Olen opiskeleva 3 alle 3v lapsen äiti (25v). Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (45)
En halua luopua mun urahaaveista vakaumukseni vuoksi. En tietenkään pidä haavettani täysin realistisena mutta haluan yrittää.
päätellä, että olet todella hedelmällinen, joten luultavasti se lastentulo lakkaa vasta joskus 10-15 vuoden päästä jos sittenkään. En usko, että on kovin montaa 10 pienen lapsen äitiä johtotehtävissä. Mikään ei estä yrittämästä, mutta kannattaa varautua muihinkin vaihtoehtoihin.
En halua luopua mun urahaaveista vakaumukseni vuoksi. En tietenkään pidä haavettani täysin realistisena mutta haluan yrittää.
teidän tapauksessa aika pian. Muuten sulla haaveet murenee eikä lapsetkaan ehkä kovasti tykkää, jos heitä on yli kymmenen ja äiti pettynyt elämäänsä ja taas raskaana..
...tulisi raskaaksi jatkuvasti. Onko sinun pakko suostua seksiin vakaumuksesi vuoksi?
touhuan niiden kanssa kotona, yritän olla mahdollisimman paljon läsnä. 1 ja 2v lapset on nyt puolipäivähoidossa (vajaa 4h päivässä) että saan opiskeltua vauvan kanssa kotona. Kyllä olen valmis viemään lapset hoitoon aina äitiysloman päätteeksi, tosin yritän aina järjestää niin että olisi mahdollisimman lyhyt hoitopäivä tai sitten tuttu hoitaja kotiin. Ja tietenkin töiden jälkeen lapsille paljon aikaa :)
että olisin kotona seuraavat esim. 20 vuotta
tai jos olisi välillä töissä niin haluan tehdä jotain muuta kuin esim. siivousta tai puhelinmyyntiä.
olisi ehkä valmis jäämään jopa koti-isäksi tarvittaessa, esim. jos mulla olisi tarpeeksi suuri palkka.
... hankkia lapsia tilanteeseen, että äiti ei haluaisi olla lapsia hoitammassa?
Tässä samankaltainen äiti, jolla nyt 14 lasta ja niissä johtotehtävissä;) Mutta 15 vuotta vierähti kotosalla. Niiden vuosien ansiosta tunnen lapseni ja minulla on heidän kanssaan hieno keskusteluyhteys. Voi tulla aika, jolloin täytyy hiljentää vauhtia, mutta anna unelmasi elää. Se toteutuu kyllä, jos on toteutuakseen.
tietenkin jos huomaisin että lapseni kärsisivät hoidossa, jäisin kotiin. Mutta mielestäni lyhyt hoitopäivä osan vuotta antaa vain sopivasti tukea lapsen kehitykseen :) Itse kun en oikein innostu mistään laulamisesta tai askartelusta...
Eikö ole mitään tilannetta, jossa se olisi mielestänne sallittua?
Mehän nautimme elämästä molemmat tosi paljon :) Ja hän osallistuu lasten hoitoon ja kotitöihin ihan samalla lailla kuin minäkin.
Toivotko tyttärillesi samaa kohtaloa? Kyseenalaistatko koskaan vakaumuksesi opettajien sanomaa?
joka vaatii ehkäisyä (vakava sairastuminen tms) mutta en halua pohtia tätä kysymystä ennen kuin se on ajankohtaista.
Mehän nautimme elämästä molemmat tosi paljon :) Ja hän osallistuu lasten hoitoon ja kotitöihin ihan samalla lailla kuin minäkin.
Itse asiassa niin kauan kun lapsia tulee vuoden välein, on talous turvattu. On sen verran hyvä äitiysraha...
ja opiskeluiden jälkeen käydä töissä :) Ja mieheni pitää myös vanhempainvapaata. Ja huom, on valmis jäämään kotiin jos pääsen hyviin asemiin työelämässä ;)
Miten aiot ratkaista sen niin, etteivät lapsesi etkä sinä joudu kärsimään?