Apua, eikö synnytyksen aikana saa syödä mitään???
Näin ainakin Tyksissä synnyttäneet on sanoneet. Miten sen maratonin muka jaksaa syömättä??
Kommentit (53)
kunnes kätilö tuli ja otti sen pois. Olin tuossa vaiheeessa 7 cm auki. Kuulemma, jos halusin epiduraalin niin ei saisi mutustaa pitsaa.
saanut RUOKAA, OLIN SYNNYTYSSALISSA 10 MIN, MUTTA EN SAANUT RUOKAA SYNNYTYKEN AIKANA, SEN JÄLKEEN KYLLÄKIN....
Olisikin saanut heti synnytyksen jälkeen ruokaa, mutta kun ei saanut. Ennen synnytystä olin syönyt iltapalan osastolla (jossa olin jo ollut useita päiviä). Lapsi syntyi aamuyöllä. Olin yksikseni synnytyssalissa monta tuntia synnytyksen jälkeen (lapsi ja lapsen isä olivat muualla) ja minulla oli ihan tuhoton nälkä, kun vihdoin pääsin osastolle lapsen kanssa lounasajan jälkeen.
Minun kohdallani kylläkin oli varmaankin tapahtunut jonkinlainen kämmi, ja minulle unohdettiin antaa aamu/välipalaa vaikka sitä pyysin. Olin koko aamun lähdössä osastolle, mutta lääkäriä ei oltu saatu kiinni, jotta olisi voitu antaa lapselle lupa lähteä pois tarkkailusta (lopulta antoi luvan puhelimitse). Lounasaikakin meni ohi.
Tokan lapsen synnyttyä saimme heti välipalaa synnytyksen jälkeen synnytyssaliin.
ei kannata huolehtia siitä syömisestä synnytyksessä. Paitsi isä voi toki tarvita evästä. Mutta tuskin suurempiruokahaluinenkaan siellä ruokaa erityisesti kaipailee.
on NIIN erilaisia. Ymmärrän AP:n (ensisynnyttäjän?) kysymyksen oikein hyvin.
Mä jouduin tulemaan ekaa synnyttämään ennen aamuseitsemää Tyksiin, pieniä supisteluja oli muttei kipuja. Käskivät tulemaan kun mulla oli pientä verenvuotoa. Koko päivän sit siel synnytyssalissa hengailin. Vasta neljän aikaan kivut kävi niin kovaksi, ettei ruoka ollut mielessä. Sain mehukeittoa ja mehua. Vain nestemäistä, koska mahdollisen sektion takia ei saa syödä kiinteää ruokaa (näin mulle sanottiin). Lapsi syntyi illalla yhdentoista aikaan. Olis ollut aika pitkä päivä, jos ei edes mehukeittoa olis saanu! Ei synnytyksen aikana ruokaa tee mieli kun jännittää mutta pakko jotain on saada, ettei verensokerit laske ja rupee heikottamaan.
Seuraavat kaks synnytystä menivät niin nopeesti, ettei kätilö olis edes ehtinyt mitään mehukeittoja hakemaan :)
En ole lihava, hoikatkin ihmiset tarvitsevat säännöllisesti ravintoa.
Aplihavia naisia, kun mikään muu ei ole mielessä kuin ruoka.
Jos ennakkoon pitää miettiä saako synnytyksessä syödä niin on tuossa jo pakkomielteen oireet. Kuinka te pystytte edes pas*alla käymään ilman ruokaa??? Vai onko teillä vessassa eväät mukana?
Huoh....
monestihan se on juuri niin, että hoikka on heikompi kestämään nälkää, kun ei ole vararavintoa mitä polttaa.
ja kyllä mä tuolloin sain mehukeittoa ja jotain muutakin siinä synnytyssalissa, en nyt muista mitä kun se oli vähän sellainen sivuseikka.
eikä ollut nälkä missään vaiheessa. Synnytyksen jälkeen vähän nälätti, mutta ruoka ei maistunut.
Jos synnytys kestää vaikka 20h niin täytyyhän sitä miettiä miten sen jaksaa syömättä!!!
kunnes kätilö tuli ja otti sen pois. Olin tuossa vaiheeessa 7 cm auki. Kuulemma, jos halusin epiduraalin niin ei saisi mutustaa pitsaa.
Törkeä kätilö ;) Söi varmaan itse loput...
Olin nääntymäisilläni nälkään kun olin lopulta saanut synnytettyä mutta ruokaa ei tarjottu ennen kuin aamulla.
Mulle tuotiin klo 03 tarjottimella ruokaa, kun olin vihdoin saanut pungerrettua vauvan maailmaan. Ei ole ikinä kumisämpylä ja lipton maistunut niiin taivalaliselta!
Olin nääntymäisilläni nälkään kun olin lopulta saanut synnytettyä mutta ruokaa ei tarjottu ennen kuin aamulla.
niin synnytyksen aikana tarjottiin mehukeittoa ja heti synnytyksen jälkeen tuotiin tarjottimella kunnon ruokaa ja onnittelumalja tuoreille vanhemmille. Keskellä yötä. Kun siirryin vähän myöhemmin vuodeosastolle niin yökätilö kysyi ensimmäiseksi onko nälkä ja haluanko hedelmiä tms.
Synnytys kesti vuorokauden.
En kuitenkaan kyennyt siinä kivuissani syömään mitään.
ei ole vielä kohdunsuu alkanut kunnolla aukeilla. Mutta sitten tulee vain niin etova olokin, että ei sitä pysty syödä. Ne oikeet supistukset tuntuu mulla jotenkin kurkussakin, juuri etovalla tunteella supistuksen aikana. Siitä tietää että jotain oikeesti tapahtuu kun tuntuu kurkussa silleen jännästi etovalta. Ei siis suoraan okseta mutta ei ole hyvä olokaan. Synnytyksen jälkeen on sitten kyllä ruoka maistunut!
Mä syön yleensä usein ja pieniä aterioita, oon sellainen syöppö että jos vaan olisi mahdollista syömättä lihomatta mitä tahansa, söisin varmaan ihan koko ajan. Pakkasin sairaalakassiini vaikka mitä evästä mukaan, joka oli tarkoitus vetää viimeistään lapsen vetäessä ensimmäiset ilmat keuhkoihinsa. MUTTA. Sinä yönä, kun supistukset alkoivat (lapsi syntyi vasta seuraavana yönä) mulla meni vatsa niin sekaisin (suoli tyhjeni kokonaan parissa tunnissa), ettei todellakaan ensimmäisenä ollut mielessä ruoka. Siinä päivän mittaa kotona ollessani yritin jotain saada alas, mutta aina supistuksen alkaessa meinasi sekin vähä tulla oksennuksena ylös. Kyllä mulle Kätilöopistolla yritettiin iltasella juottaa vähän mehukeittoa kun kätilö arveli oman ja vauvan verensokerin olevan hieman matalalla, mutta ei todellakaan tehnyt siinä vaiheessa mieli, vaikka yli vuorokausi oli mennyt melkeinpä ravinnotta. Noh, mulla tosin kului pari viikkoa, ennen kuin ruoka oikeasti alkoi jälleen maistua, oli sellaista pakkosyöttöä siihen asti. Mutta kyllä sitä yllättävän hyvin jaksoi, kyllä normaalipainoisen maksa pitää synnytyksen ajan huolen siitä, että kroppa ei näe nälkää vaikka vatsa kurnisikin :)
Synnytin TYKSissä. Synnytys kesti 31h josta 10h synnytyssalissa. Ruokaa en saanut viimeiseen 12 tuntiin, juomaa en salissa ollenkaan enkä 12h synnytyksen jälkeenkään. Se oli vain minun tapaukseni. Jotkut saa loppuun asti ruokaa ja juomaa ja heti synnytyksen jälkeen kaikki herkutkin.
menin esikoista synnyttämään keskiviikkona aamuviideltä. Lapsi syntyi torstaina puolen päivän jälkeen. Tänä aikana minulle tarjottiin yksi lämmin ateria (perunaa ja maksakastiketta) ja iltapala, (ei aamupalaa). Kun lapsi oli syntynyt, oli lounasaika osastolla juuri ohi, eli sain vain sämpylää ja mehua. Päivällisellä olikin sitten aikamoinen nälkä.
Ja joo olisi kyllä syönyt mielelläni keskiviikkona toisenkin lämpimän ruoan ja torstaina aamupalan ja lounaan, mutta niitä ei minulle tarjottu.
sain ihan lämpimän ruuan eteeni salissa kolmatta synnyttäessäni ja söin hyvällä ruokahalulla. Mentiin saliin aamulla ysiltä ja synnytystä vauhditettiin oksitosiinilla, kun omat supistukset ei oikein vieneet eteenpäin... puolen päivän aikaan söin lämpimän ruuan ja mehua sain juoda ihan loppuun asti. Lapsi syntyi viideltä iltapäivällä.