Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!

Vierailija
16.03.2011 |

Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.

Kommentit (1781)

Vierailija
1561/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mielenkiinnolla seuraan tätäkin ketjua..

Olenko nyt sitten epäonnistunut, katkeroitunut,

hullu av-mamma ?

Vierailija
1562/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän, se olin minä joka sen huikean arvoituksen tänne kirjoitin ja vaikka tajusin tekoni tyhmyyden samantien, ei mitään ollut enää tehtävissä. Viestiä ei poistettu ja nimeä sellaisenaan kirjoitettiin tänne palstalle monet kerrat.

Olenkin miettinyt näinä parina yönä, kun en ole saanut nukuttua ja olen oikeasti voinut fyysisesti pahoin, että pitäisikö minun soittaa itse poliisille ja tunnustaa tekoni ja jos tunnustaisin niin soittaisinko helsinginlaitokselle vai oman kuntani poliisille ja pitäisivätkö he minua ihan idioottina jos näin tekisin vai pitäisikö laittaa blogistille sähköpostia ja ryhtyä selvittämään tätä ongelmaa sitä kautta?

Tuli mitä tuli otan kaiken kyllä vastaan, enkä koskaan enää kirjoittele mitään tietoa kenestäkään minnekkään!! Kuinka sitä voikin olla niin tollo, että tempautuu niin mukaan sellaiseen ääliöketjuun ja kirjoittaa sinne jotain sellaista vaikkei tunne edes koko henkilöä eikä ole koskaan livenä nähnytkään!

Varmasti joitain voi naurattaa tälläiset tunnontuskat ja pohdinnat, mutta minä olen oikeasti aivan valtavan ahdistunut tilanteesta enkä oikein tiedä kuinka lähtisin tätä setvimään. Henkisesti en kestä kuukausien odottelua mahdollisiin kuulusteluihin ja ehkä jopa syytteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1781 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen blogannut kolme vuotta aktiivisesti mutta en suunnittele elämääni blogin mukaan. Jos jotain bloggaamisen arvoista tapahtuu ex-tempore niin bloggaan siitä, mutta en vedä kameraa esiin mummon 80-vuotispäivillä tai ravintolan pöydässä.

On olemassa muunlaisiakin bloggaajia kuin näitä lindexiä rappukäytävässä kolmesti päivässä.

ja olen tämän ketjun myötä löytänyt myös kivoja blogeja. Esim sellaisen, missä kerrotaan pikku säästövinkkejä ja käteviä neuvoja arkielämään.

Ja sille, jota ei kiinnosta käydä mummolassa; oletko nyt ihan varma ettei sun oma arvomaailma oo heittäny häränpyllyä? Jaksat siis vääntää yöllä lapsen valvottaessa juttua jostain kamppeista ja se antaa sulle enemmän kuin se, että yrität tehdä OMILLE läheisillesi hyvän mielen? Vie niitä lapsia kauniissa vaatteissa katsomaan sitä mummoa, saata varmasti aitoa ja onnellista palautetta!

Minä olen tuo jota ei kiinnosta käydä mummolassa ja vastaukseksi sinulle:

Arvomaailmani ei ehkä miellytä sinua, mutta sepä ei mua haittaa.

Toiseksi, lapseni ei valvota öisin. bloggailen esim päiväuniaikaan. Ja jopa lapseni ollessa hereillä, hah.

Enkä laske mummoani omiin läheisiini.

no ok, enhän mä tiedä mitä ihmettä teidän välillä on tapahtunut, mutta jos sulla on energiaa blogiin niin eikö sitä voisi oikeasti käyttää osaksi myös johonkin kivaan ja hyödylliseen toimintaan. Vinkkaa siellä blogissa vaikka ihmisiä moikkaamaan läheisiään, etteivät vallan mene välit muillakin vastaaviksi. Olen oikeasti pahoillani puolestasi. Mulle ainakin perhe (kokonaisuudessaan) on tärkeä ja yritän niidenkin kanssa olla tekemisissä joiden kanssa joskus vähän ristiriitojakin voi tulla.

Toivottavasti blogisi ei ole pelkkää lastenvaatevalikoimaa :/

Blogin pito on minulle kivaa toimintaa, siksi sitä kirjoitankin.

Ei minun puolesta tarvitse olla pahoillaan, minulla on hyvä, onnellinen elämä. Ja minulle myös perhe on kaikkein tärkein, ne ihmiset jotka perheeseeni lasken.

Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta olla tekemisissä ihmisten kanssa, joista en välitä. Mummostani en välitä, joten en häneen myöskään tuhlaa aikaani.

Vierailija
1564/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän, se olin minä joka sen huikean arvoituksen tänne kirjoitin ja vaikka tajusin tekoni tyhmyyden samantien, ei mitään ollut enää tehtävissä. Viestiä ei poistettu ja nimeä sellaisenaan kirjoitettiin tänne palstalle monet kerrat.

Olenkin miettinyt näinä parina yönä, kun en ole saanut nukuttua ja olen oikeasti voinut fyysisesti pahoin, että pitäisikö minun soittaa itse poliisille ja tunnustaa tekoni ja jos tunnustaisin niin soittaisinko helsinginlaitokselle vai oman kuntani poliisille ja pitäisivätkö he minua ihan idioottina jos näin tekisin vai pitäisikö laittaa blogistille sähköpostia ja ryhtyä selvittämään tätä ongelmaa sitä kautta?

Tuli mitä tuli otan kaiken kyllä vastaan, enkä koskaan enää kirjoittele mitään tietoa kenestäkään minnekkään!! Kuinka sitä voikin olla niin tollo, että tempautuu niin mukaan sellaiseen ääliöketjuun ja kirjoittaa sinne jotain sellaista vaikkei tunne edes koko henkilöä eikä ole koskaan livenä nähnytkään!

Varmasti joitain voi naurattaa tälläiset tunnontuskat ja pohdinnat, mutta minä olen oikeasti aivan valtavan ahdistunut tilanteesta enkä oikein tiedä kuinka lähtisin tätä setvimään. Henkisesti en kestä kuukausien odottelua mahdollisiin kuulusteluihin ja ehkä jopa syytteeseen.

Mun ehdotus: ota Jarnaan yhteyttä ja pyydä anteeksi. Saat jonkinlaisen mielenrauhan. Jos hän haluaa edelleen jatkaa asiaa poliisin välityksellä, sitten niin, mutta ainakin olet yrittänyt sovitella asiaa ja saat siltä osin rauhan.

Vierailija
1565/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu nyt :) Ei tästä sinulle mitään vankeutta tai sakkojakaan tule. Jos poliisi asiaa tutkii ja saa luvan IP tietojen tutkimiseen (mitä kyllä epäilen), niin ehkä he puhuttelevat sinua ja homma on siinä.

Syyttäjä ei tollaista juttua ota edes harkintaan ja en usko Jarnalla olevan halua itse hankkia/maksaa lakimiestä asiaa hoitamaan.

Eli nauti auringosta ja anna olla :)

Ja mistä tiedän? Siitä, että aikoinaan itse asiaa tiedustelin kun Vauvan blogipalsta paljasti sähköpostiosoitteeni mistä näkyi koko nimi ja työpaikka (tosin en ollut ketään haukkunut, mutta ihan yksityisyyteni vuoksi kyselin). Niin silloin poliisin "auttavasta puhelimesta" melkein naurettiin minulle...

Vierailija
1566/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa nyt oikeasti!

Ei se mikään iso juttu ollut!

Voisin itse ihan hyvin tehdä samoin ja varmaan jossain vaiheessa pläjäytän itse sen nimen tänne kun seuraavan kerran tätä puidaan ;)

Nää piirit on nää ja tää toimii näin. Historia toistaa itseään maailman tappiin asti. PISTE.

Vierailija
1567/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aiheestahan täällä puhuttiin, ei edes aiheen vierestä.

Vierailija
1568/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin muistelen että mitä kirjoittelin, mutta en mielestäni ole syyllistynyt mihinkään rikokseen. Voithan kysyä joltain lakia tuntevalta oletko oikeasti syyllistynyt johonkin?

Vähän epäreilua ettei itse halua julkisuutta noloille nettijutuille -> tunnontuskissa ja toiset taas hakevat sitä ihan ITSE.. mun mielipiteet tuollasesta lasten elämän jakamisesta kaikille ei ole muuttunut mutta ehkä en yrittäisi enää niin lujasti sitä muille selittää, hehän kirjoittavat blogiaan kun on pakko saada olla esillä?

Vierailija
1569/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mielenkiinnolla seuraan tätäkin ketjua..

Olenko nyt sitten epäonnistunut, katkeroitunut,

hullu av-mamma ?

Ja kauheaa, sulla on myös lapsia! Voi lapsiraukat, kun sun kaltainen ihminen kasvattaa niitä!

Mäkin luin blogien kommentteja ja täytyy myöntää, että loukkaannuin ja pahoitin mieleni, kun ketjussa blogeja arvostelleet ihmiset haukuttiin kauheiksi ihmiksi ja epältiin heidän kykyyään kasvattaa fiksuja lapsia.

Kyllä, myönnän, että arvostelin ketjussa blogeja, mutta minulla on siihen oikeus. En käyttänyt törkeää kieltä, mutta teräväsri kuitenkin arvostelin, koska moni asia (pikkusievyys, ulkokultaisuus ymym) blogeissa ja pitäjissään ärsyttää. Joten loukkaannuin, kun kykyäni kasvattaa empaattisia lapsia epäiltiin. pitäisiköhän nostaa kunninloukkaussyyte? ;)

Vierailija
1570/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy se nimen yhden kerran toistanut. Please kertokaa!

Vierailija
1571/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hänelle oltiin kateellisia, niin suutun todella. Mistä ihmeestä hänelle edes voisi olla kateellinen?

Vierailija
1572/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mainittiinko se nimi tosiaan monta kert arvoituksen jälkeen?

kysyy se nimen yhden kerran toistanut. Please kertokaa!

Mä näin sen vain yhden kerran toistettuna tuon nimiarvoituksen jälkeen. Sitten aika pian ketju poistettiin.

Vierailija
1573/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se oli varmaan 2x sen arvoituksen jälkeen ja sitten oli joku entinen ammatti, kadunnimen arvaus (ketä se edes kiinnostaa?, naapurit jo tunnistaa varmaan ympäristöstä muutenkin?)ja kehottiko joku katsomaan facebookista tms? Musta niitten nimien jälkeen ei ollut mitään herjausta, mutta en todellakaan lueskellut yöhön asti.

Eiköhän tässä ole jo kaikki läksynsä oppineet, sekä mahdolliset herjaajat ja jotkut blogin kirjoittajat?

Ihan kun yrittää neutraalisti ajatella niin ainut toimenpide on ketjun poistaminen aina heti, kun joku menee nimiä kirjoittelemaan. Mikäli näistä aletaan oikeuksia käymään niin yhteiskunta on liikatyöllistetty, kyllä valvonta tulisi järjestää aina kyseisillä sivuilla.

Vierailija
1574/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mieti tarkkaan - todella tarkkaan - mitä nettiin kirjoitat. Tämä koskee sekä blogeja että tällaista palstakirjoittelua. Tyhmyyksissään ja ajattelemattomasti jokainen varmasti tekee joskus virheitä - uskaltaisin väittää, että myös ne joiden koetaan ko. keskustelussa eniten kärsineen. Jos itse tietäisin, etten koskaan, ikinä tai missään ole mitään pahaa/ilkeää/epäystävällistä kenestäkään kirjoittanut tai kommentoinut, niin ehkä peräänkuuluttaisin kunnioitusta mutta todennäköisimmin jättäisin asian omaan arvoonsa ja jatkaisin hyväksi havaitsemallani "tiellä".

En usko, että kyseisessä ketjussa nimen/kadunnimen kirjoittaneet ovat tietoisesti halunneet rikkoa lakia tai aiheuttaa mielipahaa. Yksi av-palstan kirouksista on se, että ihmiset välillä innostuvat liikaa (täällähän vähän väliä tongitaan esille milloin mitäkin asioita ja tietoja) ja silloin välillä homma karkaa käsistä. Ilkeilyt ja henkilökohtaisuuksiin meneminen ovat inhottavia ja tuomittavaa mutta näennäinen anonymiteetti saa ihmiset kirjoittamaan asioita, joita he eivät ikinä kasvotusten kenellekään sanoisi. Tällaisissa tapauksissa olisi suuresti apua toimivasti moderoinnista ja viestien nopeasta poistosta. Olen itsekin melko usein ilmoittanut asiattomista viesteistä mutta harvoin niihin on puututtu. Tässäkin tapauksessa ketjuun ei missään vaiheessa puututtu ja saatiin aikaiseksi melkoinen sotku rikosilmoituksineen kaikkineen. Toisaalta ketju antaa karun muistutuksen siitä, että pelkän netin kautta meistä voidaan saada selville yllättävän paljon asioita vaikka luulemme olevamme "suojassa".

Kun kuitenkin toisilleen "tuntemattomina" tällä palstalla kirjoitetaan, niin toivon myös "Jarnan" huomaavan anteeksipyynnöt sekä katuvan mielialan, jota myös tässä ketjussa ilmenee. Hänellä on nyt päätös tehtävänään sen suhteen, miten hän antaa tapahtuneen vaikuttaa elämäänsä ja ilmeisen suositun bloginsa tulevaisuuteen.

Vierailija
1575/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, kuten vaikuttaa, hän toivottavasti kertoo täällä tai sen yhden blogin palstalla, mikäli on oikeasti tosiaan tehnyt rikosilmoituksen tai mahdollisesti vetänyt sen pois. Tai sitten hän tosiaan haluaa, että nämä muutamat viattomat nimenmainitsijat kärnventyvät helvetin tulessa odotellessaan kuulustelukutsua vuoden päästä...

t. ei-nimen mainitsija, arvostelija kuitenkin, joka ei pelkää poliiseja tässäkään tapauksessa

Vierailija
1576/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan Jarnaan yheteyden, jos haluaisin (lue: uskaltaisin) pyytää anteeksi. En tiedä hänen s-postiaan. Koska ei voi olla varma onko fb:n sen niminen hlö juuri se.

Vierailija
1577/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jarnaboo @ gmail.com

Vierailija
1578/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, ja siitä olen pahoillani. En kuitnekaa uskalla ja kehtaa ryhtyä omalla nimelläni lähestymään Jarnaa ja pyytämään anteeksi, koska mikäli käräjäoikeus olisi sitä mieltä, ettei viestini ole niin paha, että sen ip-osoite aukaistaan, niin ihanturhaan olen itseni J:lle eli täysin tuntemattomalle ihmiselle paljastanut.

Eteneekö tutkinta siis siten, että poliisi miettii, mistä viesteistä se pyytää oikeudelta lupaa selvittöö ip-osoite? Ja mahtaako nimen toistaminen olla poliisin ja/tai oikeuden mielestä niin vakava asia, että ip-osoiteeni on saatava selville?

t. edelleen aidosti pahoillaan, mutta itsekkäästi ja tekopyhästi omaa nimeään suojeleva...

Vierailija
1579/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jarnaboo @ gmail.com

Hmmm, uskaltaisinkohan...? Olen kyllä hiukan tekopyhä, kutten tuo toinenkin myönsi, eli haluaisin suojella itseäni, vaikka sinun (?) nimesi paljastinkin.

Vierailija
1580/1781 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan Jarnaan yheteyden, jos haluaisin (lue: uskaltaisin) pyytää anteeksi. En tiedä hänen s-postiaan. Koska ei voi olla varma onko fb:n sen niminen hlö juuri se.

välimuistista pääsee blogiin ja siellä on sähköpostiosoite.

Kyllä uskallat pyytää anteeksi ja varmasti sitä arvostettaisi.

Ketju on lukittu.