Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hans Välimäki meni liian pitkälle, Top Chef

Vierailija
16.03.2011 |

"Tuomitsi" tonnikalan raaka-aineena eettisin perustein.

Sitten huomautti, että huomaa jengin kokkaavan kehä3 ulkopuolella.

Jotenkin ristiriitaista.

Päätin, että Hans ei mun rahoja tarvitse. Olen liian juntti. Maijalle kaikki pisteet.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kilpailijat unohtivat kenelle kokkasivat. Mm missä oli kasvisruoka?

Joo-o. Siitä asiakaskunnasta vaan suuri osa sattuu olemaan "turisteja" Voisin jopa veikata että yli puolet on muualta kuin Helsingistä. Varsin tavallista kun on että firmat vievät vieraitaan syömään tai matkailijat haluavat luksusta. Ei hienoimmissa ravintoloissa tavishelsinkiläisiä juuri näy.

Se trendikkäin asiakaskunta kun syö siellä Helsingin hienoissa ravintoloissa. Annosten täytyy paitsi maistua hyviltä, myös näyttää kauniilta ja olla innovatiivisia. Mika oli jämähtänyt 80-luvulle ja muidenkin annokset olivat pääsääntöisesti sellaisia, mitä näkee täällä susirajan hiljaisemmallakin puolella, jossa harva edes käy missään coctailtilaisuuksissa. Ja tonnikalan käytön halusi kieltää tonnikalan uhanalaisuuden vuoksi. Siinäkin tajusi asiakaskunnan, jolle tarjottavat tehtiin.

Vierailija
62/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten. Kyllä meille sekä kokkikoulussa että aloittelevana kokkina keittiössä sanottiin ihan täysin suoraan että ruoka oli paskanmakuista, väärin tehty tai esillelaitto syvältä suolesta.

onko tämä oikeasti yleistäkin tällä alalla. Luulin, että Gordon Ramsay on poikkeus. Kyllähän tietysti voi sanoa, että ruoka on pahaa tai mautonta, raakaa tai kuivaa, mutta mitä lisäarvoa kommentit paskanmakuinen tai syömäkelvoton tai koiranruoka antavat. Eikö ravintolapomojen/ arvostelijoiden tarvitse olla asiallisia aikuisia?

Mutta aloittelijoille ainakin oltiin (jotain 15-vuotta sitten) aika tylyjäkin.

Ehkä lähinnä pointtina se, että tiputetaan luulot alas ja aletaan parantamaan itseään. Ylpeä kokki on huono kokki.

Tiettyä ammattiylpeyttä kyllä pitää olla, mutta asenne "mun ruoka on parasta ruokaa" ei kerro muuta kuin sen että asenne on pielessä kuten yleensä ruokakin.

Ja arvostelijat ne pahimpia ovat. Olisiko sinun "asiallisille aikuisille" vastakohta sitten asiattomia lapsia.

Ravintolapäällikkö ei muuten ole aina sama asia kuin keittiömestari. Keittiömestari pitää yllä tiettyä laatua ja jos joku on onnistunut tekemään a-luokan aineksista ö-luokan ruokaa, on ihan oikein vähän ojentaa ruoan tekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa vain, ettei kisan parhaat ole kaikki helsingistä. melkoista vittuilua ulkopaikkakuntalaisille kilpailijoille. etenkin, jos he pärjäävät paremmin kuin ne hienojen helsinkiläisten ravintoloitten kokit.

ja ainoa kilpailija, joka oli hienosta helsinkiläisestä ravintolasta, oli Bianca jotain Chez Dominiquesta. Muut hesalaisravintolat olivat ihan keskitasoa. Minulla ei tosin ole hajuakaan, miten Bianca on pärjännyt, kun en seuraa koko ohjelmaa.

Vierailija
64/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim Välimäki saa olla ylpeä ja haukkua toisten ruoat?

Minusta toisten haukkuminen ja tuollaisten paskakommenttien antaminen ei kuulu aikuisten ammattisanastoon. Miksi siis pitää puhua paskasta, kun on monia muitakin ihan oikeita ja paljon rakentavampiakin kommentteja. Jos kokille sanotaan, että ruoka on kuivaa ja sitkeää, hän tietää, että kypsentäminen on mennyt mönkään. Jos kokille sanotaan, että jonkun raaka-aineen maku jää jonkin toisen raaka-aineen maun alle, hän muuttaa raaka-aineiden suhteita. Jos kokille sanotaan, että ruoka on paskaa, mitä hän voi siitä oppia?

Vierailija
65/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pisteet tonnikalan dissaamisesta.

Vierailija
66/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakin polvessa? Yleensä nämä stadilaisuudesta ja Kehä kolmosesta jauhavat eivät ole.

On ihan Tampereen Hervannasta

Vierailija
67/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakin polvessa? Yleensä nämä stadilaisuudesta ja Kehä kolmosesta jauhavat eivät ole.

:D

Vierailija
68/72 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nähty ennenkin. Niin polleita stadilaisia, enemmän kuin paljasjalkaiset itse. :DDD

Vierailija
69/72 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pätemistä mieheltä jolla letti lähtenyt jo lipsumaan. Toki ammattitaitoa on varmasti, mutta toi ylimielisyys ja haukkuminen kertoo kyllä jostain ongelmasta. Liekö se sitten tukka tai sen puute vai mikä?

tää on hyvä!

Vierailija
70/72 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.V on pieni,luisevaharteinen poika jolla on mitä ilmeisemmin noussut tähdet päähän.

Tiedoksi sinulle arvon hra Välimäki, jos sattuisit lukemaan tätä ketjua, olin tekemässä pöytävarausta ravintolaasi 20 hengen seurueellemme joista osa ulkomaisista "ruokapiireistä" mutta teenpä varauksen toisaalle ja pistän sanan kiertämään.

-Pohjois-Karjalasta kotoisin ja ylpeä siitä-

Vierailija
71/72 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas maalaiset älähti. Mua ei kyllä loukannut pätkääkään ko. kommentti, vaikka asun Kehä kolmosen ulkopuolella. Tottahan se oli joka sana. Ei jessus.

Vierailija
72/72 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh kyllä on taas huvittava ketju. Kyllä taas maalaiset älähti. Mua ei kyllä loukannut pätkääkään ko. kommentti, vaikka asun Kehä kolmosen ulkopuolella. Tottahan se oli joka sana. Ei jessus.

En minäkään ole täälläpäin nähnyt oikeasti upeita coctailpaloja, eikä ne kyllä Top Cheffissäkään ollu sitä luokkaa mitä maailmalla =)

Hans on hyvä tyyppi ja varmasti asiansa osaava. Henkilökohtaisista kommenteista ei kannata ottaa niin tosissaan, ihmisillä on omat mielipiteet.

T:800km kehä kolomosesta pohojosseen =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi