Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meidät on kutsuttu häihin n 400km.n päähän

Vierailija
16.03.2011 |

majoitus yksi yö maksaa 250e+bensa+ruuat+vaatteet+lahja päälle,aika kallis paukku yhdistä häistä,nyt mietinkin,että jättäisimme häät väliin,mutta tiedän morsiamen loukkaantuvan verisesti,mitä tekisit minun sijassani?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sinnekin ole matkaa, jossain pitää yöpyä, siistimpää vaatetta laittaa päälle ja lahjakin juhlakalulle ostaa?

Vierailija
122/142 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ottaa myös koiran mukaan,lahjan vauvalle saa huomattavasti edullisemmin ja vaatteiksi kelpaa ne siistit,muttei ole sitä pukupakkoa

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatra Hotel & Hostelissa on myös isoja huoneita tarjolla 4-6 hengelle. Laittakaa sähköpostia suoraan hotelliin tai soittakaa.

Vierailija
124/142 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudutaan ottamaan 2 huonetta tai minisviitti,halvin hinta on ja on vielä tarjous jonka hääpari ovat neuvotelleet.

ap

Ilmeisesti hääparin kannalta "halvin" ei ole todellakaan vieraiden kannalta halvin, sillä todennäköisesti tarjouksen tehnyt hotelli antaa sitten reilumman alennuksen hääparin oman huoneen hintaan. Eli he majoittuvat vieraitten kustannuksella.

Jotain asiasta tiedän, kun olen tarjouksia pyytänyt ja isommillekin porukoille majoitusta järjestänyt.

Eihän teidän ole pakko majoittua siinä hääparin tarjoamassa paikassa vaan jossakin mökissä, jonka voi sesongin ulkopuolella saada isommallekin porukalle alle satasella.

Vierailija
125/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt muista mitä kaikkea olette kommentoineet,mutta en aio ajaa matkaa edes takaisin yhden vuorokauden aikana,olen absolutisti eli alkolla ei ole kohdallani osuutta asiaan,en vaan jaksa lähteä yötä vasten ajelemaan. Joku kertoi,että juhlavaatteita saa lapsille vanhana,ok 5 v.lle ehkä saakin,mutta murkuille ei (kaikki poikia). Täytyy vissiin alkaa tutkimaan mökkimahdollisuutta. En tajua,että miksi häät pitää järjestää toisella paikkakunnalla kuin asuu,suurin osa vieraista tulee täältä pkseudulta ja kolmannet häät morsiammella joten ei enää oikein noi häät jaksa innostaa..olen varmaan kamala ihminen,mutta tää on tosi.Kukahan meidän koiraa hoitaa vai otetaanko se mukaan??

Juhlatilan vuokrat ovat tuhansia euroja ja varattuja jo pitkälle eteenpäin.

Meilläkään ei ole juurikaan rahaa, mutta tuohon sijoittasimme.

Jos teillä on vielä poikia kaikki lapset, niin miksi ette kierrätä heidän vaatteitaan? Kohta lapsenne varmaan alkavat olla rippikouluikäisiäkin, joten tarvitsevat sitten toistensa juhliin juhlavaatteita.

Missä vaatteissa lapsenne ovat muissa juhlissa?

Itse ennakoin seuraavaa sesonkia juhlapukeutumisessa ja ostan alesta vaatteita ja kenkiä valmiiksi. Juhlakenkiä saa esim. nyt jostain Prismasta muutamalla eurolla.

Vierailija
126/142 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siltä toi kuulostaa ettet haluaisi lähteä.

Edullisempaa majoitusta saa (kuten joku jo esittikin vaihtoehtoja), automatka on loppujen lopuksi vain automatka, jättäkää lapset kotiin, sukuloikaa matkan varrella tai tehkää jotain muuta kivaa ettei matkaa tehdä vain häiden vuoksi, juhlavaatteitakin saa edullisesti..

Jos on halua, niin kyllä mahdollisuuksiakin löytyy. Eriasia on jos ei halua lähteä, silloin keksii ties mitkä tekosyyt. Mutta eihän häihin ole pakko mennä!

Vierailija
127/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VArsinkin kun on murkkupojista kyse, niin varmaan haluavatkin mieluummin jäädä kotiin. Ei ole kallista, jos vain kaksi menee.

Vierailija
128/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kukahan niitä meidän lapsia hoitaa? isovanhemmat ovat samoissa juhlissa ja meillä ei ole sukua imatralla jotta voisi sukulaisissa yöpyä niinkuin joku ehdotti,koko suku on täällä pks. Haluan nähdä,että mistä löydätte juhlavaatteita ja kenkiä parilla eurolla niinkuin useammat ovat kertoneet,ehkä jollekkin vauvalle,taaperolle,tyttölapselle voi löytyä,mutta etsikääpäs pojille,olen kyllä sadat aimmatkin kerrat etsinyt ja tuloksetta,osaan kyllä pitää silmäni auki kaupoilla käydessä. Vaatteiden kierrätys lasten isojen ikäerojen vuoksi ei onnistu eli vanhin reippasti yli 190 ja seuraava sitten hoikka pieni 150cm ja sitten mennään alaspäin,että tosiasia on,että vaatteisiin menee rahaa.Jos mulla olisi rahaa se ei olisi ongelma,mutta nytkin on kokoajan kiikunkaakun,että pärjää tässä normaaliarjessa.

ap

Vierailija
129/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teille itselle häihin osallistuminen ei ole erityisen tärkeää, niin jättäkää menemättä. Musta ei ole järkeä käyttää viimeisiä rahoja tuollaiseen matkaan, jos se ei ole sitä, mistä te nautitte.

Ja oon vähän samaa mieltä, että jos sama ihminen järjestää häät kolmannen kerran, niin romanttisuus ja usko avioliittoon voi hieman horjua...

Käyttäkää rahanne mieluummin johonkin, mistä te nautitte.

Vierailija
130/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa maksaa edestakaisin meidän autolla reilu 60 €, ja ollaan usein ajettu se edestakaisin saman päivän aikana, ajoon menee tommoinen 3,5 h enimmillään.

Mutta tosiaan, ap sä vaan jauhat potaskaa joten et ole edes menossa, sun oli vaan tarve päästä haukkumaan "kaveriasi"

Vierailija
131/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa maksaa edestakaisin meidän autolla reilu 60 €, ja ollaan usein ajettu se edestakaisin saman päivän aikana, ajoon menee tommoinen 3,5 h enimmillään.

Mutta tosiaan, ap sä vaan jauhat potaskaa joten et ole edes menossa, sun oli vaan tarve päästä haukkumaan "kaveriasi"

on tulossa ap:n ja tämän miehen vanhemmatkin.

Vierailija
132/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet pitää olla joka tapauksessa ja kengät samoin olipa näitä juhlia tai ei. Kevätjuhlaan pukeudutaan.

Jokaisella aikuisella on jotain juhlavaatetta ja jos ei ole on syytä hankkia.

Jos ap on sellainen että aina pitää kaiken olla uutta ja kallista saa vaatteisiin uppoamaan tuhansia euroja.

Vaikuttaa siltä ettet halua mennä näihin häihin joten jätäpä väliin.

Vierailija
133/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ymmärrän hyvin, että matkustelu maksaa ja vaatteitakaan ei aina ole. Itse olen jättänyt muutamat juhlat (myös häät) väliin kun en ollut varoissani matkustamaan ja ostamaan vaatteita.

Vierailija
134/142 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kevätjuhlta, lakkiaiset, rippijuhlat yms. Niitäkin kaikkia on tulossa ja syytä olisi hankkia jokaiselle perheenjäsenelle siistit vaatteet, ei se välttämättä vaadi isoa rahaa vaan järkeä ja vähän rahaa.

Vierailija
135/142 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaa enempi, matkat 200 e, hotelli max. 100 e, lahja 100 e, vaatteet 200-400 e (meitä on kaksi). Mut jos on rahaa niin kyllä silloin mennään, eri asia jos ei kertakaikkiaan ole. Tietty 800 e yhdestä päivästä tuntuu hurjalta mut elämä on.

Vierailija
136/142 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä just juttelin mun ystävän kanssa kun kummallakin sama tilanne, kutsuja häihin ei enää tule.

Kysy ap itseltäsi haluatko edes mennä. Jos et, voit aina sanoa teidän rahatilanne ei anna myöten. Jos hääpari loukkaantuu, sitten loukkaantuu.

Mutta näyttää siltä että teidän rahatilanne ei olekaan huono.

Täällä on tullut loistavia vaihtoehtoja halvempiin majoituksiin ja mä suosittelen myös ajamista. 400 km tyhjillä teillä kesken toukokuuta on oikeesti pala kakkua.

Jos teillä ei ole vaatteita ei kun laitat ilmoituksia nettisivuille vuokrataan lasten juhlavaatteet, huutiksessa niitä on pilvin pimein, kirppareilla.

Polttareista voi kieltäytyä aina sanomalla kyseinen päivä ei käy, kun meillä on silloin jo sovittua menoa. Häät ovat aivan eri asia.

Mieti, teillä on megaiso perhe ja silti hääpari kutsui teidät. Pidä se kunnia-asiana eikä maanvaivana.

Vierailija
137/142 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan edes haluaisi juhliini ihmisiä, joille osallistuminen on noin vastenmielistä kuin ap:lle. Eli voit, ap, jäädä aivan hyvin kotiin! Se on ehkä suositeltavaakin. Luultavasti teidät on kutsuttu vain olosuhteiden pakosta.

Vierailija
138/142 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallista kyllä tulee olemaan!

Vierailija
139/142 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei Ap halua kierrellä jostain Mikkelin kautta.

Matkoihin menee rahaa, ja ainakaan itse en TODELLAKAAN ajaisi 400 km edestakaisin yhden päivän aikana edes yksinäni, saatikka sitten lasten kanssa. Käsittävätkö nämä kommentoijat, että matkoihin menee aikaa ainakin 10 h + tauot

ITse olen käynyt useissa juhlissa samaa reittiä eikä se ole kuin muutama tunti yhteen suuntaan, ei ole tarvinnut yöksi jäädä. Ap:n tapauksessakin kuskeja ilmeisesti on kaksi? Joten vuorotellessa ajettavaa ei yhdelle jää paljon.

Haluaako ne teinit edes lähteä? Jättäisin teinit vaikka kavereilleen, jos ei kiinnosta ja selviää jo pari vaateongelmaa. Pienemmille luulisi löytyvä isommilta jääneitä vaatteita ja aikuisilla mahtunee edellisetkin.

Ei silti ole mikään pakko lähteä, jos ei kiinnosta.

Vierailija
140/142 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä säästää pitkän pennin.

Tai menkää perheestänne se joka on läheisin hääparille. Yksi aikuinen pääsee vaikka yöjunalla helposti päiväreissulle.