Lasten FB-kommentteja "Sä oot vähän oudon näköinen"
Onks tää joku sisäinen vitsi, sarkasmin/tilannekomiikan kömpelöä harjoittelua, sosiaalista taitamattomuutta vai kiusaamista?
Kommentit (6)
Ehtinee myöhemminkin liittyä sinne ja kommentoida kuvia ja statuksia, sitten kun ikää on tarpeeksi. Tokaluokkalaisen on pitänyt valehdella ikänsä eli syntymävuotensa liittyessään Fb:iin.
että tokaluokkalaisen paikka ei ole facebookissa.
Ap turha tulla tänne narisemaan. Kannattais aina miettiä miksi niitä ikärajoja laitetaan.
Ehtinee myöhemminkin liittyä sinne ja kommentoida kuvia ja statuksia, sitten kun ikää on tarpeeksi. Tokaluokkalaisen on pitänyt valehdella ikänsä eli syntymävuotensa liittyessään Fb:iin.
FB:ssä kiusaaminen on ikävä juttu, vanhempien tulisi siksikin valvoa enemmän lasten netinkäyttöä. Minkä ikäisiä lapsia kyseessä, FB:hän on kielletty alle 13-vuotialta.
Poistaisin tuollaiset kommentit, ja jos tuollainen jatkuisi, ilmoittaisin kyseisen lapsen vanhemmille.
kuvien yhteyteen. Siis ihan tavallisten loma tms kuvien, siihen, että "sä oot vähän oudon näköinen", "ootpa oudon näköinen" tai jotain vastaavaa. Mä en oikein ole saanut selvää, että mikä tarkoitus noilla kommenteilla on, olla kömpelöllä tavalla hauska vai jotenkin tylsä.
Itse en oikein tietäisi, miten tommoiseen reagoisin, ei se kivalta tunnu, vaikka olisikin sellainen "vitsi, vitsi" -juttu.
ap
FB:n ikäraja on ehtojen mukaan 13 vuotta, ihan syystä mun mielestä. Tuon ikäiset eivät vielä hallitse mitenkään minkään sosiaalisen median edellyttämiä sosiaalisia taitoja eli esim kirjallista viestintää - kirjoitettu sana ei "kuullosta" vastaanottajasta samalta kuin ääneen sanottu kun ei voi samalla tulkita äänenpainoa, ilmeitä jne.