Ei jaksa tätä pahoinvointia!
Ensimmäistä lasta odotan, toisella kuulla. Mitään ei mene pakottamatta alas ja koko ajan huonovointinen ja väsynyt. Pakko väkisin syödä että vauva saa vitamiineja.
Miten kauan tätä pitää kestää? Älkää vaan sanoko että yhdeksän kuukautta!
(lapsi on tervetullut mutta voisi tämä helpompaakin olla)
Kommentit (6)
että voisikohan vielä tehdä abortin. No en nyt ihan tosissani.
Se tuntuu ikuisuudelta, mutta ei auta kuin kestää. Koeta järkätä elämäsi muuten mahdollisimman rennoksi ja stressittömäksi.
Mulla auttoi vähän sitruunalla maustetun veden juominen ja pitkät kävelylenkit raikkaassa ilmassa, siis silloin, kun pystyin siihen.
Ja yks mikä myös auttoi, oli raskaus-monivitamiinien lopettaminen. Niissä oli rautaa, joka ilmeisesti imeytyi huonosti ja pahensi oloa. Kun vaihdoin raudattomiin, niin pahoinvointi puolittui.
Voi olla, että se menee piankin ohi! Osta kaupasta paljon erilaisia raikkaita mehuja ja juo vaikka jääpalojen kanssa. Jos sinulla on blenderi, niin tee raikkaita smoothieita esim. pakastemarjoista ja ananaksesta. Nuo smoothiet ja itse tehdyt jäädykkeet on monipuolisempi ja terveellisempi vaihtoehto jäätelölle, mutta tietenkin jäätelöäkin voi välillä syödä. Niihin voit sekoittaa monipuolistamiseksi myös siemeniä. Ota lisäksi oliiviöljyä lusikalla, jotta saat hyviä rasvoja, joita et nyt ehkä saa ruuasta.
että pysyt tolpillasi. :)
Valitettavasti huonovointisuus voi kestää hyvinkin pitkään (itselläni viimeisimmässä raskaudessa viikolle 24 saakka), mutta on mahdollista, että se loppuu vaikka joskus rv 10-13 tienoilla.
Minä olen raskauspahoinvoinnin kanssa toiminut niin, että olen syönyt/juonut ihan juuri sitä mitä eniten on sattunut tekemään mieli, enkä ole yrittänyt saada alas sellaista, mitä ei oikeasti tee yhtään mieli. Appelsiinimehu oli aika hyvä, samoin smoothiet, joihin sekoitin esim. maustamatonta jugurttia, banaania ja jäisiä puolukoita.
ja juot, mikä maistuu :). Kyllä se pahoinvointi häviää. Minulla kesti tuota pahoinvointia noin 6viikkoa. En voinut olla edes suihkussa kauvaa, kun pahoinvointi tuli sielläkin :(. Normaali ruuan haju sekä kahvi etosivat. Söin omenoita, appelsiineja sekä tuoremehua. Niihin oli himo :). Väsymys oli myös ystävänä. Aamulla, kun heräsin, niin tuntui jo tunnin päästä että en ole nukkunut ollenkaan :(. Nukuin paljon yhden vuorokauden aikana monen viikon ajan.
Kiitos kannustuksesta. (:
Pelottaa vain että jos syön mitä sattuu niin saako vauva tarvitsemansa?
oikeasti, ne 9kk lentää niin nopesti ohi, ettet edes huomaa kun sinulla on jo puolivuotias sylissä!
Nauti joka hetkestä. Älä syö väkisin. Juo vaikka mehuja. Jos mikään ei pysy sisällään, syö sitä mikä pysyy. Vaikka jätskiä. Jotain energiaa pitää saada.
Muista vain erittäin hyvä hampaiden pesu ja purkat!
Kysyy neuvolasta neuvoa.
Voimia sinulle! ?