Saako kukaan muu nautintoa vauvanruokien tekemisestä?
Minusta on IHANAA keksiä erilaisia maistuvia reseptejä vauvan ruokiin. Saan myös suunnatonta mielihyvää siitä, että lapsi syö terveellistä, oikeasti hyvän makuista ruokaa. Minusta on ihanaa keksiä vaihtelua. Ja vauva tykkää ja palkitsee äitinsä syömällä kaikkea innolla :) .
Kommentit (11)
yhtä purkkiruokaa ja _joudun_ tekemään kaikki soseet itse. Pakastin on pieni ja vaikka juuri soseutin 2 kg bataattia, ei se riitä kovin pitkäksi aikaa. Ärsyttää lääriä sitä sosetta jääpalamuotteihin ja irrotella niitä pakasterasioihin näpit umpijäässä. Mitään vaihtelua ei voi keksiä, kun vauvalle tosiaan sopii pari hassua ruoka-ainetta ja kaikkea uutta pitää kokeilla viikkotolkulla.
minä olen hyvä äiti ja hermoni lepäävät kun keskityn pienten asioiden pedanttiseen pipertämiseen -tyydytystä. Se oli vähän samaa sukua pakkomielteiselle siivoamiselle, kun erosin kolmannen lapsen jälkeen.
"Kaiken on oltava täydellistä". Sellaista pakko-oireista touhuilua. Hallinan tunnetta, kaikki langat käsissä.
Tykkään kyllä edelleenkin ruuanlaitostosta ja viikon ruokalistojen suunnittelusta, mutta ei enää vaivaa, vaikka lapsi söisikin välillä höttöä.
Oli tosi hauskaa keksiä kaikkia ruokia mitä sai soseuttaa. Nyt kun lapset isompia, ei se enää ole niin kivaa..
Littanat pussit menee pieneen tilaan ja jäätyvät sekä sulavat nopeasti.
yhtä purkkiruokaa ja _joudun_ tekemään kaikki soseet itse. Pakastin on pieni ja vaikka juuri soseutin 2 kg bataattia, ei se riitä kovin pitkäksi aikaa. Ärsyttää lääriä sitä sosetta jääpalamuotteihin ja irrotella niitä pakasterasioihin näpit umpijäässä. Mitään vaihtelua ei voi keksiä, kun vauvalle tosiaan sopii pari hassua ruoka-ainetta ja kaikkea uutta pitää kokeilla viikkotolkulla.
kuin jääpalalokeroista tai rasioista. Niitä voi laittaa paljon kun ovat kertakäyttöisiä eikä tarvi kuin sen yhden kerran niitä käsitellä. Sitten tein myös niin, että otin pitkän pakastuspussin ja laitoin esim. pari ruokalusikallista ja solmu. Sitten taas sosetta ja solmu, tein sellasen pitkän sosepompulapötkön.Oli kätsä leikata mitä tarvi.
Voisin taas kokeilla, esikoiselle kokeilin joskus eikä oikein onnistunu kokkailut.
sama kokemus kuin ap:llä! Kohta tulee toinen vauva ja saa taas olla luova sosekokki!
Pakasta sose pieniin mini-grip pusseihin. Littanat pussit menee pieneen tilaan ja jäätyvät sekä sulavat nopeasti.
...niin Minigrip-pussien pesemistä! :D Nuo jääpalamuotit voi sentään lykätä suoraan tiskikoneeseen, mutta kaikki pestävät pakastepussit pyörivät tiskipöydällä viikon ennen kuin vitutus on niin valtava, että ne on pakko pestä pois silmistä. Ja roskiin en muovia halua heittää, joten jääpalamuottien kanssa mennään. Vauvan ruokamäärät ovat niin onnettoman pieniä (2-6 palaa per ruokailu), ettei oikein viitsisi pakastepurkkeihinkaan pakastella.
Mulla meni imetys ihan päin hetulaa, viimeinen kuukausi pumppasin maitoa hullun kiilto silmissä kaikki ne vapaahetket, joita en lapsen kanssa viettänyt, kun ei vaan enää rintaruokinta onnistunut. Lopulta oli pakko pistää hanskat naulaan ja myöntää, että omat rahkeet ei lapsen syöttämiseen riittäneet. En mä jaksa enää asiaa märehtiä, mutta kyllä se musta on aika terapeuttista syöttää lapselle jotain itse tekemää, jonka tietää hyväksi ja jonka lapsi hyvällä ruokahalulla syö...
Mutta vauvani yleensä ei pidä mun tekemistä ruoista, vaan syö niitä erityisen huonosti. Näin on ollut aina. Joten en saa erityistä tyydytystä vauva ruoan laittamisesta.
Nyt vauva voi onneksi syödä meidän kanssa jo samaa ruokaa, joten ruoka ei ole vain hänelle ja on jotain mielekkyyttä sen laittamisessa.
Ylipäänsä ruuan tekeminen on mälsää hommaa. Varmaan palkkaisin kokin meille jos olisi varaa...