Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäläinen ihminen antaa lapselleen nimen Lauriina??

Vierailija
06.11.2007 |

Tuli tänään vastaan sellainen nimi.

Musta aika .. no joo jätän sanomatta.

Onko tytön nimi vai?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriinan ja Josefiinan vanhemmilla sama ongelma...Kun olis tullutkin se Petri tai Josef!

Vierailija
22/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, ei kaikkien tyttöjen tarvitse olla Neea, Sara, Sofia, Emma tms.

Lauriina on ihan tavallinen nimi, siinä missä Pauliinakin. Te, jotka ette tiedä onko se tytön vai pojan nimi, luulette varmaan Miio ja Julian-nimisiä tytöiksi ja Alexandraa & Danielaa pojaksi. Maalaisjuntit ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauriina ei niinkään ole, vaan pelkkä kummallinen väännös. Toki, toki nuo em. nimet ovat aikoinaan olleet miehen nimistä feminiinimuotoja, väännöksiä, mutta ymmärrän niiden synnyn siksi, että joosef ja paulus löytyvät raamatusta.

mutts siis palatakseni kysymykseen, mitä tulee lauriinasta mieleen, niin se, että ihminen on niin umpitavis, ja ajattelee vauvansakin olevan niin umpitavis että ei erotu ulkonäöltä, olemukseltaan eikä luonteeltaan sitten aikuisenakaan. Näinollen pitää antaa erikoinen nimi, jota ei tule muilla vastaan. Että erottuisi edes jotenkin. Eli noloa, toisin sanoen.

Vierailija
24/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi antaa sen tyttönsä nimeksi...

Joskus asioiden takana on ihan noin yksinkertainen selitys.

Vierailija:

Lauriina ei niinkään ole, vaan pelkkä kummallinen väännös. Toki, toki nuo em. nimet ovat aikoinaan olleet miehen nimistä feminiinimuotoja, väännöksiä, mutta ymmärrän niiden synnyn siksi, että joosef ja paulus löytyvät raamatusta.

mutts siis palatakseni kysymykseen, mitä tulee lauriinasta mieleen, niin se, että ihminen on niin umpitavis, ja ajattelee vauvansakin olevan niin umpitavis että ei erotu ulkonäöltä, olemukseltaan eikä luonteeltaan sitten aikuisenakaan. Näinollen pitää antaa erikoinen nimi, jota ei tule muilla vastaan. Että erottuisi edes jotenkin. Eli noloa, toisin sanoen.

Vierailija
25/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen perheen tavallinen tyttö :)

Vierailija
26/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kirjoittamatta.

Vierailija
27/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on Christa, Nicholas ja Andreas. Terkut tutuille!

6

Vierailija
28/60 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista vaan Niko ja Neea kun naapurillakin on, ettei vaan erotuta massasta.

Vierailija
29/60 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko nimi on varmasti alkujaan ihan englanninkielestä; Lorraine, Lauraine, Lorena...

Vierailija
30/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauriina - niminen naisten alusvaateliike on toiminut Lappeenrannassa vuosikymmeniä.

Vierailija
31/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kun joku Petriina, ihan törkeetä mun mielestä, ei yhtään ajattele lasta miltä tuntuu tollanen nimi!

Vierailija
32/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat halunneet poikaa ja tuli tyttö.
Sama kun antaa nimeksi Aleksiina. Toivottu poikaa mutta tyttö tuli.

Vierailija
33/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Kasperiina ja Harriina bongattu

Vierailija
34/60 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:34"]Yhden Lotta lauriinan tiedän
Kutsumanimi siis lauriina...
[/quote]
Tunnen saman henkilön :)

Vierailija
35/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni on Lotta Lauriina, Lauriina on kutsumanimi. Nimi on mielestämme kaunis, ei väännös isästä eikä äidistä ja vieläpä vanha, jo 1800-luvun loppupuolella käytetty nimi, joten ei edes mikään nykyaikainen väännös. Mua tällainen ei loukkaa, minä tiedän tyttäreni nimestä ja se alkuperästä kaiken, mutta sain vinkin tästä keskustelusta tytöltä itseltään ja hän todella ihmetteli, että käyttäytyykö aikuiset ihmiset näin?? Arvostelevat toisten lapsilleen antamia nimiä, ikäänkuin itse olisivat PirkkoPertin äitinä muita parempia!!

Vierailija
36/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ernu

Vierailija
37/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kastia kuin Jonina, taivas varjele mitä nimiä. Oks.

Vierailija
38/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaliina, Ismoette ja Jarmokki mun tytön tarhakavereita. Tavallisten perheitten kivoja tyttöjä. 

Vierailija
39/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Lauriinan äiti, et voi tietää minkä ikäisiä täällä kirjoittelee, olihan sinunkin lapsesi jostain syystä tietoinen palstasta.

Vierailija
40/60 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän tyttövauvamme olisi syntynyt elävänä, hän olisi saanut nimen Lauriina, hyvin kauniin nimen. Tuntuu todella pahalta lukea näin pahansuovia kommentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä