puhevika-änkyttäminen..
onko sinun tuttavapiirissä tai kavereissa jotka änkyttävät? kommentoitko itse mitenkään puhetta?
mulla on sisko,joka änkyttää,tai tietyissä sanoissa.
samoten minä itse,tosin vähän,mutta tietyt sanat takertelevat.ja sekin silloin vain jos olen ottanut reilusti alkoholia,kumma juttu mutta tosi.
minua vituttaa kun jotkut kommentoi,tai pilkkaavat.
esim.mun miesystävä heitti kysymyksen täs viime viikolla että miten mä niin änkytän joskus.
Olima viiniä silloin ottaneet. .ärsyttää tommonen ja kun itseäkin hävettää se.
Kommentit (3)
käy puheterapeutilla ja neuropsykologisessa kuntoutuksessa.
Aina on niitä, jotka naureskelevat, mutta aikuisilta ihmisiltä toisen puhevaikeuksien pilkkaaminen on alhaista. Saattaahan änkyttäminen olla silloin huvittavaa jos se liittyy nimenomaan kännäämiseen, mutta se on ikävä vaiva kantajalleen.
"Maanantaina oli puhetta Helenan Helenan kanssa, että otetaan ensi viikosta lähtien lähtien käyttöön uusi tapa uusi tapa. Tosiaan Helenan kanssa oli puhetta ja otetaan otetaan uusi tapa käyttöön." Sitä on usein huvittava kuunnella ja sen osaa ennakoida, että mitkä sanat toistaa ja sitten hauska taas laskea, että montako kertaa sanoo saman asian. Muttei kukaan ole sanonut mitään eikä nauranut tai muuten osoittanut huomiota tuohon.
Oma lapseni änkytti jokunen vuosi sitten tosi pahasti. S-s-s-s-s-s-s-s-s-s-sanoje sa-sa-sa-sa-sa-sanominen oli tosi vaikeaa ja kuuntelu myös ja tulihan sitä joskus jotain sanottuakin, vaikka ei tietenkään olisi saanut ja pitänyt.
paitsi minulla ei ole tuollaista siskoa
kenelläkään ei ole oikeus minua änkyttämisen takia pilkata.
sitä en siedä.
en tiedä miten sinua neuvoisin. Miksi siskosi sinua pilkkaa? Voitko katkaista välit tai ainakin vähäksi aikaa ruveta häntä välttämään?