kotiäidit, oliko sinulla kunnon ammatti ja hyvä työ?
itse olen vielä kotona, palailen kyllä töihin, osaksi valitettavasti :)
Mietin ystäviä ja tuttuja, jotka kotiäiteinä, ja kymmenestä ehkä yhdellä oli ennen kotiäitiyttä hyvä työ ja ammatti, sairaanhoitaja. Muuta töissä varastoissa duunareina, myyjinä jne. joten ymmärrän ettei esim. myyjäksi ole kiirettä!!!
Kommentit (27)
Kunnon ammatti/ hyvä työ sama kuin korkeakoulutus/siisti sisätyö?
Eikö hyvä työ ole sellainen missä itse viihtyy, on se sitten vaikka siivousta tai varastohommia???
Hyvä työ on yleensä sellainen, joka on varma ja jolla elättää perheen ja jolla karttuu eläke.
Elääkö perheesi siivoustöillä? Karttuuko eläke tarpeeksi?
mielestäni hyvä työ ei ole yhtä kuin huippu ura. Minulle hyvä työ on sellainen, joka vastaa ihmisen koulutusta, on vakinainen, siitä saa sellaisen palkan joka riittää elämiseen ja ihminen vielä pitää siitä. Ei siis tarvitse olla korkeasti koulutettu tai uraohjus ollakseen hyvässä työssä. t:20
Olen röntgenhoitaja, töissä angiologisella osastolla. Vakituinen työsuhde.
Kotiäitinä olin ensin vuodet 2002-2007 kahden lapsen kanssa (palasin töihin kun nuorempi täytti 3 v) ja nyt olen ollut kotona taas 1 v 7 kk enkä palaa töihin ennen kun nuorimmaisenikin on ainakin 3 v.
Hoitovapaan jälkeen ei työtä enää ollutkaan tarjolla, ja jäin kotiäidiksi. Käytän nyt kapasiteettini lasten kuskina toimimiseen, kaupoissa käymiseen ja kodin siistinä pitämiseen.
Tavallaan kätevää. Mies voi panostaa täysillä työelämään ja kaikki työpäivän jälkeinen aika on vapaata, kun minä olen päivällä hoitanut kaikki talouden ylläpitoon liittyvät tehtävät.
Olemme taloudellisesti hyvässä asemassa, joka auttaa sietämään tilannetta jollain tavalla. Ei voi kuitenkaan kieltää, ettenkö olisi mieluummin töissä.
tuohon harvemmin pääsee.
Ja ei muuten ole yksi eikä kaksi kerta, miten täällä palstallakin ovat sairaanhoitajat ruikuttaneet, ettei palkallaan elä...
Joten siitäkin päätellen se ei kovin hyvä työ ole.
mutta hyvää työtä en ollut löytänyt ennenkuin esikoinen syntyi... Eli mulla on hyvä koulutus mutta ei hyvää työtä. Se on osaksi vaikuttanut siihen, että olen ollut seitsemän vuotta kotona ja saanut kolme lasta sillä ajalla. Tosi hyvin olen viihtynyt ja toimeen ollaan tultu miehen palkalla. Kuopus on nyt vuoden vanha, ja olen vielä kaksi vuotta kotona... Enempää lapsia ei tule. Ehkä ryhdyn opiskelemaan jotain täydennyskurssia tai muuta sellaista kun palaan töihin..