olenko mä nyt ilkeä? en jaksa kuskata miehen lapsia kotiin!
Miehen lapset ovat täällä meillä joka toinen viikonloppu. Äitinsä tuo heidät, isän vastuulla on takaisin vienti. Isällä ei ole ajokorttia, mutta minulla on. En jaksa aina lähteä lapsia viemään, koska minun pitäisi heidät silloin yksin viedä, sillä meillä on vauva, joka ei jaksa olla autossa niin pitkää aikaa (tai siis en halua "huvikseen" huudattaa, matka n.20min yhteen suuntaan). Isä voi heidät viedä junalla, aikaa menee n. tunti ja matkakortti on sekä isällä että isommalla lapsella (pienempi 5v., eli ei tarvitse).
Kommentit (64)
siis vauva nimenomaan jäisi miehen kanssa ja veisin siis lapset yksin, mies ei voisi tulla mukaan...ja siksi haluaisin, että mies olisi mukana, kun hänen lapsistaan kuitenkin kyse...
ap
Ihan teidän välinen parisuhdeasia. Itse en voisi tehdä tuota miehelle vastaavassa tilanteessa, koska mies on aina valmis passaamaan mua, auttamaan ja tekee kotitöitä todella paljon.
kysy mieheltäsi. Minä varmasti suhtautuisin niin, että mies saa tuolloin viettää "laatuaikaa" vauvan kanssa kaksin, kun sinä kuskaat lapset.
siis vauva nimenomaan jäisi miehen kanssa ja veisin siis lapset yksin, mies ei voisi tulla mukaan...ja siksi haluaisin, että mies olisi mukana, kun hänen lapsistaan kuitenkin kyse...
ap
ja isä sitten mököttää, kun sanon, että saa välillä viedä itse junalla...
ap
ap
siis vauva nimenomaan jäisi miehen kanssa ja veisin siis lapset yksin, mies ei voisi tulla mukaan...ja siksi haluaisin, että mies olisi mukana, kun hänen lapsistaan kuitenkin kyse... ap
useimmiten vain minä olen kotona, kun lapset tulevat meille.
ap
menkää kaikki yhdessä ja sinä ajat tai ota äkkiä ero miehestäsi kun et älynnyt tehdä sitä jo ennen vauvan syntymää.
Turha itkeä kun tiesit kyllä miehen ottaessasi mitkä perhesuhteet sillä on.
hienoa että suostut edes joskus kuskaamaan miehesi lapsia!
Ne eivät ole sinun vastuullasi ne kuskaukset ja jos sitä teet niin se on ainoastaan sinun omaa hyvää tahtoasi. Miehesi on aika idiootti jos alkaa moisesta kiukutella, kun pitäisi kauniisti kiittää joka kerta kun tuohon suostut! Menisi itse autokouluun, mikä se sellainen mies on jolla ei ole ajokorttia?
Itse en tod. kuskailisi miehen lapsia omalla ajallani kun vauvakin on, en varmasti, ellei olisi muutenkin asiaa siihen suuntaan.
tunti yhteensä? Onko tavaroita paljon?
Jos miehellä menee 2 tuntia yhteensä tai tavaroita on paljon, niin olet ilkeä, ellet pelkää miehen exää fyysisesti.
Jos taas menee vain tunti yhteensä ja rojuja on vähän, niin eihän tuossa tule miehelle kuin 20 minuuttia enemmän kuin autolla kuskatessa olettaen, että kävelymatkat ovat tuossa tunnissa myös.
kyllähän vauvat usein jopa tykkäävät olla autossa, jotkuthan ajeluttaa vauvaa vaan saadakseen sen nukkumaan. Ja tehkää takaisintulomatkalla jotain kivaa, poiketkaa vaikka kahville jonnekin tms, saatte vähän vaihtelua vauva-perheen arkeen ja ehkä lasten kotiinvieminen ei sitten tunnu niin ikävältä pakkopullalta.
menkää kaikki yhdessä ja sinä ajat tai ota äkkiä ero miehestäsi kun et älynnyt tehdä sitä jo ennen vauvan syntymää. Turha itkeä kun tiesit kyllä miehen ottaessasi mitkä perhesuhteet sillä on.
miksei mies voi viedä junalla? en ymmärrä...ehkä olen sitten vain ilkeä...ja kaikki ei mennä, koska en halua vauvaa autossa huudattaa.
ap
mitä nyt joskus pienemmällä joku pehmolelu tai muu mukana. vaatteet yms. löytyy myös meiltä, niitä ei siis kuskata.
pienempänä vauva viihtyi autossa, mutta nyt kun on 8kk, niin ei enää viihdy. varmaan sitten, kun taas vähän kasvaa, niin viihtyy paremmin ja tätä "ongelmaa" ei meidän perheessä enää ole.
ap
miksei mies voi viedä junalla? en ymmärrä...ehkä olen sitten vain ilkeä...ja kaikki ei mennä, koska en halua vauvaa autossa huudattaa.ap
No älä sitä täältä kysele vaan selvitä miehesi kanssa. Mistä me voidaan tietää, miksei mies voi viedä junalla. Meiltä kyselet vain, oletko ilkeä.
Hölmö minusta pikemminkin, jos et saa suutasi avattua ja selvitettyä miehellesi, miltä kuskaaminen sinusta tuntuu.
ja lapsille ehkä jopa mukavaa olla välillä isän kanssa kahdestaan.
mitä nyt joskus pienemmällä joku pehmolelu tai muu mukana. vaatteet yms. löytyy myös meiltä, niitä ei siis kuskata.
pienempänä vauva viihtyi autossa, mutta nyt kun on 8kk, niin ei enää viihdy. varmaan sitten, kun taas vähän kasvaa, niin viihtyy paremmin ja tätä "ongelmaa" ei meidän perheessä enää ole.
ap
miksei mies voi viedä junalla? en ymmärrä...ehkä olen sitten vain ilkeä...ja kaikki ei mennä, koska en halua vauvaa autossa huudattaa. ap
No älä sitä täältä kysele vaan selvitä miehesi kanssa. Mistä me voidaan tietää, miksei mies voi viedä junalla. Meiltä kyselet vain, oletko ilkeä. Hölmö minusta pikemminkin, jos et saa suutasi avattua ja selvitettyä miehellesi, miltä kuskaaminen sinusta tuntuu.
nuo kysymykset oli osoitettu sille yhdelle vastaajalle, joka oli sitä mieltä, että minun pitää viedä autolla. ja miehen kanssa olen toki jutellut, halusin vain mielipiteitä, olenko ilkeä.
ap
ap
noilla asenteilla.
kyllähän vauvat usein jopa tykkäävät olla autossa, jotkuthan ajeluttaa vauvaa vaan saadakseen sen nukkumaan. Ja tehkää takaisintulomatkalla jotain kivaa, poiketkaa vaikka kahville jonnekin tms, saatte vähän vaihtelua vauva-perheen arkeen ja ehkä lasten kotiinvieminen ei sitten tunnu niin ikävältä pakkopullalta.
16 vuoden uusperhe-elämän kokemuksella, että ymmärrän hyvin, että kuskaaminen harmittaa sinua, ja silti epäilen, että taustalla on joku muukin asia, mikä sinua harmittaa, se vaan purkautuu tähän lasten kuljettamiseen. Itselläni ainakin oli niin, ja ennen kuin ymmärsin asian meillä meni todella huonosi, asuimme miehen kanssa hetken jopa erossa (yhteinen lapsi oli silloin 3 v, nyt 15 v.).
Tämä auttoi minua: perheessä, myös uusperheessä, pitäisi yrittää vetää yhtä köyttä, tukea toinen toistaan, ei taistella toisia vastaan. Se on haasteellistsa, kun toisella on ennestään lapsia ja ensimmäinen yhteinen lapsi syntyy, vauvan synytyminen on aina iso ja haasteellinen juttu, varsinkin uusperheessä. Mutta teidän kaikkien vuoksi, yritä tukea ja auttaa miestäsi asioissa, joissa se sitä tarvitsee (kuten esim. tässä lasten kuskaamsiessa - jos miehellä ei ole korttia, se ei itse voi niitä autolla viedä), niin mieskin tukee ja auttaa sinua. Sehän on puolisoiden tehtävä.
Ja ehkä mies voisi mennä autokouluun joissain vaiheessa, ettei sinun kuskaamisesta tule ikuisuusprojektia.
Onnea ja jaksamista! t: äitipuoli myös
Sama se kai on vieko aikuinen heidät junalla vai autolla.