Pankki ei saanut säästöpossua!
Kävin tänään kysymässä Sampopankista uutta säästöpossua rikkoituneen tilalle. Halusin nimenomaan sellaisen hieman isomman enkä sellaista pientä, johon mahtuu vain pari hassua kolikkoa. Virkailijan mukaan isompia possuja ei ole nyt, eikä varmaankaan myöskään myuöhemmin saatavilla. ????? Miksi??? Kyllä suututti ettei pankista saa edes rahalla kunnon säästöpossua lapselle!!!
Miten muissa pankeissa?
Kommentit (36)
siksi, koska sika on saastainen eläin ja SÄÄSTÖPOSSUJEN myyminen tai pitäminen pankissa olisi MUSLIMIEN HALVEKSUNTAA. Tällaisen tiedon minä olen saanut pankista. Kaikki äänestämään persuja, että nämä naurettavat typeryydet loppuvat"
vaikka kuinka ison Hipon! Mutta nimenomaan ostaa. pienen lapsen nyrkin kokoisen saa tiliasiakkaat ilmaiseksi, mutta siitä isommat maksavat.
sen verran on possussa kokoa
Pankit ovat vitun laiskoja nykyään Laskuttavat siitä että pitää rahojaan heidän tileillään, lapsillekaan ei enää anneta kaikkialla possua eikä todellakaan katsota hyvällä sitä pikkurahaa. Voi jumalauta!! Ennenkin se oli KONE joka sen laskemisen hoiti, ei itse virkailija..! Onpa iso vaiva, juu.
Siinä oikein asiantuntija äänessä.. Kenen luulet käyttävän sitä KONETTA, joka ne lapsen rahat laskee? Ensin taistelet sen possun auki, niissä kun on ties minkälaisia lukkosysteemeitä ja muovilärpäkkeitä, joista osa jopa LIIMATTU (ei, op:ssa ei myöskään ole avaimia nordean possuihin), sitten erottelet sieltä kolikoiden seasta klemmarit, karkkipaperit, mytätyt setelit jne pois.. sitten rahat koneeseen ja tuurilla sinne jää joku huomaamaton roska ja kone menee tukkoon. Sitten kolikkopussi tulee täyteen ja alat vaihtamaan sitä ja sitten laitat moneen kertaan niitä tussilla väritettyjä kolikoita, joita lukija ei meinaa tunnistaa... Voittekin arvata paljonko tähän kuluu aikaa ja ne kiireiset tädit huokailee siellä jonossa! Joten kyllä se on pieni osa minkä se kone siitä possun tyhjennyksestä tekee. Tuo ap:n aloitus kuulostaa kyllä oudolta. Käy ostamassa jostain toisesta pankista?
tähän menee enemmän aikaa kuin ennen koska..?
Kommentti oli tuolle ''kone laskee, ei virkailija, onpa iso vaiva...'' kun ei ihminen tajua että ei se kone kaikkea tee, että on siinäkin tekemistä.
ja juu, se kuuluu työhön, en valita tässä mistään. Mutta oikaisin vaan tuon käsityksen siitä että virkailija ei tee mitään, kone tekee kaiken :D
Kommentti oli tuolle ''kone laskee, ei virkailija, onpa iso vaiva...'' kun ei ihminen tajua että ei se kone kaikkea tee, että on siinäkin tekemistä. ja juu, se kuuluu työhön, en valita tässä mistään. Mutta oikaisin vaan tuon käsityksen siitä että virkailija ei tee mitään, kone tekee kaiken :D
eikö samalla logiikalla kaikki muutkin pankin toiminnot pitäisi lopettaa. Kyllähän niihinkin menee aikaa ja ihminen nekin tekee. Minä tarkoitin siis sitä, miksi ennen tämä on ollut mahdollista, mutta nyt se on niin kamalan vaivalloista ja aikaavievää? Ja kai se koneella laskeminen on kuitenkin nopeampaa kuin käsin laskeminen?
eli ainakin minä maksan käteisellä lähes kaikki hankinnat (alle 500 e) ihan siksi, että ei tule verkkopankkimaksua.
Hauskaa kommentointia. Tämä mummu poisti lastenlastenpankit, kun raha ei pankkiin kelpaa. Sijoita sitten se eurosi sinne rahastoon euro kerrallaan. Lapsi ei edes näe rahaa eikä opi käyttään. Siksiköhän on niin paljon näitä ylivelkaisia.?? Pankit ei enää hoida finanssihuumassaan tehtäviään. Ja se possuhan oli muistaakseni vain postipankilla.? Olen itsekin saanut palkkioksi ihan sellasen kultaisen possun aikanaan. Tärkeä juttu.
Säästöpankista olisi saanut suurenkin lippaan, mutta se olisi maksanut jotain 20€, eikä sitä saa tyhjennytettyä ilmaiseksi. Vain pienen säästölippaallisen kolikoita saa tallentaa maksutta omalle tilille.
Joissain paikoissa on OTTO-automaatin kyljessä myös talletusautomaatti. Olen tyhjentänyt omia säästölippaita sellaiseen ja rahat ovat näkyneet heti tilillä. Kannattaa varmaan vähän googletella asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kommentointia. Tämä mummu poisti lastenlastenpankit, kun raha ei pankkiin kelpaa. Sijoita sitten se eurosi sinne rahastoon euro kerrallaan. Lapsi ei edes näe rahaa eikä opi käyttään. Siksiköhän on niin paljon näitä ylivelkaisia.?? Pankit ei enää hoida finanssihuumassaan tehtäviään. Ja se possuhan oli muistaakseni vain postipankilla.? Olen itsekin saanut palkkioksi ihan sellasen kultaisen possun aikanaan. Tärkeä juttu.
http://m.tori.fi/vi/20889772.htm
http://www.tori.fi/pirkanmaa/STS_saastopossu_27899809.htm?ca=16&w=3
Postipankin (myöhemmin Leonia) lisäksi ainakin Säätöpankilla ja STS pankilla oli possut.
Vierailija kirjoitti:
Joissain paikoissa on OTTO-automaatin kyljessä myös talletusautomaatti. Olen tyhjentänyt omia säästölippaita sellaiseen ja rahat ovat näkyneet heti tilillä. Kannattaa varmaan vähän googletella asiasta.
Kaikki pankit eivät vaan ole vielä mukana tuossa talletusotossa. Itse ytiritin kahteen automaattiin, ennen kuin selvitin jostain että ei toimi kuin Nordean, Osuuspankin ja Sammon korteilla.
Tämä nyt on viisi vuotta vanha keskustelu, mutta löysin kivan metallisen possun Anttilasta. :> En tykkää kuljettaa kolikoita mukana, joten possu saa ruokaa silloin harvoin, kun käteistä jostain ilmestyy.
Lasten kolikot lasketaan maksutta, mutta jos aikuinen tuo pussillisen silppua, niin siitä saa maksaa sen verran, ettei siitä juurikaan tilille asti riitä mitään. En muista tähän hätään taksaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tallessa vieläkin ensimmäinen kultapossuni, jonka mahavyössä lukee Postisäästöpankki - Postsparbanken. Sain sen (kuulemma) n. kolmen kuukauden vanhana talvella 1966, ja siihen säästettiin ensimmäiset markkani ja pennini. Se on tärkeä lapsuusmuisto, sitä en hävitä.
Miehelläni on kaksikin vanhaa säästöpossua (karhuherra Paddington Turun Alueen Säästöpankista ja STS pankin valkoinen säästöpossu), joihin hän kerää kolikoita. Niiden täyttyessä (kestää kyllä kauan) hän vie ne sitten Dansken kolikkoautomaattiin tyhjennettäviksi, koska hän on vieläkin Dansken asiakas. Minä vaihdoin Postisäästöpankin, Postipankin, Leonian, Sampon ja Dansken asiakkuuteni Aktiaan nelisen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kommentti oli tuolle ''kone laskee, ei virkailija, onpa iso vaiva...'' kun ei ihminen tajua että ei se kone kaikkea tee, että on siinäkin tekemistä.
ja juu, se kuuluu työhön, en valita tässä mistään. Mutta oikaisin vaan tuon käsityksen siitä että virkailija ei tee mitään, kone tekee kaiken :D
Virkailijaa ei tarvi yhtään mihinkään kun itse tallettaa rahat omalle tililleen kolikkoautomaatilla. Sähköisesti se raha tilille siirtyy.
Mä heitän kolikkokippoon 5 ja 10 senttiset, niistä kertyy vuodenkin aikana muutamia kymppejä. Käteistä vieläkin tarvitaan. viimeksi tänään torilla kahvikojussa ei kelvannut kortti (Hki, Hakaniemi).
Siinä oikein asiantuntija äänessä.. Kenen luulet käyttävän sitä KONETTA, joka ne lapsen rahat laskee? Ensin taistelet sen possun auki, niissä kun on ties minkälaisia lukkosysteemeitä ja muovilärpäkkeitä, joista osa jopa LIIMATTU (ei, op:ssa ei myöskään ole avaimia nordean possuihin), sitten erottelet sieltä kolikoiden seasta klemmarit, karkkipaperit, mytätyt setelit jne pois.. sitten rahat koneeseen ja tuurilla sinne jää joku huomaamaton roska ja kone menee tukkoon. Sitten kolikkopussi tulee täyteen ja alat vaihtamaan sitä ja sitten laitat moneen kertaan niitä tussilla väritettyjä kolikoita, joita lukija ei meinaa tunnistaa... Voittekin arvata paljonko tähän kuluu aikaa ja ne kiireiset tädit huokailee siellä jonossa! Joten kyllä se on pieni osa minkä se kone siitä possun tyhjennyksestä tekee.
Tuo ap:n aloitus kuulostaa kyllä oudolta. Käy ostamassa jostain toisesta pankista?