ÄÄÄK! Aivastin ja lorahti housuun!
Tätä ei ole käynyt koskaan ennen! Aivastin äsken ja yhtäkkiä tunsin miten pissaa ruiskahti housuun isohko määrä! En pystynyt mitenkään pidättämään ja nyt on märät housut. Eikä ollut edes yhtään pissahätä!
Onko tämä ihan normaalia? Koskaan ennen ei ole käynyt näin :(
Kommentit (19)
kun kärsii ns. yliaktiivisesta rakosta. Pissahätä yllättää hyvinkin nopeasti ja saa pelätä, että lirahtaa housuun. Lääkkeitä koitan kys. vaivaan syödä, mutta eivätpä ole ainakaan vielä tepsineet vaivaan..
raskaus ajaksi kunnon vaipat vaan jalkaan kun johonkin lähtee niin ei tarvitse kyttäillä vessoja. eka raskaudesssa oli parikin noloa tilannetta mutta tokalle tilasin pari pakettia vaippoja muistaakseni tena slip oli merkki.
imivät muuten kahdet ihan kunnon pissatkin kerralla.
Lantiopohjan lihakset on niin huonossa kunnossa alatiesynnytyksen jälkeen että jotain on pakko tehdä ellei halua pissailla loppuikäänsä vaippoihin. Siis ellei ole superjumppaaja ja ko. alue on kunnossa.
Itse kävin molempien synnytysten jälkeen lantionpohjalihasjumpassa pari kuukautta ja auttaa ihan oikeesti. Luulin että on ihan normi juttu, eikö Suomessa käydä? (En siis asu Suomessa)
Minulla ei ole kummankaan synnytyksen jälkeen ollut lantionpohjan lihakset huonossa kunnossa :O
Ikinä ei ole ollut virtsankarkailua eikä mitään muutakaan ongelmaa. Enkä oikeastaan edes jumppaa, jumppautuvathan ne seksissäkin ;)
Mutta siis ei missään tapauksessa ole automaatio, että alatiesynnytys pilaisi lihakset :D Paljon suurempi rasitus se raskaus on, eikä sekään mitenkään välttämättä pilaa! Paljon on kiinni kudostyypistä ja jumpastakin.
Varsinkin, jos olet synnyttänyt alakautta. Lantionpohjalihaksia voit yrittää harjoittaa mutta ainakin mulle sanottiin neuvolassa, että pelkästään kotiharjoittelun voimalla niitä ei saa kunnossa kuntoon, jos ne on esim. raskauden aikana heikentyneet kovasti.
ja katselin telkkaria. Aivastutti ja aivastin. Oli vielä harmaat housut ja tuli ihan kunnon märkä läiskä haaroväliin. Se oli pelottavaa etten saanut sitä pissaa loppumaan! Se vaan tuli itsestään. Oli pakko mennä vaihtamaan housut.
Kauheaa jos tuo tapahtuu jossain yleisessä paikassa :(
Olen kyllä synnyttänyt alakautta :/
älä murehdi siitä alasynnytyksestä. Myös pelkkä raskaus löysyttää ko. lihaksia, ja rasitus on synnytystä huomattavasti pidempiaikaista.
Netistä googlaamalla löytyy asiallisia jumppaohjeita. Tärkeää on tehdä treeniä säännöllisesti, mieluiten päivittäin koko elämän ajan. Auttaa myös seksielämän kohentamisessa!
vaipat housuun. Ihan normaalia keski-ikäisillä naisilla.
vaipat housuun. Ihan normaalia keski-ikäisillä naisilla.
se menee. Jos lorahtelusta tulee jatkuvaa, voit mennä leikkaukseen. Se on hyvä ja toimiva, paisi minulla joka oli se promille, jolla se ei toimi :)
Terveisin Tena-lady
Lantiopohjan lihakset on niin huonossa kunnossa alatiesynnytyksen jälkeen että jotain on pakko tehdä ellei halua pissailla loppuikäänsä vaippoihin. Siis ellei ole superjumppaaja ja ko. alue on kunnossa.
Itse kävin molempien synnytysten jälkeen lantionpohjalihasjumpassa pari kuukautta ja auttaa ihan oikeesti. Luulin että on ihan normi juttu, eikö Suomessa käydä? (En siis asu Suomessa)
Vinkkejä: Kun aivastat, käännä päätä sivulle äläkä yritä estää aivastuksen tuloa. Kun nouset sängystä, älä nouse suoraan eteenpäin ylös istumaan vaan kyljen kautta.
porukka alko naurattaa vaik sanoin et pakko päästä vessaan,9 km kävelty ja sit se vaan lorisi...farkut märät ja en voinut mitään =9eka kerta myöskin..alapää tuntu jotenki puutuneelta??muilla vastaavaa ollu?
olen viimeisilläni raskaana ja mulla on ollut kaksi viikkoa kova yskä. Että voit ap varmaan kuvitella millaista mun elämä on kun lapsi painaa muutenkin virtsarakkoa. ;)
tosi kivaa loll lol kun lorahti oot varmaa joku 40.v jee lohahti kuset
Olen raskaana ja aivastin äsken ja se tuli kuin ampumalla, kämmenen kokoinen läiskä housuihin ja meni läpi päällishousuihin. Inhottavaa!
Siitä huolimatta tänään aivastaessa lirahti housuun. Oli melkoinen yllätys, joten sympatisoin sua ap.
Olen flunssassa ja aivastellut ihan älyttömästi koko päivän jättiläisaivastuksia, joten ei ehkä sitten kuitenkaan ihme, että voi lirahtaakin välillä.
aina yskäkohtauksen tullessa ihan pakko tietoisesti puristaa, ettei lirise. Muutaman kerran silti lirahti. Ilman puristamista ihan saletisti on pissat housussa. Ja mä jumppaan niitä lihaksia aina muistaessa, useasti.
Netistä googlaamalla löytyy asiallisia jumppaohjeita. Tärkeää on tehdä treeniä säännöllisesti, mieluiten päivittäin koko elämän ajan. Auttaa myös seksielämän kohentamisessa!
Geishakuulat on hyvä keino myös pissankarkailun torjumiseen. Ei muuta kuin ostoksille!
Mitään ongelmia virtsankarkailun suhteen ei ole ollut,tosin joskus viimeisimmän lapseni kanssa loppuraskaudesta,kun vessaan olisi pitänyt päästä heti,oltiin elokuvissa ja aivastin,niin sinne lorahti :/ onneksi sali olähes tyhjä..
Nyt sitten minulla on niin järkyttävä kuiva yskä ollut pari päivää,että väkisinkin tippa lirahtaa aina,vaikka kuinka varautuu puristamalla lihaksia yhteen.Eipä se paljon auta,kun tuntuu,että yskii sisuskalunsa pihalle..
Ekoissa ei ollut mitään.