen koti ja molempien viihtyminen siellä on tärkeää. Jos naisen viihtymiseen tarvii olla siistiä, kodin siivoaminen on kummankin asia. Ei voi vedota vaan siihen, ettei itseä haittaa se, että joutuu kahlaamaan pölyssä ja roskissa. Eli kyse on yksinkertaisesta toisen tunteiden huomioon ottamisesta.
No joo, kaipa se tuokin toimii, jos vastavuoroisesti sitten rauhaa halajava mies saa vastavuoroisesti nauttia hiljaisuudesta ja levosta omissa oloissaan.
Helpoin ulospääsy siivousnalkutuksesta lienee sopia selvät siivouspäivät/-ajat. Sitten on kaikille selvää että torstai-iltana siivotaan ja pulinat pois. Ainakin omasta kokemuksestani kina lähtee usein käyntiin juuri tuollaisesta esimerkin tilanteesta jossa toinen saa yht'äkkisen energianpuuskan ja olettaa että muut samalla sekunnilla hyppäävät hänen avukseen.
Lapset kun ovat vähän vanhempia niin hyvin voi pistää kiertävät tiskiviikot. Aina tietää kenen homma milloinkin on tiskata, eikä puuhaan tarvitse yrittääkään värvätä muita.
Se on kyllä järkevä keino. Lapsetkin osallistuvat. Menee vain hetki, jos koko perhe auttaa.
Luulen että heidän parisuhteessa on syvempi ongelma. Nainen selvästi ärsyttää miestään tahallisesti laillisin keinoin. Mies pakenee, eikä edes suutu.
Tuossakin tilanteessa äiti tuli häseltämään isän ja taaperon väliin. Heillä oli tärkeä hetki. Tuli surullinen mieli, kun taapero lähti soittelemaan cd-levyjä ja mies pakeni kotoaan autotalliinsa.
Kyllähän tuossa tarinassa varsin alakuloinen tunnelma on. Ei tunnu ko. perheen äiteellä olevan ollenkaan pelisilmää sen suhteen mikä on tärkeää tai milloin mitäkin asiaa pitäisi tehdä.
Aika usein kun on niin että pienestä asiasta isosti rähisemällä aiheuttaa sitä alkuperäistä asiaa selvästi enemmän haittaa ja mielien myrkytystä kotiin.
Sääliksi käy erityisesti lasta, joka joutuu tuollaisen äksyilevän virtahevon seurassa kasvamaan.
Ikävä kierre kyllä tuo henkinen kastraatio.
Juuri se ja molempiin suuntiin. Kumpikin kaipaisi varmaan muuta ja haluaisi toteuttaa itseään muutenkin kuin nalkuttamalla/kuuntelemalla käskytystä.
Tuossakin tilanteessa äiti tuli häseltämään isän ja taaperon väliin. Heillä oli tärkeä hetki. Tuli surullinen mieli, kun taapero lähti soittelemaan cd-levyjä ja mies pakeni kotoaan autotalliinsa.
Kyllähän tuossa tarinassa varsin alakuloinen tunnelma on. Ei tunnu ko. perheen äiteellä olevan ollenkaan pelisilmää sen suhteen mikä on tärkeää tai milloin mitäkin asiaa pitäisi tehdä.
Aika usein kun on niin että pienestä asiasta isosti rähisemällä aiheuttaa sitä alkuperäistä asiaa selvästi enemmän haittaa ja mielien myrkytystä kotiin.
Sääliksi käy erityisesti lasta, joka joutuu tuollaisen äksyilevän virtahevon seurassa kasvamaan.
Sinun on ehkä parempi pysyä loitolla parisuhteista.
Olisi järkyttävää raahata tuollaista painoa jaloissa. Autotallissa odottelee ruokaa. Haistelee että jokos on valmista ja ilmaantuu juuri "sopivaan aikaan".