Olen ylipainoinen ja aloittanut kuntoilun, miksi kaikki olettavat, että yritän LAIHDUTTAA?
Kun siis EN yritä. Olen ihan tyytyväinen itseeni ja kroppaani, vaikka olenkin ylipainoinen.
Kuntosalitreenaamisen, uimisen ja lenkkeilyn olen aloittanut jaksaakseni paremmin, ehkäistäkseni kropan ennenaikaista "vioittumista" ja saadakseni paremman kunnon ja mukavia harrastuksia.
Ja sitten kun kerron harrastuksistani muille, tulee kommentiksi "no kyllä nyt varmaan saat kilot pois" ja "kohta olet hoikka nainen" ja "oletko jo paljon laihtunut?"
Täh? Lihava voi siis harrastaa liikuntaa vain, jos haluaa laihtua?
Kommentit (26)
Minä hankin kuntosalin jäsenyyden ja siihen kuului tapaaminen ohjaajan kanssa. Ohjaaja kyseli tavoitteitani ja koko keskustelua sävytti oletus siitä, että kuitenkin haluan kiinteyttää peppua ja mahaa ja siihen olisi nyt tarjolla hyviä vinkkejä :D
Olen siis ihan normaalipainoinen eikä ylimääräistä ole pepussa eikä mahassa.
että olet vasta aloittanut kuntoilusi ja totta ihmeessä ihmiset olettaa, että tarkoitus on samalla laihtua.
Mun kohdalla ei näin oleteta, sillä olen harrastanut liikuntaa aina, ja olen ylipainoinen, mutta en liian lihava. Kunto on kyllä hyvä!
Minunkin kuntoilun aloittamista kauhisteltiin, koska ei ollut mistä laihduttaa. Olin kuitenkin liikkunut nuoruuteni ja halusin aloittaa sen uudestaan muutaman vuoden repsahduksen jälkeen. En laihduttaakseni vaan saadakseni takaisin hyvän kunnon ja terveemmät elintavat. Ne sain, samoin muutaman kilon lisää painoa.
Tsemppiä Ap:lle! Liikunnan ilo pitääkin löytyä itsestä, jotta siitä voi nauttia.
Minä jaksan ja voin paremmin. Olen ylipainoinen, enkä minäkään mieti tällä hetkellä lahduttamista.
Ihan normaalielämääni kuuluu, että koko ajan vähän mietin montako suklaapatukkaa kannattaa syödä tai otanko viiniä vai siideriä.
Aloitin kuntoilun syksyllä ja aika pian huomasin positiiviset muutokset päänupissa. Kunnon koheneminen todella antaa lisäenergiaa. Samat vaatteet minulla on käytössä, kuin ennenkin. Tänä talvena olen ollut vähemmän sairaana, kuin aiemmin. Se on myös selkeä muutos entiseen.
Tsemppiä ap:lle
että rakastunut pari menee naimisiin ja heti udellaan, milloin tulee lapsia. Ei siis saisi avioitua rakkaudesta ja tahdosta elää toisen kanssa.
[/quote]
minusta tuli tosi luisevan ja vanhan näköinen, joten lihotin itseni lievästi ylipainoiseksi (koska laihdutusprosessin aikana tässä painossa näytin hyvältä, kunnes laihduin lisää)
[/quote]
Minä ymmärrän mitä tarkoitat!
Työkaverini ( 51v.) laihdutti ns. normaalipainoon ja on nyt sairaan ja vanhan näköinen.