Kehtaisitko sinä pyytää jotain kaveriasi tai sukulaista noutamaan jonkun Huutis kohteen?
Enkä nyt tarkoita mitään painavia huonekaluja tms. jotka pitää muutenkin noutaa vaan sellaisia kohteita, joihin myyjä on laittanut joko postin tai noudon eli kumpikin kelpaa.
Kehtaisitko esim. Helsingissä asuvaa kaveria hakemaan espoolaiselta tai vantaalaiselta myyjältä parin euron kohteen ja kaveri sitten jemmaa sitä vaatetta niin kauan, että seuraavan kerran tapaatte.
Tai samassa kaupungissa asuvat mummo ja pappa hakeavat kohteen ja tuovat sen sitten teille, kun seuraavan kerran tapaatte?
Itse en kehtaisi tehdä tuollaista enkä kyllä edes kehtaisi jotain kaveria esim. käymään Ikeassa tai vastaavassa ja hakemassa mulle jotain.
Kommentit (10)
Sitä kutsutaan auttamiseksi. Autan itsekin aina tarvittaessa, jos vain pystyn.
Kavereilta en. Omilta vanhemmiltani en. Appivanhemmilta kyllä - ovat ihan tohkeissaan, jos saavat tuollaista tehdä ;-)
ja on mulla pari kaveriakin jotka voisi. Ja äidinkin voisi.
Veljeni nouti Espoossa 10 euroa maksaneen sitterin sateessa. Mukkavaa säästöä tulee ja vastapalveluksia saa myös tietysti. Ja Ikeassa ollaan myös pyydetty käymään :)
Kun antaa apua niin silloin yleensä sitä saa kun tarvii.
Autan myös itse ystäviäni ja sukulaisiani todella usein.
Esim olen jakenut sisareni puolesta jotain. Hän kyllä järjesti tapaamispaikan mun työpaikan lähelle, josta se noudin.
Työkaverini kirosi aikoinaa, että sen sisko halusi sen käyvän aika Ikeassa ostamassa sille jotakin. Sillä meni liki puolitoistatuntia matkaan per sunnta, julkisilla, sillä heilä ei ollut autoa. Sisko ei ymmärtänyt valitusta, kun "ikea on niin liki", kartalta katsoen tai pohjoisen vinkkelistä. Työkaverikin meni eka kerran ihan mielellään, mutta 4-5 kerta otti jo päähän. Sisko näes rakensi taloa, ja kaikenlasita vedintä yms piti noutaa ja si lähettää.
mutta joku lasten keinutuoli, jonka postitus on hankalaa ja kallistakin.
Ehkä tuollaisen pienemmänkin voisi pyytää hakemaan esim Ikeasta saatesanoin, jos olet itse joskus käymässä, nappaa mulle samalla ne 6klp laseja xx euroa.
saattavat olla kyllä melko kaukanakin Helsingistä jopa 30 km, että en itsekään nouda jos joku kevyt vaate tai kirja kyseessä.
jos kehtaaminen olisi vastavuoroista. Eli sii tietäsin että sukulainen tai kaveri kehtaisi tehdä vastaavassa tilanteessa saman pyynnön minulle.