meidät on kutsuttu häihin n 400km.n päähän
majoitus yksi yö maksaa 250e+bensa+ruuat+vaatteet+lahja päälle,aika kallis paukku yhdistä häistä,nyt mietinkin,että jättäisimme häät väliin,mutta tiedän morsiamen loukkaantuvan verisesti,mitä tekisit minun sijassani?
Kommentit (142)
katsoin niitä jonkun linkittämiä siistimpiä Hm ja Dressman vaatteita. Siis joo, mistä kohtaa ne oli siistit että voisi kunnon juhliin laittaa? Peruskrääsää.
ennen ajanut 4 lapsen kanssa kesäkuumalla 800km/pvä?MÄ OON AJANUT 3 LAPSEN kanssa ton matkan ja paljon pidemmänkin, NIMENOMAAN KESÄKUUMALLA.
HUOM!! NIIN JA AJETTIIN KERRASTA VAIN PARI TUNNIN PYSÄHDYSTÄ.jos oltisiin saatu vielä välillä noin pitkä tauko, ei tosiaan olis mitään ongelmaa.
MUTTA hotellisata lähti jo satanen pois, joten mikä on ongelma?
Miksi pitää käydä syömässä jossain?Kai jollekin lapselle löytyy vaatteita joltakulta edelliseltä muksulta? Eikö MUKAMAS ole ketään keltä lainata vaatteita?
Ja jos noin vaikeeta on lähtee, läkää lähtekö!! So simple is that
morsiamelle jo kolmannet häät. Jee montakohan vuotta tällä kertaa pysyy naimisissa? Vai tekeekö Tuksut, avioero vireille viikon kuluttua häistä? Tuntisin myötähäpeää olla muka iloitsemassa taas saman ihmisen häissä. Noloa.
Meidän perheessä (minä ja mieheni) on tehty päätös että ei todellakaan lähdetä juhliin jos ei olla juhlakalun kanssa pahemmin tekemisissä. En näe mitään järkeä mennä ensi kesänä oleviin serkkuni häihin (asutaan samassa kaupungissa), kun viimeksi ollaan oltu tekemisissä lukioikäisenä. Enhän edes tunne ihmistä, miten voin iloita hänen kanssaan. pari kertaa olen yrittänyt ottaa yhteyttä ja pyydelly kylään, vastaus ollut molemmilla kerroilla; on vähän kiireitä. Ymmärrän asian niin, ettei hänellä kiinnosta olla tekemisissä kanssani oikeasti. Häihinkin on kutsuttu koska vanhempansa maksavat häät.
katsoin niitä jonkun linkittämiä siistimpiä Hm ja Dressman vaatteita. Siis joo, mistä kohtaa ne oli siistit että voisi kunnon juhliin laittaa? Peruskrääsää.
sehän se kertookin hyvästä mausta ja käyttäytymisestä, jos ei ymmärrä, että kaikilla ei ole varaa kuin perusmarketti- tai ketjuvaatteisiin, edes juhlissa. Vika on kyllä jossain ihan muualla, jos tuollaisen vaateasian vuoksi ei voisi juhlia.
parempi vaihtoehto kun farkut ja t-paita. Ja harva siellä juhlissa toisten vaatteita katselee. Jos nuorella on siistit vaatteet, vaikka sitten Dressmanilta, niin ei häntä kukaan huomaa. Silmätikuksi ei joudu jos ei ole Armanin pukua, halpis puku riittää.
Ja jos muuhun ei ole varaa, niin linkittäjä auttoi ap:ta huomaamaan että edullisestikin saa vaatteita. Sitä sinä et tee arvoisa reps-kopsahtelija. Laita itse linkki niihin hyviin ja _edullisiin_ vaatteisiin ilkkumisen sijasta.
parempi vaihtoehto kun farkut ja t-paita. Ja harva siellä juhlissa toisten vaatteita katselee. Jos nuorella on siistit vaatteet, vaikka sitten Dressmanilta, niin ei häntä kukaan huomaa. Silmätikuksi ei joudu jos ei ole Armanin pukua, halpis puku riittää.
linkit minäkin, ja oikein siistejä vaatteita olivat. Ja itsellä on ainakin H&M vaatteet ihan peruskäyttöä kestäneet, eikä todellakaan hinnalla pilattuja. Kelpaisi varmaan meidänkin nuorelle:)
Jos ovat jo morsiamen kolmannet häät, niin en menisi.
Kummalle olette sukua ja oletteko olleet kaikissa morsiamen aikaisimmissa häissä?
dressmannin tai h&m:n vaatteissa.
Mä tykkään, et häät on hiukan tasokkaamman vaateuksen vaativat juhlat. Jos sinne ei mennä farkuissa niin ei kyllä mennä jo valmiiksi kulahtaneissa halpisrytkyissäkään.
eivät ei eronneet millään tavalla perusteinin farkuista. T-paidasta ehkä, mutta saman ajaa jos lähtee farkuissa ja siistissä paidassa juhliin.
Mä tykkään, et häät on hiukan tasokkaamman vaateuksen vaativat juhlat. Jos sinne ei mennä farkuissa niin ei kyllä mennä jo valmiiksi kulahtaneissa halpisrytkyissäkään.
No se kertoo enemmän sinusta (eikä niin hyvää) kuin niistä, joille tuo asia ei ole niin kovin vakavaa...
Ja jos muuhun ei ole varaa, niin linkittäjä auttoi ap:ta huomaamaan että edullisestikin saa vaatteita. Sitä sinä et tee arvoisa reps-kopsahtelija. Laita itse linkki niihin hyviin ja _edullisiin_ vaatteisiin ilkkumisen sijasta.
kelpaa että teini ja aikuinenkin tulee tavallisissa vaatteissa juhliin, kunhan ovat puhtaat ja ehjät. Naurattaa vain ajatuskin että joku kertoo panostavansa juhlien vaatetukseen ja ilmaantuu paikalle Hm-kuteissa jotka on niin arkivaatetta kuin olla voi. Silloin on sama jättää ostamatta ja mennä paikalle farkuissa/farkkuhameessa ja juhlavammassa puserossa.
No se kertoo enemmän sinusta (eikä niin hyvää) kuin niistä, joille tuo asia ei ole niin kovin vakavaa...
ihmekään, ettei (koulu)kiusaamista saada kuriin, kun vanhemmatkin haukkuu köyhempien vaatetuksia:/
jo ostettaessa nyppyiset kauluspaidat ovat laatuvaatetta ja juhliin kelpaavia niin ihan vapaasti vaan. Ja h&m:n vaatteet on niin huonosti ommeltuja, että langat roikkuu joka suuntaan ja kotona niitä saa heti itse korjailla. Juu ei, ollaan erilaisia ja ihan mielellään.
Ja miksi ostaa kasvavalle teinille tonnin villakangaspuku jos hän sitä kerran pari pitää ja kasvaa ulos? Miksei ihan Hennesin edullinen musta puku riittäisi?
Ja onhan se pukukin monelle miehelle arkivaate. Jos ajatellaan miestä joka aina puku päällä ja kauluspaidassa, niin hänen siisti pukeutumisensa eronnee aika paljon esim. palomiehen (jolle puku/kauluspaita ei ole työvaate) siististä pukeutumisesta.
Eli kuinka se "Risto" nyt "arkivaatteissa" voi häihin lähteä. Vaikka "Risto" itse huomaa eron sen juhla ja työpuvun välillä, niin ei kovin moni vieraista huomaa (ja harvaa edes kiinnostaa)
Juu ei, ollaan erilaisia ja ihan mielellään.
Ymmärrän ap:ta täysin! Häihin MENEE rahaa meidän 5-henkiseltäkin perheeltä vaikka tekisi mitä. Juhlavaatteita ei noin vain "löydy jostain", kuten terävimmät täällä kirjoittelevat. Vaikka osan löytäisikin käytettynä, niin kaikkea ei varmasti, pitää olla todella hyvä tuuri jos selviää 50 e kustannuksella per henki. Aikuiset mukaan luettuna ap:n perheeltä menee jo pelkkiin vaatteisiin varmasti 300 e. Matkoihin menee rahaa, ja ainakaan itse en TODELLAKAAN ajaisi 400 km edestakaisin yhden päivän aikana edes yksinäni, saatikka sitten lasten kanssa. Käsittävätkö nämä kommentoijat, että matkoihin menee aikaa ainakin 10 h + tauot, koska kukaan ei voi ajaa tuota matkaa ilman taukoja (tai jos ajaa niin on kyllä jo riski muulle liikenteelle). Noin pitkää matkaa ei myöskaan voi ajaa syömättä, ja kotona aamuyöstä tehdyt eväät eivät varmaankaan ole ihan ok kunnossa enää 14-16 tunnin kuluttua, kun niitä on säilytetty lämpimässä autossa.
Ymmärrän ap:ta täysin! Häihin MENEE rahaa meidän 5-henkiseltäkin perheeltä vaikka tekisi mitä. Juhlavaatteita ei noin vain "löydy jostain", kuten terävimmät täällä kirjoittelevat.
mutta ap on itse sanonut lasten olevan "trenditietoisia" ja samassa kuussa on kevätjuhla, miksei samat vaatteet voi mennä molempiin juhliin? Silloin on kyse ainakin vaatteiden osalta vain tekosyystä.
samalle päivälle osui miehen suvun puolelle ristiäiset karjalaan,lähdemme sinne :)
ap
MÄ OON AJANUT 3 LAPSEN kanssa ton matkan ja paljon pidemmänkin, NIMENOMAAN KESÄKUUMALLA.
HUOM!! NIIN JA AJETTIIN KERRASTA VAIN PARI TUNNIN PYSÄHDYSTÄ.
jos oltisiin saatu vielä välillä noin pitkä tauko, ei tosiaan olis mitään ongelmaa.
MUTTA hotellisata lähti jo satanen pois, joten mikä on ongelma?
Miksi pitää käydä syömässä jossain?
Kai jollekin lapselle löytyy vaatteita joltakulta edelliseltä muksulta? Eikö MUKAMAS ole ketään keltä lainata vaatteita?
Ja jos noin vaikeeta on lähtee, läkää lähtekö!! So simple is that