Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hartiat jumissa - leijuva olo?

Vierailija
15.03.2011 |

Voiko jumissa olevat hartiat aiheuttaa kummallista kevyttä/leijuvaa/epätodellista oloa? Päässä on myös jatkuvasti jotenkin kummallinen olo, ihan kuin huimaisi, vaikkei varsinaisesti huimaakaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tuntuu,kuin olisin kännissä!?

Vierailija
2/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jumissa olevat hartiat aiheuttaa kummallista kevyttä/leijuvaa/epätodellista oloa? Päässä on myös jatkuvasti jotenkin kummallinen olo, ihan kuin huimaisi, vaikkei varsinaisesti huimaakaan.

Mulla ainakin aiheuttaa juuri kuvaamiasi oireita. Koita venytellä varovasti ja tehdä keppijumppaa. Älä ainakaan alussa kovin rajusti tee vaan hitaasti ja rauhallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdin melkoisesti, kun tuota leijumista ekoja kertoja tuli.

Vierailija
4/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kunnolla jumissa jos on tuollaiset oireet, verenkiertohäiriöistä voi johtua. Vertaa migreenioireisiin, voi tulla ne muutkin tyypilliset oireet niska-hartiakivuista, hierojalle jos ei venyttelyt auta!

Vierailija
5/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippas jo niin, että kävin tutkimuksissa. Lihasperäistä tai sitten migreeniä.

Vierailija
6/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvakävele.

Vierailija
7/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kerran myös lääkäriin kun oli korva lukossa ja huimasi, olin ihan varma että on korvatulehdus. Mutta eipä ollut kuin hartiat jumissa, lääkäri sanoi että on hyvin yleistä että luullaan korvatulehdukseksi..

Vierailija
8/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että mulla on aivokasvain.

Vierailija
9/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohoidot auttaa. Lue Tapani Rahkon kotisivut.

Vierailija
10/32 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä venyttely ei riitä.

Vierailija
11/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oli epätodellinen, kevyt olo. Aivokasvain syynä ja kasvaimen aiheuttamat epilepsiakohtaukset. Kun kasvain poistettiin, loppui myös leijuminen (mitä nyt epi-lääkkeet saa kännisen olon aikaiseksi hieman ottamisen jälkeen).

Tätä en olisi halunnut kuulla. Rupesi vähän pelottamaan =/. Mulla ei tosin ole mitään epileptisiä kohtauksia ollut... Ja tää leijuva olo on koko ajan. Ei sulla muita oireita tossa ollut?

T. ap

Vierailija
12/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oli epätodellinen, kevyt olo. Aivokasvain syynä ja kasvaimen aiheuttamat epilepsiakohtaukset. Kun kasvain poistettiin, loppui myös leijuminen (mitä nyt epi-lääkkeet saa kännisen olon aikaiseksi hieman ottamisen jälkeen).

Tätä en olisi halunnut kuulla. Rupesi vähän pelottamaan =/. Mulla ei tosin ole mitään epileptisiä kohtauksia ollut... Ja tää leijuva olo on koko ajan. Ei sulla muita oireita tossa ollut?

T. ap

Aivokasvain on kyllä todella epätodennäköinen syy "leijumiseen". Kasvaimeni löytymisen jälkeen puolella tutuista oli samanlaisia oireita ja siskoni kävi itse asiassa oikein kunnon tutkimuksissa asian suhteen. Niskat hänellä vaan olivat jumissa.

Itselläni ei ollut muita oireita kasvaimesta ennen kuin nuo "leijuvat" olot pahenivat. Pahimmillaan siis epilepsiakohtauksessa minun oli hankala parin minuutin ajan ymmärtää mitä ympärillä tapahtui (piti keskittyä tosi kovasti että ymmärsi mitä toinen puhui). Kukaan muu ei kuitenkaan huomannut että olin hieman muissa maailmoissani.

Mutta tosiaan suurella osalla tutuistani oli samantyyppisiä oireita kuin minulla aluksi ja kenelläkään muulla ei todellakaan ole kyse mistään hirveän vakavasta. Ja minulla oireet siis voimistuivat nopeasti (siis se ymmärrys heikkeni).

Vierailija
13/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai se on aika epätodennäköistä, että mulla olisi aivokasvain (ainakin toivon, ettei ole). Miten tuttavasi muuten kuvailivat tuntemuksiaan? Tuntuiko heistäkin leijuvan olon lisäksi siltä, kuin kroppa "katoaisi" varsinkin paikalla ollessa?

Hyvä juttu muuten, että kasvaimesi saatiin poistettua.

Aivokasvain on kyllä todella epätodennäköinen syy "leijumiseen". Kasvaimeni löytymisen jälkeen puolella tutuista oli samanlaisia oireita ja siskoni kävi itse asiassa oikein kunnon tutkimuksissa asian suhteen. Niskat hänellä vaan olivat jumissa.

Itselläni ei ollut muita oireita kasvaimesta ennen kuin nuo "leijuvat" olot pahenivat. Pahimmillaan siis epilepsiakohtauksessa minun oli hankala parin minuutin ajan ymmärtää mitä ympärillä tapahtui (piti keskittyä tosi kovasti että ymmärsi mitä toinen puhui). Kukaan muu ei kuitenkaan huomannut että olin hieman muissa maailmoissani.

Mutta tosiaan suurella osalla tutuistani oli samantyyppisiä oireita kuin minulla aluksi ja kenelläkään muulla ei todellakaan ole kyse mistään hirveän vakavasta. Ja minulla oireet siis voimistuivat nopeasti (siis se ymmärrys heikkeni).

Vierailija
14/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku leijuvasta/kevyestä olosta myös kärsivä vähän tarkentaa tuntemuksiaan? Tuntuuko esim. nukkumaan mennessä sängyssä maatessa kuin koko kroppa olisi "kadonnut"?

Mulla tätä tunnetta ollut jo 3 kk.

T. ap

Vierailija
15/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku leijuvasta/kevyestä olosta myös kärsivä vähän tarkentaa tuntemuksiaan? Tuntuuko esim. nukkumaan mennessä sängyssä maatessa kuin koko kroppa olisi "kadonnut"?

Mulla tätä tunnetta ollut jo 3 kk.

T. ap

niska-hartiaseudulla. Joskus nukkumaanmennessä tuntuu, että sänky kaatuu. Menee nopeasti ohi. Joskus tuntuu myös siltä, että jotenkin kuin olisi hetken "ilmassa". Vaikea kuvailla, mutta tämäkin tuntemus menee ohi. Mutta pöhnäinen olo on usein. Myös välillä korvasärkyä eli säteilee kallonpohjan lihaksista jompaankumpaan korvaan vuoron perään. Tämä onneksi harvoin, todella kamalaa. Pyörryttää, huimaa. Monta vuotta sitten pää kuvattiin eikä siellä mitään ollut, toi lohdun joksikin aikaa. Nyt jo tunnistan aika hyvin oireiden kirjon.

Vierailija
16/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta parantaa verenkiertoa, venyttely auttaa verta pääsemään paremmin aivoihin ja hieronta helpottaa kumpaakin.

Eli jumppaan ja lenkille tai sitten hierontaan :) Voice massage auttaa hyvin yläkropan lihaksiin jos jumitusta on muuallakin kuin hartioissa.

Vierailija
17/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täräys rentouttaa hartianseudun lihaksia ja jumit häviää En tiiä tulisko sauvakävelyssä sama jos hakkais oikein kunnolla niitä sauvoja maahan :D

Tai lapiolla jäistä maata...

Vierailija
18/32 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että mulla on aivokasvain.

Vierailija
19/32 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan, kun kääntyy sängyssä tai kumartuu.

Mutta mulla tää huimaus ei ole ihan sellaista tavallista.

ap

Vierailija
20/32 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asentohuimausta!