Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Harrastuksenvetäjä haluaa lapseni pois ryhmästä, koska änkyttää pahasti.

Vierailija
15.03.2011 |

Lapseni harrastaa kuvataiteita. Kurssilla on 10 1.-3.luokkalaista lasta. Kerhossa piirretään, maalataan, muovaillaan ja askarrellaan. Ei mitään huipputaidetta, eikä tavoitteet ole tulla kuvataiteilijaksi. Tavallista harrastustoimintaa.

Harrastuksen vetäjä kysyi syksyllä, mikä lastani vaivaa, kun änkyttää. Kerroin, että änkyttää pahasti, mutta älykkyydessä ei ole mitään vikaa.

Pari kertaa syksyn aikana ja kerran keväällä jotenkin huokasi, että lapseni vähän hidastaa toimintaa änkyttämisellään.

Nyt harrastuksenvetäjä soitti ja pyysi, ettei enää tuotaisi lasta harrastukseen. Syy: änkytys. Hänellä ei ole aikaa kuunnella, mitä lapsellani on sanottavana. Jos joku ohje menee ohi ja lapsi yrittää kysyä, siihen menee liian kauan aikaa ryhmätyöskentelystä.

Harmittaa ihan vietävästi. Lapseni tykkää harrastuksesta todella paljon.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu ja todella kamala ohjaaja kerhossa.

En todellakaan tieda mita itse tekisin vastaavassa tilanteessa.

Taidekoulu on varmasti ollut hyva tapa lapsellenne ilmaista itseaan, jos puhe takkuaa. Todella kurjaa, etta ohjaajaksi on sattunut tuollainen idiootti ja sen takia lapsi joutuu lopettaa mieluisan harrastuksen.

voisiteko puhua asiasta viela ohjaajan kanssa

Vierailija
22/24 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa talloa lastasi, puolusta häntä!

Ymmärrän, että haluatte ehkä lopettaa harrastuksen tämän takia, en itsekään halua, että lapseni ovat ryhmässä, jossa heistä ei pidetä.

Mutta jämäkkää palautetta joka tapauksessa tuolle yhdistykselle; itse harkitsisin kyllä myös esim. yleisönosastokirjoitusta sekä mahd. myös muiden lasten harrastusten lopettamista kyseissä puljussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta pitää tuosta antaa ja pyytää vaikka siirtoa toisen opettajan ryhmään. Samalle vetäjälle en kyllä mielelläni laittaisi. Ennenkuulumatonta jos kesken kevään pitää keskeyttää mieluisa harrastus änkytyksen takia! Ei takuulla ole lafkan virallinen kanta asiaan. Potkut tuollaiselle kuvataideopettajalle! Helsingissä riittää kyllä muitakin päteviä.

Meidän vilkkaanpuoleinen poikamme oli pienempänä helsinkiläisen musiikkopiston järjestämässä muskarissa. Olin puhunut asiasta ryhmän opettajan kanssa ja kertonut pojan ongelmista, mutta opettaja vain kehotti tulemaan mukaan. Sitten vanhempainillassa opettaja kertoi jokaisen lapsen vanhemmalle toisten kuullen palautetta lapsesta. Muille kommentit olivat myönteisiä, mutta pojastani sanoi, että "valitettavasti kaikissa ryhmissä on joku tällainen lapsi, joka vaatii aikuisen huomiota koko ajan" ym. todella negatiivista. Olen itsekin opettaja enkä ikinä antaisi kielteistä palautetta lapsesta toisten vanhempien kuullen. Otin yhteyttä kansliaan ja sain siirron toiseen ryhmään. Kyseiselle opettajalle annettiin asiasta sapiskaa.

Vierailija
24/24 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi johonkin valittaa? Tuossahan änkytyksestä tehdään ikään kuin isompikin ongelma. Eihän se lapsi nyt koko ajan kysy ohjeita, joten miten sillä ohjaajalla ei muka ole aikaa neuvoa. Ja eikö itse todellakaan tajua, mitä lapsi yrittää kysyä ilman että täytyy antaa lapsen änkyttää pieni ikuisuus? Yleensä varmaan kysytään niitä viimeisimpiä ohjeita uusiksi. Kyllä on aikuisella nyt pahasti hukassa koko harrastuksen tavoite! Eikö ole ketään esimiestä, johon ottaa yhteyttä?

jos se lapsi todellakin kysyy koko ajan niitä ohjeita, ei jaksa odottaa vuoroaan ei viitata ja huutelee kommenttejan. Tai ei vaan ymmärrä ohjeita siis ilmeisesti on muutakin häikkää kun änkytys. Minulla on kaksi lasta kuvataidekerhossa ja olen ollut joskus seuraamassa opetusta eikä koskaan kenellekkään ole jäänyt mitään kysyttävää tehtävän annon jälkeen.