Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi piltti ja muut lihasoseet on muka huonoja?

Vierailija
17.03.2011 |

Meidän 1,5v syö 1-2 lihasosetta päivässä ja 2 isoa purkkia hedelmäsosetta. Toki syö ihan normaali kotiruokaa, oikeita hedelmiä ja leipää myös.

Eihän niissä ole lisäaineita ja varmasti ovat puhtaista raaka-aineista tehty.

Itsekin tykkään syödä niitä nyt raskaana. Eipä ainakaan ole listerian vaaraa :p

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kansankynttilä on järkyttynyt tiedosta, etteivät ole ns. täyssäilykkeitä vaan niissä on ihan vettäkin (gasp!) ja osassa jopa pektiinia (iik!) tai peräti riisiä jossain muodossa (NO!!). :)

Vierailija
2/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liisterimäistä pahanhajuista mössöä, lapsi ei opi pureskelemaan ollenkaan :( ei ihme kun purkeilla kasvatetut syö vain hampurilaisia, lihoo, diabetes on huipussaan ja sperman laatukin heikkenee. Pottuvoilla ja lihalla se on ennenkin kasvettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suuri häpeä syöttää vauvalle/lapselle teollisuusmyrkkyä (jossa kaikki lapselle tarvittava ravinne on tip-top, myös rasva)!!!

t: Muksu soseiden käyttäjä (lapsi on 1v)

ps. Neuvolassa minulle sanottiin, että ainakin on oikeat ruuat, ne kauppojen soseet :D

Vierailija
4/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti lisäaineita ja säilöntäaineita, myrkkyjäämiä

siis niissähän EI ole lisäaineita..

mitä myrkkyjäämiä?

niissä on perunaa ei syanidia..

meillä samanikäinen (1.5v) syö purkkiruokaa päivittäin ja on keskikäyrän alapuolella..

ja noiden lisäksi syö kurkkua, tomaattia, banaania ja omenaa.. jne.

eli osaa kyllä pureskella ihan normaalisti kun suurta herkkua on näkkileipä.

Vierailija
5/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli tätä aiheesta hyvä juttu.

Vierailija
6/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maistuu myös. Ne lihasoseet siis.

Vierailija
7/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttua?

Vierailija
8/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait ne mitään kamalia myrkkyjä ole, mutta vähän minä ihmettelen lapsen makuaistia jos noilla yksinomaan pärjää. Ne on aika eltin oloisia ja hajuisia sössöjä, jotka ei ole oikeaa ruokaa nähneetkään. Mulla on kolme lasta ja yksikään ei ole noita suostunut syömään. Olen testannut ja reaktio on ollut aina sama, kaikilla. Ovat selvästi nälkäisiä ja tulevat pöytään/istuvat kiltisti odottavina ja kun tällään sapuskan eteen niin joskus lapsi on saanut hirmu inhotustutinan ruokaa maistettuaan ja toisinaan pelkkä hajukin saa vaan työntämään ruuan pois ja muksun pois pöydästä.

Kyllä ne musta ihan näppäriä reissusapuskoja olisi jos lapset vaan niitä suostuis syömään, mutta miten joku voi syödä niitä joka ikinen päivä? Hedelmä ja kasvissoseet on ok, mutta jostain syystä ne lihaversiot on kyllä aika elttiä kamaa.

Vierailija
9/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maistuu myös. Ne lihasoseet siis.

tottakai purkitkin pitää lämmittää

Vierailija
10/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on tuholaismyrkkyjen jäämiä. Siis niissä kasviksissa. Liha on luultavimmin tehotuotettujen eläinten lihaa, joille on syötetty ties mitä p*skaa kanan nahoista lähtien.

Itse teen vauvalle luomusoseita pakkasen aina kerralla ison satsin.

Vierailija
11/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIPP-merkkiset ja Semperilläkin kohtuu suuri valokoima.

t. purkkiruokailijataaperon äiti, joka ostaa purkkeja mutta aina luomusellaisia :)

Vierailija
12/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne eivät maistu millekään. Mitään ainesluettelon makua et pysty ruuasta maistamaan. Teollista mössöä, joka on niin hienoksi jauhettua, ettei lapsen tarvitse tehdä mitään. Kunhan kulauttaa kurkusta alas. Itse tekemällä saa halvempaa ja huomattavasti monipuolisempaa ruokaa lapselle. Ja tekeminen ei todellakaan ole vaikeaa tai aikaavievää. Meillä kyllä poika suostuu syömään valmissoseitakin. Niitä on kaapissa aina pari hätävarana. Tosin soseeseen pitää sekoittaa mukaan perunaa, jotta menee alas.

Vierailija
13/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noin prosentti maailmalla tuotetuista raaka-aineista täyttäisi lastenruokien vaatimukset."

http://pilttipiiri.fi/jutut/ruoka-ja-ravitsemus

/huolella-viljeltya

Vierailija
14/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipp lasagnea... Tykkää purkkiruoista, lähes kaikista, mutta saa itse tehtyäkin. Tosin ei syö kotiruokaa juuri koskaan niin, että tulisi täyteen. Olen tarjonnut itse tehtyä alusta asti, mutta jos valita voi, syö purkista.

Syö mielellään sormiruokaa, vihanneksia, hedelmiä ja leipää.

Vierailija
15/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait ne mitään kamalia myrkkyjä ole, mutta vähän minä ihmettelen lapsen makuaistia jos noilla yksinomaan pärjää. Ne on aika eltin oloisia ja hajuisia sössöjä, jotka ei ole oikeaa ruokaa nähneetkään. Mulla on kolme lasta ja yksikään ei ole noita suostunut syömään. Olen testannut ja reaktio on ollut aina sama, kaikilla. Ovat selvästi nälkäisiä ja tulevat pöytään/istuvat kiltisti odottavina ja kun tällään sapuskan eteen niin joskus lapsi on saanut hirmu inhotustutinan ruokaa maistettuaan ja toisinaan pelkkä hajukin saa vaan työntämään ruuan pois ja muksun pois pöydästä.

Kyllä ne musta ihan näppäriä reissusapuskoja olisi jos lapset vaan niitä suostuis syömään, mutta miten joku voi syödä niitä joka ikinen päivä? Hedelmä ja kasvissoseet on ok, mutta jostain syystä ne lihaversiot on kyllä aika elttiä kamaa.

meillä kelpaa joka ikinen purkki, minkä olen kotiin raahannut. Ja olen varmaan jokaista makua tuonut. Siitä alkaen, kun kiinteää on syöty, päivän toinen ateria on ollut aina purkkiruoka ja toinen muun perheen syömä ruoka sellaisenaan tai varioidusti.

Ja molemmat maistuvat erittäin hyvin, eli en usko makuaistissa olevan mitään vikaa:)

Vierailija
16/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on tuholaismyrkkyjen jäämiä. Siis niissä kasviksissa. Liha on luultavimmin tehotuotettujen eläinten lihaa, joille on syötetty ties mitä p*skaa kanan nahoista lähtien.

Itse teen vauvalle luomusoseita pakkasen aina kerralla ison satsin.

no kaikilla ei ole rahaa tai muutenkaan intoa luomuun, oli sitten kyseessä valmisruoka tai itse tehty. Meillä pärjätään hyvin ihan molemmilla, tavallisilla purkkiruuilla ja itsetehdyllä perusruualla, jopa tarjoustuotteilla.

Vierailija
17/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös ihmetellä, miten säilyvät niin kauan..

Vierailija
18/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ne on vaan aika yksipuolisia sekä raaka-aineiltaan että maultaan.

Vierailija
19/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka muuttuu monipuolisesta heikommaksi kun siirtyy samaan muun perheen kanssa. Monet eivät enää saa kasviksia ja vihanneksi yhtä paljon eikä monipuolisesti, kun syövät samaa mitä muukin perhe.

Vierailija
20/21 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan minilyhennelmä siitä kuluttaja-lehden jutusta

http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/edelliset-numerot/2011/1-2011/lastenruuat/

Musta on tosiaan hauska vertailla lasten ruokia ja niissä käytettyjä aineksia eri maiden välillä. Noissa pilteissä ja muksuissa on kyllä tosi suppea valikoima raaka-aineita.

Kuitenkin ihan sellaisia perusraaka-aineita kuin papu, sipuli, paprika, selleri, linssi, mikä tahansa muu kala kuin lohi, lammas jne. ei löydy kovinkaan helposti raaka-ainevalikoimista.

Sama tietty koskee laitosruokaa yleensä. Sehän vaan kertoo ruokakulttuurista.