Näin unta exästä...päivä pilalla
Ex jätti mut 8 vuotta sitten. Traumoja jäi, en koskaan käsitellyt eroa kunnolla vaan siirryin höyry päällä elämässä eteenpäin.
Unissa joskus ex esiintyy aika samalla kaavalla. On ikäänkuin minun, mutta itse olen puun ja kuoren välissä nykyisen elämän ja exän välissä. Voisin jättää nykyisen elämän (mies, kaksi lasta) ja hypähtää exän mukaan.
Unessa olin hilkulla suudella exää, mutta jäi tekemättä. Hän vetosi minuun jollain primitiivisellä tasolla seksuaalisesti enemmän kuin nykyinen aviomieheni.
Argh...ikävää. Tosi ikävää. Ja ikävä. Myönnän. Ikävä on. Ei olla eron jälkeen nähty.
Mutta miksi on ikävä? Miksi voisin ainakin alitajunnan tasolla lähteä exän matkaan jos tilanen tulisi? Vaikka se kusipää jätti mut?!
Kommentit (19)
En nähnyt unta exästä vaan näin unta ihanasta kahvilasta jossa oli kaikkia leivonnaisia ihan mielettömästi.
Siis samalla tavalla kuin jossain Ruotsin laivalla on seisovassa pöydässä ruokaa, niin siellä kahvilassa oli pöytiä missä oli vaikka mitä herkkuja, kakkuja, suklaata, keksejä..
Olen kolmatta päivää laihiksella ja tuntuu että sekoan kohta :D
Samanlainen tilanne kuin kakkosella, paitsi, etten ole ottanut uutta miestä, koska en voi.
Rakastan exää aina, mutta ei voida olla yhdessä hänen alkoholiongelmansa takia.
Kaipaan kovasti, hänkin minua, mutta lapsen takia ei tule kyseeseen enää.
jätti sut ettekä ole olleet sen jälkeen yhteydessä niin hän ei taatusti uhraa sinulle ajatuksenpoikastakaan. Älä siis kuvittele, että voisit jotenkin mennä yhteen hänen kanssaan, häntä ei kiinnostaisi vaikka tekisit mitä.
jätti sut ettekä ole olleet sen jälkeen yhteydessä niin hän ei taatusti uhraa sinulle ajatuksenpoikastakaan. Älä siis kuvittele, että voisit jotenkin mennä yhteen hänen kanssaan, häntä ei kiinnostaisi vaikka tekisit mitä.
Ja eron jälkeen ollaan oltu silloin tällöin, noin kerta vuoteen mailitse yhteydessä. Viimeiseen pariin vuoteen ei tosin enää.
Exäni on hyvin...korrekti ja kohtelias, ei sanoisi minulle pahaa sanaa, tai mustamaalaisi minua muille...
Erotessamme hän halusi vielä halata minua ennenkuin astuin autoon, joka ajoi minut pois hänen luotaan, mutta torjuin halauksen. En varmaan ikinä unohda sitä hetkeä. Joskus haluaisin vielä halata häntä.
ap
varmaan vähän kyllästynyt mieheesi ja elämääsi ja alitajuntasi luulee, että kaikki paranisi vaihtamalla eksään. Mutta kun eksään vaihtaminen ei ole edes tosielämässä mahdollista.
Minua surettaa, että en ehtinyt saamaan lapsia exäni(kin) kanssa. Yhtälailla suren kyllä, kun osa sukulaisistani jää tahtomattaan lapsettomiksi vain síksi, että ovat olleet niin myöhäisellä iällä lapsentekopuuhissa. Toisaalta on onni, että minulla ei ole lapsia exän kanssa. Sydämeni vain halusi toisin. Exä sanoi ettei enää mene naimisiin. Toivoisin, että hän vahvistuisi ja että hänestä tulisi isä vielä jonain päivänä ja aviomieskin, koska onhan hänellä kaunis sydän. Minä olen äidiksi kohta liian vanha, mutta olisin onnellinen hänen puolestaan. Olen kovasti onnellinen omista lapsistani. Kiitos exälle, että hän ymmärsi lapsensaannin tärkeyden minulle.
Minä ymmärsin kauan kaikkea muuta häneltä, mutta sitten tuli lähdön aika.
2.
varmaan vähän kyllästynyt mieheesi ja elämääsi ja alitajuntasi luulee, että kaikki paranisi vaihtamalla eksään. Mutta kun eksään vaihtaminen ei ole edes tosielämässä mahdollista.
Nyt on synkkä jakso menossa. Mätän herkkuja naamaan, en saa tehtyä mitään (siis harrastukseni on mm. käsityöt eivätkä ne edisty), ahdistun maailmanmenosta jne...
Oma mies ei ehkä suoranaisesti kyllästytä, mutta silloin tällöin tulee ajateltua, että MITÄ JOS...jos olisin toiminut silloin toisin, olisiko nyt asiat exän kanssa niin ja näin. Eläisimme onnellisina yhdessä ja meillä olisi kauniita lapsia, ihana koti jne...
Okei, mulla on nytkin kauniita lapsia ja ihana koti, mutta siis...
MITÄ MÄ OIKEIN VALITAN?! Haluan nousta täältä synkkyydestä taas pois.
ap
et voi mennä ajassa taaksepäin ja koska hän jätti sinut niin eihän teillä edes voisi olla mitään ihanaa kotia ja lapsia. Keskity omaan elämääsi äläkä mihinkään kuvitelmiin. Jos eksä ei ole vielä sitoutunut niin siellä se paneskelee nuorten blondien kanssa eikä haaveile mistään yh- äideistä.
Jostakin syystä alitajunta työstää tuota. Joko tajuat syyn pienellä miettimisellä tai sitten et. Joku tiedostomaton seikka on voinut laukaista työstämisprosessin päälle.
Voihan toi olla viimeisten henkisten siteien katkeaminen kanssa. Tai vieraan miehen himo on turvallista tehdä jättäneeseen eksään yms. yms.
Elämä on täynnä menetettyjä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoisia elämänkulkuja.
8 vuotta on itse asiassa lyhyt aika ja noita flashbakkejä voi tulla kokemuksella 20 vuodenkin jälkeen.
En ole millekään muulle asialle elämässä katkera. En vanhempien erolle, kuolemalle, sairauksille...
Noille asioille ei voi mitään, en ainakaan minä. Suhteelle exän kanssa olisin voinut. Olisin voinut tehdä toisin. Voisin olla nyt sitä ja tätä...
Todella ärsyttävää!
ap
jos sinä olit se joka jätettiin? Jos olisi tosirakkaudesta kyse niin ette olisi eronneet. Ja vaikka olisikin, niin enää asialle ei voi mitään, joten sitä on aivan turha miettiä.
Ne liittyivät minun sopeutumiseeni hänen kotiseudulleen. En oikein koskaan viihtynyt siellä. Aivan ennen eroamme vasta koin sen olevan kotini. Ja silloin olikin jo myöhäistä.
Tuntuu, että jos olisin ollut kiitollisempi ja sopeutuvaisempi niin välttämättä emme olisi ajautuneet siihen tilanteeseen.
Olen toki sitäkin miettinyt, että ehkä olisin itse päättänyt lähteä kälppimään jossain vaiheessa. Olin nimittäin joskus ajatellut sitä. Ja tuntuu, että jos MINÄ olisin ollut jättävä osapuoli, niin ero ei olisi ollut niin riipaiseva.
Se sika kun meni ja kosi minua reilu kuukausi ennen eroamme...Antoi vähän eri signaalia!!!
Haluaisin olla vihainen hänelle, enemmän olen kaihoisa ja ikävöivä ja ainoastaan itselleni katkera. En hänelle, hänelle jolla taisi nousta hyvä uranalku kupoliin, ja en ollutkana hänelle tarpeeksi hyvä.
Olin useaan otteeseen suhteemme aikana sanonut, että tuntuu, että hän on minulle liian hyvä. Hän oikeasti oli unelma. Hän sitten antoi erossa ymmärtää, että niin tosiaan taisi olla. HAH!
Sika.
ap
Mieti, että et tarvitse elämääsi ihmistä, joka jätti sut, eikä ole tullu ruinaamaan takaisin. Sellaiset joutaa mennäkki
itsellesi miehen, joka ei pidä sinua tarpeeksi hyvänä itselleen?
En nähnyt unta exästä vaan näin unta ihanasta kahvilasta jossa oli kaikkia leivonnaisia ihan mielettömästi.
Siis samalla tavalla kuin jossain Ruotsin laivalla on seisovassa pöydässä ruokaa, niin siellä kahvilassa oli pöytiä missä oli vaikka mitä herkkuja, kakkuja, suklaata, keksejä..Olen kolmatta päivää laihiksella ja tuntuu että sekoan kohta :D
itsellesi miehen, joka ei pidä sinua tarpeeksi hyvänä itselleen?
95% yhdessäoloajastamme oli hyvää aikaa! 5% oli huonoa ja siitä varmaan 4% oli eroon liittyvää...Aika kultaa muistot, tiedän. Ap
Mies teki bänät, mutta kosi ennen eroa ...
Taitaa olla tuota naisten viipaleaivologiikkaa, jota ei voi ulkopuolinen putkiaivoinen eli mies ymmärtää.
Joutaahan tuota työstellä. Valaistumista odotellessa pistät pystyyn oikeat panoviikot miehesi kanssa. Auttaa tai ei, mutta ainakin toinen teistä melko onnellinen ... :D
Eihän elämä ole noin yksinkertaista.
Onpa sellainenkin exä nähty, joka esiintyi niin jättäjänä, niin jättäjänä (surkean elämän korkein saavutus) ja kun vähän aikaa kului, yritti luikerrella takaisin. Vuosia on kulunut reilusti yli kymmenen, mutta exä-kurppana ei vieläkään osaa päättää miten päin olisi, kun minuun törmää... :-D
-ei kukaan aiemmista keskustelijoista-
En ole ollut yhteydessä exääni. Päiväni ei ole pilalla, jos näen unta hänestä. On lohdullista nähdä unia. Meillä oli kemiaa. Minulla on ikävä. Jos hän tulisi vastaan kadulla, haluaisin käydä halaamassa häntä, kysyä kuulumisia ja toivottaa vain hyvää. Tapaisin vain julkisella paikalla ja nopeasti. Rakastan häntä ehkä ikuisesti, vaikka en tiedäkään rakkauden laadusta vielä kaikkea. En tiedä, että tietääkö hän, että rakastan edelleen. Haluan uskoa, että tietää. Hänkin on rakastanut minua ainakin joskus. En epäile sitä. Olen onnekas, kun olen saanut kokea rakkautta siitäkin huolimatta, että menetin sen. En voi elää hänen kanssaan. Elän siinä uskossa, että hän ei ole muuttunut yhtään mahdollisemmaksi kumppaniksi. En tiedä, että kumpi jätti kumman, mutta paljon ratkaisemattomia ongelmia oli ja voimat vain loppuivat. Minulla on mies ja lapsia. Minulla on elämä ennen ja jälkeen eron. Yritän parhaani mukaan olla hyvä vaimo ja äiti. Olen vahva ihminen. Haluan olla itsekin joskus heikko. Ex oli heikko, mutta rakas.