Apua, eikö synnytyksen aikana saa syödä mitään???
Näin ainakin Tyksissä synnyttäneet on sanoneet. Miten sen maratonin muka jaksaa syömättä??
Kommentit (53)
En ollut nälkäinen mutta mies pakotti syömään, jotta tulee voimia. Lappasi suuhun aina kun supistus oli ohi. Ja sitten kun ruoka loppui, niin tunki suuhun suklaata. Pelkäsin kyllä vähän, että oksennan, mutta en hennonnut kieltää miestä, kun se oikeasti luuli tekevänsä mulle palveluksen...
Toisessa synnytyksessä sitten sanoin topakasti, että haluan vain jotain viileää mehukeittoa, en ruokaa, enkä sitäkään siinä 12 tunnin puristuksessa jaksanut syödä. 24 h myöhemmin sain vasta ruokaa mutta ei ollut edes nälkä.
lihavia naisia, kun mikään muu ei ole mielessä kuin ruoka.
Jos ennakkoon pitää miettiä saako synnytyksessä syödä niin on tuossa jo pakkomielteen oireet. Kuinka te pystytte edes pas*alla käymään ilman ruokaa??? Vai onko teillä vessassa eväät mukana?
Huoh....
Jotenkin tuntuu, että joillakin nykyään tämä syöminen on mennyt ihan yli äyräiden. Joka paikkaan pitää raahata eväitä mukana, kun muuten tulee niin nälkä. Haloo, ei se nälkä mitään vaarallista ole, jos perusterve ihminen olet! Eikä se nälkä tarkoita sitä, että heti pitää lähteä ahmimaan ruokaa, on ihan tervettä olla joskus nälässäkin!! Se on ihan normaali tunne! Ei ole kyllä normaalia miettiä sitä, että saako synnytyksessä ruokaa, kyllä siinä ihan muut asiat pitäisi olla mielessä!! Huh huh.
Ei ole ruoka ollut mielessä. Vähän juonut olen ihan vettä, jos on janottanut. Kipujen aikaan ei mulla nälätä. Ekassa tosin oli tippa, mutta se tais olla vaan nestettä. Vararavintoa löytyy kohtalaisesti. Suht nopeat synnytykset sen jälkeen kun kunnon supparit alkaneet.
lihavia naisia, kun mikään muu ei ole mielessä kuin ruoka. Jos ennakkoon pitää miettiä saako synnytyksessä syödä niin on tuossa jo pakkomielteen oireet. Kuinka te pystytte edes pas*alla käymään ilman ruokaa??? Vai onko teillä vessassa eväät mukana? Huoh....
Jotenkin tuntuu, että joillakin nykyään tämä syöminen on mennyt ihan yli äyräiden. Joka paikkaan pitää raahata eväitä mukana, kun muuten tulee niin nälkä. Haloo, ei se nälkä mitään vaarallista ole, jos perusterve ihminen olet! Eikä se nälkä tarkoita sitä, että heti pitää lähteä ahmimaan ruokaa, on ihan tervettä olla joskus nälässäkin!! Se on ihan normaali tunne! Ei ole kyllä normaalia miettiä sitä, että saako synnytyksessä ruokaa, kyllä siinä ihan muut asiat pitäisi olla mielessä!! Huh huh.
ihan totta sinusta on ihan normaalia olla toista vuorokautta ilman ruokaa? Kaikkien synnytykset kun eivät ole ohi parissa tunnissa eikä sairaalaan lähdetä ruokapöydästä suoraan.
Jos ennakkoon pitää miettiä saako synnytyksessä syödä niin on tuossa jo pakkomielteen oireet. Kuinka te pystytte edes pas*alla käymään ilman ruokaa??? Vai onko teillä vessassa eväät mukana?
Huoh....
Ihan kuin ruoan miettiminen pysäyttää synnytyksen ;)Että huh huh :D
Minä söin synnytyksessä :) Menin sairaalaan yhdeksän aikaan, yhdeltätoista söin lounaan ja lapsi syntyi vähän ennen kahta. Ei ainakaan kukaan kieltänyt syömästä.
suosittelen jokaiselle kun on suolaista ja makeaa+ tietysti juotava (minulla oli vettä) ja kätilön mielestä oli myös hyvät eväät minulla=)
Huoh....
Jos on menossa synnyttämään ja saa LAPSEN, niin miten joku miettii, että saako syömistä?? Mun mielestä aivan käsittämätöntä. Se on eri asia, että pärjääkö sitä sitten miten pitkään syömättä, mutta että miettii sellaista asiaa etukäteen niin se on kyllä jo aika hurjaa. Kyllä silloin ruoalla on jo aika suuri osa elämässä.
Vielä kymmenisen minuuttia ennen ponnistusvaihetta syötiin miehen kanssa Kotipitsaa ja juotiin kokista.
Ei siellä kaikki oksentele ja kilju kivusta.
Minun mielestäni on aivan päivänselvää, että mennään minne tahansa, vaikka sitten kunnalliseen laitokseen, niin itse huolehditaan siitä, että mukana on ainakin jotain juotavaa, jotain sokerista ja jotain suolaista. Vissypullo ja pähkinäpussi oli itselläni mukana, ja en olis pärjännyt ilman niitä, koska salissa meni niin kauan eikä siellä käynyt kätilö kuin parit tarkaistuskäynnit.
Mä ymmärrän ap:n kysymyksen aivan hyvin, ja suosittelen ottamaan mukaan ainakin jotain jolla estää nestehukka ( koska synnytyksessä minä ainakin hikoilin) ettei tarvi olla kiireisten hoitajien varassa. Epiduraalin jälkeen minä ainakin sain syödä ihan rauhassa omat evääni, ja koska kipulääkitys oli tehokas ja edellisestä ateriasta pitkä, pitkä aika, niin ruoka oli tosiaankin aika päälimmäisenä mielessä. ;)
synnytys kesti molemmilla kerroilla 19h. Kahvikupillisen ja jonkun sämpylän söin aamupalaksi, lapset syntyivät seuraavana yönä.
Ei ollut nälkä ei. Enkä muuten ekalla kerralla synnytyksestä seuraavana päivänäkään saanut kun mustikkasoppaa:)
Huoh....
Jos on menossa synnyttämään ja saa LAPSEN, niin miten joku miettii, että saako syömistä?? Mun mielestä aivan käsittämätöntä. Se on eri asia, että pärjääkö sitä sitten miten pitkään syömättä, mutta että miettii sellaista asiaa etukäteen niin se on kyllä jo aika hurjaa. Kyllä silloin ruoalla on jo aika suuri osa elämässä.
Esim. minun elämää ei ruoka hallitse, mutta siltikin esikoisen aikaan tuli mietittyä kaikenlaista :) Että voi voi. Vaikka saakin lapsen, ei ole kiellettyä ottaa huomioon muitakin asioita synnytystä koskien :)
Millä tavalla hurjaa? Hmm, ehkäpä sinun kannattaisi tajuta että vaikka lapsen synnyttääkin, ei ole kiellettyä miettiä myös omaa jaksamistaan. Tottakai katsotaan että lapsella on kaikki hyvin, mutta niin sitä pitää äidilläkin olla kaikki hyvin.
Joillakin synnytys voi olla oikeasti pitkä, ei lasta jaksa ponnistaa jos energiat on ihan hukassa eikä ole voimia. Yllättäin joillakin auttaa syöminenkin pitämään verensokerit ylhäällä yms. :)
Ei hallinnut ruoka elämääni toisenkaan lapsen synnytyksen aikaan, mutta ajattele! Minä SÖIN hyvällä ruokahalulla ruoan :) Kyllä sitä ihmeellisesti jaksaa kun ei itseään päästä heikkoon kuntoon :) Keväällä kolmannen lapsen synnytys edessä ja toivon saavani ruoan tälläkin kertaa jos synnytys on pidempi :)
synnytys oli nopea ja kaikki meni hyvin.