Pitääkö ihan joka asiaan olla oikeasti pätevä perustelu?
Minä: Ajattelin kävästä kirpparilla/kaupoilla/jossain
Mies: Ai, mitä me nyt niinku tarvitaan?
Minä: Ei oikeastaan mitään, mutta olen jukoliste ollut viimiset 4 viikkoa kolmen sairastavan tenavan kanssa kotona neljän seinän sisällä. Haluan ULOS TÄÄLTÄ!
Minä: Voisin lähteä kahvilla käymään kaverin kanssa
Mies: Ai miks? Paljon halvemmaks tulee, jos keität ne kahvit kotona!
Minä: kts. edellinen vastaus
Minä: Sovittiin tutun kanssa, että viedään viikonloppuna koirat tonne pellolle juoksemaan
Mies: Ai miks?
Minä: No vaikka siks, että niillä saattas olla kivaa ja ne sais liikuntaa? + mäkin näkisin joskus jotain aikuisia ihmisiä
Minä: Voisin käydä äidin luona/siskon luona
Mies: No mitä asiaa sulla sinne on?
Minä: No ei mitään. Ne nyt sattuu asumaan tossa 2km päässä ja olis kiva niitäkin joskus nähdä + kts. ensimmäinen vastaus.
ARGH! Siis joka jumalan kerta! Miks pitää mennä mihinkään ja mitä asiaa mulla nyt mihinkään olis. Olen kotiäiti ja kökin himassa AINA. Varsinkin viimeaikoina, kun ei oo päästy edes lasten kanssa oikein yhtään mihinkään. Ihan JOSKUS vaan olis kiva käydä vaikka JOSSAIN. Ihan yks hiton hailee missä. Mutku miehen mielestä on aivan riittävää sosiaalista kanssakäymistä se, että hän joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä koko työpäivän. Joopa joo. Pitäshän sen riittää mullekin...
Voiko MITÄÄN tehdä ihan vaan huvin vuoksi????
Kommentit (4)
En voisi kuvitella joutuvani puolustelemaan sukulaisteni tapaamista...
Miehesi kuulostaa kyllä aika ikävältä tyypiltä. Onhan se nyt eri asia jos päivät on hälinässä tai sitten kotona. Minä kärsin hulluuteen saakka tuosta jatkuvasta ihmisten seurasta töissä, mutta ymmärrän että jollain tilanne on toinen.
No mikset vastaa että huvin vuoksi vaan selität?
Tai aika usein. Mutta periaatteessa tossa olis ehkä perustelut. Jos jaksan perustella. Mutta se kysymys pasahtaa AINA ku apteekin hyllyltä. Ai MIKS?
Viimeks just kysyinkin, että miksi hitossa mulla tarvii olla joku elämää suurempi syy siihen, että meen hörppimään kahvia siskoni luokse. Mies totesi hämmentyneenä, että ei kai sitä tarviikaan.
Ja seuraavana päivänä se kysyi, että miks mä lähden äitini luokse. Ei se vaan opi... Ja mua är-syt-tää.....
No mikset vastaa että huvin vuoksi vaan selität?