Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin kammiolisälyönneistä, uskallanko enää tehdä lapsia?

Vierailija
15.03.2011 |

Tykyttelyn ja muljahteluiden vuoksi hakeuduin lääkärille ja minulla todettiin olevan kammiolisälyöntejä. Sydänfilmi ok, verikokeet ok. Lääkäri vakuutteli, että on tosi yleistä ja vaaraton, mutta inhottava juttu. Nyt kuitenkin mietin,että uskallanko enää tehdä toista lasta, jos raskaus jotenkin vielä väsyttää sydäntä tms. Tai jos olen kuolemassa tähän tautiin.

Minulla on nyt 10kk ikäinen lapsi ja tätä lisälyöntisyyttä on jatkunut nyt 2 viikkoa putkeen, siis joka päivä. Pulssi on koko ajan 60-80 välillä, mutta lyöntejä jää välistä.

Millaisia kokemuksia muilla on tällaisesta?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat kuulemma melko normaaleja. Se tieto riittää minulle, olen elänyt ihan normaalia elämää vaikka kohtaukset välillä säikäyttävät (silmissä voi pimentyä samalla ja voima kadota jäsenistä).

Vierailija
22/22 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoivat paljon ennen lapsia, muistaakseni opiskeluaikaan kun olin kesätyössä aamuisin ja iltaisin (samana päivänä siis). Silloin kävin lääkärissä ja hän sanoi että ovat vaarattomia, mutta voi määrätä lääkettä jos ne tuntuu kovin pahalta. Sanoin etteivät ne ahdista kun tiedän ettei ole vaarallisia. En muista että niitä olisi erityisen paljon ollut raskaus- tai edes vauva-aikaan, mutta stressiin ja unenpuutteeseen ne kyllä liittyy. Nykyisin tiedän että olen nukkunut liian vähän kun tuntuu muljahduksia. Mutta siis aikaa lisälyöntien alusta on kai jo 20 vuotta ja olen saanut ja hoitanut 3 lasta, unettomia öitäkin on tullut paljon kun lapset oli pieniä. Lisälyönnit eivät ole lisääntyneet eikä mitään sydäntaudin tapaistakaan ole tullut. Verenpaineet ja kaikki kunnossa. Koita rauhoittua, nukkua ja keskittyä vauvaasi, ja sitten kun elämä on taas rauhallisempaa, mieti toista lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi