Minkäläinen ihminen antaa lapselleen nimen Lauriina??
Tuli tänään vastaan sellainen nimi.
Musta aika .. no joo jätän sanomatta.
Onko tytön nimi vai?
Kommentit (60)
Oikeesti, ei kaikkien tyttöjen tarvitse olla Neea, Sara, Sofia, Emma tms.
Lauriina on ihan tavallinen nimi, siinä missä Pauliinakin. Te, jotka ette tiedä onko se tytön vai pojan nimi, luulette varmaan Miio ja Julian-nimisiä tytöiksi ja Alexandraa & Danielaa pojaksi. Maalaisjuntit ;)
Lauriina ei niinkään ole, vaan pelkkä kummallinen väännös. Toki, toki nuo em. nimet ovat aikoinaan olleet miehen nimistä feminiinimuotoja, väännöksiä, mutta ymmärrän niiden synnyn siksi, että joosef ja paulus löytyvät raamatusta.
mutts siis palatakseni kysymykseen, mitä tulee lauriinasta mieleen, niin se, että ihminen on niin umpitavis, ja ajattelee vauvansakin olevan niin umpitavis että ei erotu ulkonäöltä, olemukseltaan eikä luonteeltaan sitten aikuisenakaan. Näinollen pitää antaa erikoinen nimi, jota ei tule muilla vastaan. Että erottuisi edes jotenkin. Eli noloa, toisin sanoen.
Ja siksi antaa sen tyttönsä nimeksi...
Joskus asioiden takana on ihan noin yksinkertainen selitys.
Vierailija:
Lauriina ei niinkään ole, vaan pelkkä kummallinen väännös. Toki, toki nuo em. nimet ovat aikoinaan olleet miehen nimistä feminiinimuotoja, väännöksiä, mutta ymmärrän niiden synnyn siksi, että joosef ja paulus löytyvät raamatusta.mutts siis palatakseni kysymykseen, mitä tulee lauriinasta mieleen, niin se, että ihminen on niin umpitavis, ja ajattelee vauvansakin olevan niin umpitavis että ei erotu ulkonäöltä, olemukseltaan eikä luonteeltaan sitten aikuisenakaan. Näinollen pitää antaa erikoinen nimi, jota ei tule muilla vastaan. Että erottuisi edes jotenkin. Eli noloa, toisin sanoen.
Tavallisen perheen tavallinen tyttö :)
Mun lapset on Christa, Nicholas ja Andreas. Terkut tutuille!
6
lapsista vaan Niko ja Neea kun naapurillakin on, ettei vaan erotuta massasta.
Ko nimi on varmasti alkujaan ihan englanninkielestä; Lorraine, Lauraine, Lorena...
Lauriina - niminen naisten alusvaateliike on toiminut Lappeenrannassa vuosikymmeniä.
sama kun joku Petriina, ihan törkeetä mun mielestä, ei yhtään ajattele lasta miltä tuntuu tollanen nimi!
Ovat halunneet poikaa ja tuli tyttö.
Sama kun antaa nimeksi Aleksiina. Toivottu poikaa mutta tyttö tuli.
Myös Kasperiina ja Harriina bongattu
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:34"]Yhden Lotta lauriinan tiedän
Kutsumanimi siis lauriina...
[/quote]
Tunnen saman henkilön :)
Mun tyttäreni on Lotta Lauriina, Lauriina on kutsumanimi. Nimi on mielestämme kaunis, ei väännös isästä eikä äidistä ja vieläpä vanha, jo 1800-luvun loppupuolella käytetty nimi, joten ei edes mikään nykyaikainen väännös. Mua tällainen ei loukkaa, minä tiedän tyttäreni nimestä ja se alkuperästä kaiken, mutta sain vinkin tästä keskustelusta tytöltä itseltään ja hän todella ihmetteli, että käyttäytyykö aikuiset ihmiset näin?? Arvostelevat toisten lapsilleen antamia nimiä, ikäänkuin itse olisivat PirkkoPertin äitinä muita parempia!!
Samaa kastia kuin Jonina, taivas varjele mitä nimiä. Oks.
Mikaliina, Ismoette ja Jarmokki mun tytön tarhakavereita. Tavallisten perheitten kivoja tyttöjä.
Kuule Lauriinan äiti, et voi tietää minkä ikäisiä täällä kirjoittelee, olihan sinunkin lapsesi jostain syystä tietoinen palstasta.
Jos meidän tyttövauvamme olisi syntynyt elävänä, hän olisi saanut nimen Lauriina, hyvin kauniin nimen. Tuntuu todella pahalta lukea näin pahansuovia kommentteja.
Petriinan ja Josefiinan vanhemmilla sama ongelma...Kun olis tullutkin se Petri tai Josef!