Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki lapsiperheet ovat syövinään niin terveellisesti

Vierailija
17.03.2011 |

Täälläkin kun kyselyitä, niin kyllä on joka päivän ruokalistalla kasviksia moneen lähtöön ja niin monipuolista että. Totuus kuitenkin aivan muuta. Tuttavapiirissäni on paljon lapsiperheitä ja joka kerta kun heillä käy, ei muksujen lautasilla ainakaan näy tuota mainostettua kasvisten kirjoa. Korkeintaan pari tomaatin lohkoa ja kurkun siivua.Mammojen täällä vaan pitää esittää toisilleen parempaa kuin ovat.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatteja meillä on todella harvoin. Hyvä jos edes keran kuukaudessa.

Viime viikonloppuna alkaen meillä oli 3 päivää samaa ruokaa.

Olenohan poikkeus joukossa.

Vierailija
2/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joku taatusti ostaa

-eineksiä

-karkkia

-sipsejä

-teollisia leivonnaisia

-sokerilimsoja

-energiajuomia

-alkoholipitoisia juomia

sillä niiden valtaama ala kaupan lattiasta on noi 97%.

Itse huomaan tämän kääntäen niin, että saan pienemmästäkin kaupasta yleensä juuri sen mitä tarvitsen. Iso kauppa tietää vain lisää kävelyä, ei merkittävästi suurempaa tarjontaa. No, tuoreita lihoja/kaloja on toisaalla saatavilla paremmin kuin toisaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kalaa kuin sitten joskus kiireessä eineksiä ja pizzaa. En ole koskaan jaksanut innostua ruokafanatismista, meillä ei kytätä jokaista suupalaa. Kasviksia ja marjoja ei syödä joka aterialla, välillä taas syödään paljonkin (omasta maasta ja pensaista). Kukaan ei kyllä ole ylipainoinen meidän perheestä. Ai juu, viikonloppuna herkutellaan: se voi olla äyriäisiä, sipsiä, karkkia, viiniä tai vaikka kasvis/hedelmälautanen.

Vierailija
4/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan näin talvella kun kaikki tuoreet kasvikset maksaa maltaita.

Usein välipalana on jotain nopeaa einestä, jogurtteja, viilejä, vanukkaita.. Ruoka on yleensä ihan tavallista kotiruokaa: Makaroonilaatikkoa, perunaa ja jauhelihakastiketta, riisistä jotain pataa jne. Kyljessä on sitten parjatut kurkkusiivut tai tomaattilohkot, mutta eikö sekin ole parempi kuin ei mitään?

Ihanaa kun kesä tulee ja saadaan hakea ämpäri kaupalla tuoreita vihanneksia vireiseltä tilalta parin euron hintaan.

Vierailija
5/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sen täällä ihan reilusti kertoa. Leivän päällä on pelkkää levitettä, ainoat vihannekset ovat ketsupin tomaatit, jokunen banaani ja pavut. Olen onneksi sen verran ottanut ruokavalistuksista oppia, että suosin täysviljaa. Mutta sitten sokerilla kyllä pilaan senkin hyvän.

Vierailija
6/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kasvissyöjä, lapsi syö hoidossa liharuokia, mutta kotona mä en niitä tee. Että kyllä meillä vaan on _enimmäkseen_ paljon kasviksia, juuri tänään kasviskiusausta. Mutta en mäkään mitään stressiä asiasta ota; jos en jaksa tehdä ruokaa, saatetaan tilata (kasvis)pitsa tai ostaa jokus (kasvis)eineslaatikko tms. Eli ruoka on kyllä aina kasvista, mutta ei aina niin terveellistä! :)

Lapsen suurinta herkkua on kuitenkin kasvisdipit, niitä syödään reilusti joka viikonloppu, arkisin sitten pilkotaan mitä kasviksia/hedelmiä jaksaa. Jos ei jaksa, niin ei pilkota eikä syödä.

Lapsi on ihan normipainoinen.

Vierailija
7/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheistä ovat niinkuin vastauksissa 8,12 ja 13. Samaa ruokaa syödään useana päivänä peräkkäin ja nopeat einekset ovat myös suosiossa. Eli ihan turhaan mainostetaan täällä 10 erilaista kasvista höyrytettynä, monipuolisia salaatteja ja ravitsevia jälkiruokia=D

Vierailija
8/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehtyä kanakastiketta. Ainoa kasvis oli sipulisilppu siellä kastikkeessa, onneksi oli sentään paljon :) Eipä meillä tosiaankaan arkiaterioilla laitella salaatteja tms.Jos tuosta ateriasta olisi päätelmiä tehnyt meidän lapset söisi tosi yksipuolisesti.

Mutta lapset syö joka päivä hedelmiä ja kasviksia ihan tuoreena. Ei ole iso vaiva kuoria lapselle omenaa ja porkkanaa suoraan käteen tai lohkoa lanttua ja kurkkua kulhoon iltapalapöytään.

Vierailija
9/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehtyä kanakastiketta. Ainoa kasvis oli sipulisilppu siellä kastikkeessa, onneksi oli sentään paljon :) Eipä meillä tosiaankaan arkiaterioilla laitella salaatteja tms.Jos tuosta ateriasta olisi päätelmiä tehnyt meidän lapset söisi tosi yksipuolisesti.

Mutta lapset syö joka päivä hedelmiä ja kasviksia ihan tuoreena. Ei ole iso vaiva kuoria lapselle omenaa ja porkkanaa suoraan käteen tai lohkoa lanttua ja kurkkua kulhoon iltapalapöytään.

Vierailija
10/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoinen oikein kunnolla, ja mulla se pahin kompastuskivi on herkut. Eli voin kyllä syödä ihan terveellistä ruokaa, mutta kun siihen päälle vetäisee jäätelöä, sipsejä ja levyn suklaata harva se ilta, ei lopputulos ole niin onnistunut.

Meillä lapset syövät todella paljon hedelmiä ja kasviksia, esikoinen vähemmän, keskimmäinen sopivasti ja kuopus älyttömän paljon. Aamu alkaa vähintään neljänä päivänä viikossa hedelmä/vihannes lautasella, ja aina kun minä teen ruokaa, siihen kuuluu myös kasviksia. Mies taas syöttää lapsille makkaraa ja lihapiirakoita.

Sitä herkkujen syömistä ja niihin suhtautumista olen yrittänyt kovasti harjoitella, etten periyttäisi näitä syömishäiriöitä lapsilleni. Luulen onnistuneeni ainakin tähän asti ihan hyvin.

Ja kaikki lapset ovat hoikkia, se esikoinen aika laiha jopa.

Vierailija
11/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johonkin ruokaketjuun (ravintoketjuun :)...) vastaa vaikkapa 40 eri ihmistä, sen perusteella ei voi tehdä yleistyksiä. Kumma juttu.

Vierailija
12/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka on usein joko makaroonilaatikkoa, jauhelihakastiketta, lohilaatikkoa, kalakeittoa, paistettua kalaa (tai kalapuikkoja), nakkikastiketta tai kasvissosekeittoa (nämä kiertää). Kolme päivää putkeen aina samaa, mutta lapselle kaksi ateriaa, joista toinen on eri tietysti. Lapsi ei syö salaattia ja mekin aika vähän, mutta juuri tomaattia, kurkkua tai raastetta löytyy kyllä lautaselta. Lapsi syö kyllä useamman hedelmän päivässä ja marjoja tms. puurossa. Ei siis päästä mihinkään huipputerveelliseen kastiin, mutta itselläni on kyllä ihan hyvä omatunto ruokien suhteen. Uskoisin lapsen saavan kaikkia tarvitsemiaan ruokaineita.

Vierailija
13/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kun kyselyitä, niin kyllä on joka päivän ruokalistalla kasviksia moneen lähtöön ja niin monipuolista että. Totuus kuitenkin aivan muuta. Tuttavapiirissäni on paljon lapsiperheitä ja joka kerta kun heillä käy, ei muksujen lautasilla ainakaan näy tuota mainostettua kasvisten kirjoa. Korkeintaan pari tomaatin lohkoa ja kurkun siivua.Mammojen täällä vaan pitää esittää toisilleen parempaa kuin ovat.

Voi tulla meilläkin ruokakerta/päivä että kasvikset puuttuvat lautaselta. Toisaalta voi tulla kertoja ja päiviä jolloin lautasella on vain kasviksia. Ei se yksittäisen aterian lautasmalli mitään ratkaise vaan pitemmän ajan kokonaisuus. Mekin toisinaan, syömme hampurilaisia tai tilaamme pizzan, herkuttelemme karkeilla, jäätelöllä tai sipseillä Mitäpä siitä kun muina päivinä syödään paremmin! Meilläkin lasten herkkua on tuo kasvisten dippaaminen, viimeksi laskin että pelkästään iltapalaksi dipattuja kasviksia lapset söivät yli puoli kiloa, plus sitten muut päivän aikana syödyt kasvikset. Ei tarvitse esittää parempaa kuin on eikä arvioida lasten sömistä yhden aterian perusteella.

Vierailija
14/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä tuttavaperheesi mammat eivät ehkä vastaa noihin kyselyihin? Musta niihin vastaavat ennen kaikkea ne, joita kiinnostaa ruuanlaitto.

Vierailija
15/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset syövät paljon terveellisemmin kuin aikuiset :). Ja jos siellä lautasella näkyykin vain pari tomaattisiivua, se ei kerro koko totuutta. Niitä kasviksia kun on lapsella JOKA aterialla ja välipalalla.

Vierailija
16/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo nyt yllätys, esittäähän mammat täällä muutenkin joka asiassa niin paljon parempaa kuin ovat.

Vierailija
17/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo nyt yllätys, esittäähän mammat täällä muutenkin joka asiassa niin paljon parempaa kuin ovat.

Ei tod yllätys.

Vierailija
18/18 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee kouluterveydenhuollossa työskennellessä. Ylipainoa on kamalan monella,hampaissa reikiä ja lapset ovat tosi väsyneitä.

Olen myös huomannut sen että vanhemmat eivät enää edes tiedä mikä on kevyttä kotiruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä