Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta
aloitin tänää syömään tyroksiinia.
Onko kellä sama vaiva???
Kommentit (16)
Eikä ole millään lailla itseaiheutettua.
Alussa asia varmaan pyörii paljon mielessä, mutta äkkiä siihen tottuu.
On ollut jo 12-vuotiaasta lähtien (nyt ikää 38v!) eli aika kauan olen Thyroxinia syönyt :)
Ja hyvin menee, labrakontrolleissa käyn välillä useammin, välillä harvemmin. Raskaaksi tulemiseen ei ole vaikuttanut(lapsia on 4), vaikka siitä olen joskus lukenutkin. Ainoastaan lääkitykseen on vaikuttanut raskauksien ja imetyksen aikana. Mutta oikeastaan ihan pikku juttu :)
aika monella on. Minulla löytyi se 1,5 v sitten, eikä lääketasapainoa ole vieläkään löytynyt.
mulla oli ensin ylitoiminta ja osa rauhasesta poistettiin minkä jälkeen ei toiminut tarpeeksi.
vuosittain tarkastetaan tasot ja vain kerran on jouduttu annostusta lisäämään 25 vuodessa.
kroonikko minäkin, ei juurikaan haittaa elämää onneksi.
Aika yleistähän tuo nykyään on.Oikealla lääke tasapainolla uskoisin että pystyy elämään normaalia elämää.
otin tänää ekan lääket, nii tuntuu et ois huono,okesettava ja pöyrytävä olo. Onks se ok?
otin tänää ekan lääket, nii tuntuu et ois huono,okesettava ja pöyrytävä olo. Onks se ok?
välillä mennyt uudestaan vajaatoiminnalle ja lääkitystä nostettu.
ollut vajaatoiminta jo kohta 19v ,ja viimeiset 15v sama lääkeannostus ollu.
kiva tietää etten oo yksin tän vaivan kanssa. Mut en kuitenkaa ainakaa vielä pysty hyväksyä tätä. Mites te kerroitte sukulaisille ja ystäville tästä? Mä en ajo kertoa tästä vanhemmille. Mies ja yks ystävä ovat ainoat kelle mä oon kertonut.
Onko kyse siitä että olet varsin nuori vielä ja haluaisi ajatella olevasi edelleen "perusterve"?
kiva tietää etten oo yksin tän vaivan kanssa. Mut en kuitenkaa ainakaa vielä pysty hyväksyä tätä. Mites te kerroitte sukulaisille ja ystäville tästä? Mä en ajo kertoa tästä vanhemmille. Mies ja yks ystävä ovat ainoat kelle mä oon kertonut.
Minä reagoin ihan tosi herkästi noihin lääkityksen muutoksiin ja varsinkin kun alussa tuo annos on helposti suurempi, millä jatkossa annostusta kerralla nostetaan, niin on luonnollista, että siitä voi tulla oireita.
Muutaman viikon päästä ihan viimeistään pitäis helpottaa!
ja se kauhea väsymys on onneksi lähtenyt. Kilojen kanssa taistelen edelleen! Minä olen kertonut kyllä kavereille ja vanhemmille, mitäpä tuota salaamaankaan. Ja suvussa on useammalla sama vaiva.
oon 19v, enkä haluu muiden tuttuen/ sukulaisiin tietävän tästä. En kestä jos multa jatkuvasti kyseillään no miten on menny, ootko voinu hyvin yms.. Ja muutenki miehen suvussa asiat levii todella nopeasti, varsinki jos niiden ei pitää levii vaa olla pienessa piirissa. Ja mun vanhemmat on helluntalaisia, jos joku sairastuu niiden mielestä se on rangastus, et oon muka tehnyt syntiä. En jaksa jatkuvasti kuunnella niiden parannus saarnoja.
Kukaan ei kysele että kuinka voit tai jaksat. Mielestäni olen myöskin ihan perusterve kun lääkitys kunnossa (eikä aina kunnossa sekään, avot heittelee). Ei tämä nyt niin vakava vaiva ole.