Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen kauppakeskuksessa nähtyä!

Vierailija
13.03.2011 |

Samaan hissiin tuli perhe, jossa keskusteltiin äidin 40 v syntymäpäivien tarjoilusta. Katsahdin äidin naamaa ja lasten ikää. Lapset olivat toinen noin ekaluokkalainen ja toinen noin 4 v. Aivan niinkuin meillä! Minäkin olen 40 v. Olemme non samanpainoisia ja tuon naisen ihon ja hiustenvärikin oli lähellä omaani. Hän oli varmaankin ottanut enemmän aurinkoa kuin minä, analysoin.

Katsoin hissin peilin kautta omaa (meikkaamaton, vain kestovärit kulmissa ja ripisissä) ja toisen naisen kasvoja (hänelläkään ei ehkä ollut meikkiä). Apuva, minä näytin paljon nuoremmalta, vaikka sitä itse arvioinkin! Mieheni teki kyllä saman arvion (kuulin myöhemmin).

Muistuikin mieleeni, että oma äitini sai minut vasta 38 vuotiaana ja koin hänet aina nuoren näköiseksi, kun vertasin häntä koulukavereideni äiteihin. En koskaan hävennyt häntä (vaikka miksipä kenenkään täytyisi hävetä äidin ikää, mutta ikäiseksen nuorekkaan näköisenä säilyminen on kyllä +++).

Olen meikannut vain vähän. Olen suojannut ihoni auringolta. En ole harrastanut tupakointia enkä humalajuomista. BMI:ni on 23. Syön kala-kasvispainotteisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanta on kyllä laaja, mutta esitin siitä tässä vain yhden noin keskiarvoisen henkilön siitä. Kyllä tekin joskus vertailette itsenne näköä muihin ikäisiinne!

ap

Vierailija
22/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi haitata sinua.

ap

ei tuollainen vertailu ole normaalia itsensä kehumista. mistä sinä tiedät minkälaisenelämän tuo nainen on elänyt? ja sehän ei susta sen parempaa tee vaikka näytät nuoremmalta kuin joku toinen... hyppää hissiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanta on kyllä laaja, mutta esitin siitä tässä vain yhden noin keskiarvoisen henkilön siitä. Kyllä tekin joskus vertailette itsenne näköä muihin ikäisiinne!

ap

Saattaa tietty johtua myös siitä, että olen sen verran reippaasti sinua nuorempi. Toivon kuitenkin, että noin korkean iän saavutettuani olen myös sisäistänyt elämästä jotain niin olennaista, että ulkonäköseikat ja etenkin niiden vertailu on minulle täysin triviaalia.

Vierailija
24/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti terveyttä riittää. En halua pahoittaa kenenkään mieltä suoraan. En lauo, että oletpas sinä rupsahtaneen näköinen! Liika meikki, joka puhdistetaankin huonosti pois ja juoppoilu yöt ravintoissa vanhettavat monia, uskoisin. Ei haittaa, vaikka tällainen ihminen katuisikin jo elettyä elämäänsä ja yrittäisi siksi pahoittaa mieltäni!

ap

Vierailija
25/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias ja näytän ihan varmasti kaikkien mielestä viisi vuotta nuoremmalta kaikkien mielestä. Johtuu siitä, että meidän suvussa naiset rupsahtaa vasta yli nelikymppisenä. En ole myöskään ottanut juuri koskaan aurinkoa enkä ole polttanut tupakkaa ja ryypännyt lasten saamisen jälkeen kovinkaan paljoa. Äitini on 62 ja näyttää paljon nuoremmalta kuin moni muu samanikäinen. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on. Kukaan ei kuitenkaan 60-vuotiaana näytä kolmekymppiseltä.

Vierailija
26/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää sinulle! Kanna vain hymyssä suin itsesi, niin se kaunistaa sinua.

Minullakin on muuten neljä lasta. Vanhemmat lapset ovat 16 v ja 13 v. Olen imettänyt yhteensä 8 vuotta. Raskasta on siis ollut minullakin, mutta kodin ulkopuolelta en ole ryppyjä käynyt hakemassa elämällä epäterveellisesti. Imetys oli minulle helppoa ja ehkä vain hyväksi kropallekin. Univajetta on lasten kanssa ollut, mutta sekin on jo helpottanut lasten kasvaessa.

ap

Ei minun ole tarvinnut elämän vastamäkiä käydä hakemassa kodin ulkopuolelta, ihan ovat kysymättä tulleet kotiin asti.

Enkä edes elä epäterveellisesti. En harrasta irtosuhteita, en käytä alkoholia, en huumeita, en syö rasvaisesti enkä ole ikinä tupakoinut. En valvo enkä biletä.

Minulla vaan ei ole yhtä hienoa geeniperimää kuin sulla.

Ja elämä vaan tulee ja nakkaa paskaa silmille, eikä siitä auta kuin nousta jaloilleen. Paljon riippuu siitä, miten paljon saa tukea apua ja ymmärrystä ystäviltä tai muilta ihmisiltä. Jos on aivan yksin taistelemassa ja selviytymässä, se on raskaampaa, se jättää jäljet. Minuun se jätti naamaan. Sinuun se on jättänyt sydämeen, olet ällöttävän itsekeskeinen ja omahyväinen ihminen.

Mutta se arvostelemasi nainen en ollut minä, koska en ollut eilen kauppakeskuksessa. Olin kotinurkilla: tukka pesemättä ja toppavaatteissa, illalla kävin saunassa ja nyt olen puhdas, mutta kaunista tai sileänaamaista minusta ei siellä tullut.

Vierailija
27/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa kahdestaan ollaan lapsemme hoidettu. Synnytysten ajaksi ollaan saatu mummo kylään. Paras apu on ollut samassa perhetilanteessa elävät.

Olen huomannut, että joillakin ottaa koville oma vanheneminen. Varmasti helpompaa, kun en ole ikäistäni vanhemman näköinen ainakaan. Asennekin ratkaisee. Hymyilevät kasvot ovat pirteämmät. Kukin käy läpi omat koettelemuksensa. Elämästä ei taida selvitä hengissä, mutta jos nyt toimintakykyisenä ja iloisena kuitenkin saisi vielä kauan porskuttaa..

ap

Vierailija
28/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeni jo avausviestistä. Ei kukaan, äiti eikä lapset, puhu erikseen mistään 40-vuotissyntymäpäivistä. Miksi puhuisi?

Jos tuolla (ilmeisen pitkällä) hissimatkalla olisi puhuttu kyseisestä juhlasta, niin todennäköisimmin olisi puhuttu vain "juhlasta" "syntymäpäiväjuhlasta", "äidin synttäristä" jne. Miksi siinä olisi tarvinnut ikä mainita, se ei olisi tuonut mitään lisäarvoa perheen keskusteluun ja tuskin ap:ta vartenkaan tuo ikä olisi pitänyt mainita.

Vierailija
29/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa kahdestaan ollaan lapsemme hoidettu. Synnytysten ajaksi ollaan saatu mummo kylään. Paras apu on ollut samassa perhetilanteessa elävät.

Olen huomannut, että joillakin ottaa koville oma vanheneminen. Varmasti helpompaa, kun en ole ikäistäni vanhemman näköinen ainakaan. Asennekin ratkaisee. Hymyilevät kasvot ovat pirteämmät. Kukin käy läpi omat koettelemuksensa. Elämästä ei taida selvitä hengissä, mutta jos nyt toimintakykyisenä ja iloisena kuitenkin saisi vielä kauan porskuttaa..

ap

Sinäpä sen sanoit, ap. Sinäpä sen sanoit.

Vierailija
30/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 40v ikäisiin ekaluokkalaisen ja 4v:n äiteihin niin tajuan, että näytän huomattavasti nuoremmalta. En siis nuorekkaalta vaan noin 35v ikäiseltä, JOS vertailukohtana on meikitön 40v ikäinen.

Hyvät geenit ja helppo sisätyö.

Vierailija
31/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä hississä aina vanhemmalta kuin olenkaan. Muuten olen hyvin säilynyt ja nuorekas, mutta hissit vanhentaa mua. Varmasti moni hississä kanssamatkustajana ollut on arvioinut mut paljon vanhemmaksi kuin olenkaan.

Vierailija
32/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettynyt että olis kiva saada ulkopuolisten arvaus omasta iästä! Olen 40+ ja monet ikäiseni ovat mielestäni vanhemman näköisiä.. mutta onko oma ajatus se oikea??

Minulla on täti, ja näin hänet viimeksi hänen ollessaan 56-vuotias ja kylläpä oli nuoren näköinen! Kuin 30-vuotias likanlätkä.

Vierailija
33/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehumaan omaa lookiaan.

Vierailija
34/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sinun elämäsi suurin tragedia on ollut lastesi syntyminen, johon olet saanut apua mummolta ja samassa perhetilanteessa olevilta. Sinun elämäsi toinen suuri tragedia on se, että vanhenet yhdellä vuodella joka vuosi, mutta selviät siitä kun katsot peilistä nuorekkaita ja hyvin säilyneitä kasvosi ja hymylet.

Luet lööpeistä ja pikku uutisista, että jossakin jollekin tapahtuu jotain. Mutta jos sinulle tapahtuisi jotain muutakin, kuin syntyneet-palstalla ilmoitettamisen arvoista, katsoisit vain peilikuvasi lisäksi tulevaisuuteen ja porskuttaisit eteenpäin hymyillen ja toimintakykyisenä.

Vierailija
35/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettynyt että olis kiva saada ulkopuolisten arvaus omasta iästä! Olen 40+ ja monet ikäiseni ovat mielestäni vanhemman näköisiä.. mutta onko oma ajatus se oikea??

Minulla on täti, ja näin hänet viimeksi hänen ollessaan 56-vuotias ja kylläpä oli nuoren näköinen! Kuin 30-vuotias likanlätkä.

42-43 vuotiaana minua luultiin max 35 v.

Työkaverini on minua vuoden nuorempi, minä luulin että olemme saman ikäisiä, hän pitää itseään nuoremman näköisenä kuin minua. ei ole sanonut ääneen, mutta tuli se sieltä kun iästä puhuttiin.

Mutta kuten toinen työkaverini nauroi ääneen, kun iästä puhuttiin: se on vain pintaa !