Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marsu lemmikiksi??

Vierailija
15.03.2011 |

Kokemuksia puolesta ja vastaan?

Minkä ikäisille lapsille sopii parhaiten, onko kovasti hommaa, haiseeko, karvaako, kaikki kokemukset tervetulleita!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asustaa kaksi lyhytkarvaista urosta. En suosittele marsua alle 7v. Marsut ovat todella herkkiä. Eikä yhtään kovakouraista käsittelyä. Marsuihin kuluu rahaa keskimäärin 30-50 euoroa/kk. Rippuu myös paljon siitä millaista ruokaa ja heinää niille syöttää. Yllättäviä eläinlääkärikuluja voi tulla yllättäen, jos marsu sairastuu tms. ja ne käynnit eivät ole halpoja. Noin 130-200€

Lähteekö marsusta karvaa

Kyllä lyhytkarvaisesta lähtee jonkin verran karvaa. Semmoista pientä tikkukarvaa. Pitkäkarvasesta lähtee vain karvanlähtöaikana. Pitkäkarvasia pitää harjata usein, ettei turkki mene takkuun.

Sopiiko marsu allergiseen perheeseen.

Tiedän tapauksia ketkä on kissoille ja koirille allergisia. Marsusta ei välttämättä tule. Heinä on se mikä tuottaa monelle allergiaa.

Minkä kokoinen häkki marsulle.

Marsuilla pitää olla vähintää 120cm häkki. Marsuja pitää olla aina kaksi, sillä marsut stressaantuvat helposti. Turha tulla sanomaan että minun marsuni on iloinen yksin. IHMINEN EI VOI KORVATA TOISTA MARSUA.

Millainen lemmikki marsu on.

Marsut ovat äänekkäitä kavereita. Joskus yöllä voi kuulua rapinaa ja kuikutusta. Jos on herkkäuninen, niin en suosittele nukkumaan niiden kanssa samassa huoneessa. Jotkut marsut sotkevat enemmän kuin toiset. Marsua ei voi opettaa vessa siistiksi. Se valitsee itse pissapaikansa. Marsuja ei saa ulkoiluttaa valjaissa,koska marsun kroppa ei kestä.

Vierailija
42/47 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen halunnut 2 vuotta marsuja ja lukenut niistä ja tiedän paljon vaivaa ja vastuuta marsun hankkimisessä on mutta en silti saanut marsua vaan sain hamsterin ja se tuntuu väärältä kun haluun vieläkin marsuja niin paljon mutta ehkä sitten 2 vuoden päästä kun oma hamsteri on edesmennyt niin sitten aion varmasti hankkia marsuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen marsu painaa 900 g - 2000 g, riippuu onko uros vai naaras ja kuinka iso ruumiinrakenne marsulla on. On kolmekiloisiakin marsuja kai.

Maksut eivät tosiaan kestä vetoa, saavat helposti hengitystieinfektion vedosta ja se voi johtaa maksun kuolemaan.

Marsujen häkki pitää puhdistaa väh. Kerran viikossa, likainen häkki voi olla riski marsun virtsatieinfektiolle.

Marsu ja pitää olla tosiaan väh. 2.

Vierailija
44/47 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsujen hoidossa on hirveästi tekemistä mutta ei niin paljon jos tehtävät jakaa.Marsut sopivat 7-11 vuotiaille lapsille.

Vierailija
45/47 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsujen hoidossa on hirveästi tekemistä mutta ei niin paljon jos tehtävät jakaa.Marsut sopivat 7-11 vuotiaille lapsille.

Vierailija
46/47 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko marsuja ihan pakko olla kaksi ?

Vierailija
47/47 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kaksi marsua, kumpikin naaraita. Häkin siivous on helppo ja ihan mukava homma. Sotkevat jonkin verran kun heinä leviää joka paikkaan ja vapaana ollessaan kakkaa ja pissaa lattialle. Syövät altrominin elatus pellettiä. Tuoreita saa joka päivä ja hyviä tuoreita ovat esim. paprika, kurkku, persilja, basilika, tilli, herneen versot. Hedelmiä vain harvoin. Olen opettanut marsuilleni, että ne saa herkkuja kun pidän sellaista ”tut, tut” ääntä. Tosi ihania.