Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naiset pärjäisitte, jos jäisitte ensi viikolla yksinhuoltajiksi? Minkälaiseen asuntoon

Vierailija
14.03.2011 |

muuttaisitte? Montako lasta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asettuisimme Helsingin-asuntoomme kaksistaan pienen lapsen kanssa. Elintaso romahtaisi, joten omaisuutta pitäisi hieman realisoida.

Vierailija
22/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen henkivakuutuksella maksettais loput lainat. Sit vaan elettäis eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittäisin muutenkin pitää kaikki lasten rutiinijutut ennallaan. Lapsia on 2, ala-asteikäisiä.

Vierailija
24/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta ja talous turvattu

jäisin nykyiseen taloomme ja kait sitä omaisuutta pitäis sitten realisoida.

tosin luulisin, että osa lapsista haluaisi isälleen

Vierailija
25/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin varmasti nykyiseen asuntoomme. Rahaa jäisi käyttöön enemmän kuin nyt, koska mies on kotihoidontuella. Nytkin maksan siis käytännössä kaiken.

Vierailija
26/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni saattaisi joutua maksamaan mulle aika paljon, koska meillä ei ole avioehtoa ja mieheni varallisuus on hankittu sinä aikana, kun me ollaan oltu yhdessä - vaikkei kuitenkaan naimisissa olla oltu sitä koko aikaa.

näin luulen, en tiedä, enkä ole ottanu asiasta selvää; se ei ole ollut ajankohtaista, eikä toivottavasti ajankohtaiseksi tulekaan.

eron tullen muuttaisin lasten kanssa jonnekin, ehkä ostaisin jostain pienemmästä kaupungista kivan kodin ja alkaisin pätemään siellä pikku kansankynttilänä ja nappaisin kylän kivoimman - ja mielellään myös varakkaan - äijän itselleni.

kyllä mä pärjäisin, mutta oikeesti en kyllä usko, että löytäisin uutta, yhtä ihanaa miestä, mikä mulla jo on.

Vierailija
27/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tosi vaikea päätös edessä sellaisessa tilanteessa. Käytännössä vaihtoehdot olis varmaan 2 lapsen kanssa uudehko 2h+k tai vanha 3h+k. Eittämättä kiinnostaisi ehkä enemmän tuo uudehko 2h+k, voisi vaikka ottaa sellaisen, jossa olisi putkikeittiö ja siitä "huone" jollekin.

Nykyiseen asuntoomme emme varmaan valitettavasti voisi jäädä, vaikka se kyllä ihanteellinen olisikin.

Henkivakuutusrahat miehen lähtiessä vaikka nuoremman matkaan olis kyllä hyvä veto, mut ei taida mikään vakuutusyhtiö moista vakuutusta myöntää eron varalta.

Joku aika ihanteellinen sellaisessa tilanteessa vois olla tämä:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6463841

Tuossa olis kaksi makkaria ja tuohon keittiön jatkeeseen vois tehdä vielä ruotsalaiseen tyyliin mulle makkarin ja laittaa keittiön pöydän sit olkkariin.

Vierailija
28/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin varmaan miehen ulos meidän asunnosta ja jäisin tähän (pieni neliö kerrostalossa) nykyiseen asuntoon. Tai jos leskeksi jäisin niin silloinkin toki tähän nykyiseen. Pitkällä aikavälillä voisin harkita muuttoa lähemmäs omia vanhempiani toisella puolella Suomea mutta todennälöisesti se jäisi tekemättä.

Henkisesti varmasti pärjäisin huonommin kuin nyt ja kun nyt jo tuntuu, että tukiverkkoa ei ole riittävästi kärjistyisi tilanne entisestään.

Toisaalta omaa aikaa josta puute voisi olla jopa enemmän kun lapsi varmasti vierailisi isällään (paitsi tietenkin silloin jos jäisin leskeksi mikä olisi kyllä mielestäni aika katastrofi).

Ai niin vain yksi lapsi.

Vierailija
29/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään emme lasten kanssa muuttaisi vaan jäisimme tähän. Menisin varmaan vähän nopeammalla aikataululla töihin. Viisi lasta.

Vierailija
30/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olisin jäänyt leskeksi. Jäisin tähän eli isoon kerrostaloasuntoomme. Meillä on vakuutukset hoidettu niin, että se hoitaisi menehtyneen osapuolen asuntolainan. Olen osittaisella hoitovapaalla ja odotan toista lastamme. Jatkaisin samalla systeemillä. Olen hyvätuloinen, joten pärjäisin lasten kanssa hyvin ilman puolison tuloja. Voisin tehdä työtäni osa-aikaisesti hyvällä korvauksella.

Vierailija
31/31 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKT:oon ja minä ostaisin tasingolla pienen rivarin lähistöltä, jotta lasten koulunkäynti jatkuisi ennallaan.

Jos jäisin leskeksi, niin sinnittelisin nykyisessä OKT:ssa kunnes lapset kävisivät koulut loppuun (n. 7 vuotta) ja ehkä lapsista jompi kumpi voisi täysi-ikäisenä ostaa lapsuutensa okt:on. Jos ei, niin myisen sen ja muuttaisin pieneen kerrostalo- tai rivarikämppään lähempänä toimintaa.