Oletko white dream-sisustaja?
Olihan nuo aikansa 'ihania' juttuja, en oikeastaan missään vaiheessa niin hirveästi tykästynyt että huusholli olisi mikään white white white -hömppälä.
Mut oikeesti, kuka jaksaa? Ihan karseaa koko romujen kerääminen, jotain ranska, tanska -'ihanuuksia'. Kaikki huushollit näyttää ihan samalta!
Kommentit (8)
mutta tuttavapiiristä löytyy. Jokainen ny sisustaa kotinsa makunsa mukaan, ei mua haittaa toisten kodit. Itse pidän väreistä ja 1940-1960-lukujen tyyleistä.
Tykkään valkoisista yksityiskohdista ja meillä on mm. valkoisia huonekaluja ja verhoja, mutta vastaavasti seinissä sekä muissa tekstiileissä, mm. matoissa on väriä ja lattiakin on tumma. Suuri osa on kirpparilta.
Tykkään pienissä määrin näistä "tanskaihanuuksista" mutta ruusut ja rimpsut jätän muille. Meillä on vähän tavaraa esillä, joten ne mitkä on, tulevat myös kunnolla esille.
En haluaisi itselle kauheesti tavaraa ympärille. Ahdistuisin.
Tykkään värikkäästä kodista. Paljon punaista, keltaista ja vihreää meillä sekasin. Retrotyylistä siis tykkään enemmän.
Hyyyyi yöööök. Siitä koko valkeasta sisustuksesta tulee mieleen sairaalat joissa olen joutunut viettämään normaalia enemmän aikaa. Potilaana siis.
No ei meillä mikään retrokoti ole, en pidä värioksennuksistakaan, mutta hillitysti vihreää, ruskeaa beigeä ja lämpimän punaisia sävyjä löytyy. Itse rakastan violettia väriä, mutta sitä ei ole sisustuksessa ollenkaan.
Ja joo, violettia olisi paljonkin meillä, mutta mies meinasi pistää stopin jo viininpunaisten verhojen kohdalla. =)
Mutta en sentään kokovalkoisesta enkä mistään tekoantiikkisesta krääsästä. Ja sopivasti pitää olla väriäkin joissakin kohdissa, muuten on helposti jotenkin ankeaa ja ryhditöntä.
Huonekalut on vaan ajautuneet tänne. Myönnän kyllä että aika valkoista on. Väriä on vain siellä täällä kuten tauluissa ja sohvatyynyissä.
mutta en osaa sanoa, onko kotimme sellainen white-juttu kun ap tarkoittaa.
Meillä ei ole yhtään kylttiä tai tavaraa, jossa lukee jotakin buttons home sweet home friends.
Kaikki huonekalumme ovat kulkeutuneet tai ostettu joskus. Niitä on maalailtu ja korjailtu.
Mutta väreinä on valkoinen, beige, hiekka, tumma ruskea ja joitakin psatellivärejä joissakin kohdin. Aika pehmeä kodikas tunnelma, ei kovan valkoinen.
Tekoantiikkia edustaa ehkä yksi ikeasta hankittu kaappi. Muuten kaikki on sen ikäistä kun näyttääkin. Meillä on valkoista Lundiaa mm.
Tykkään monista white dream-jutuista, mutta en läheskään kaikista enkä jos on pelkästään sitä. Eli napsin sieltä paloja ja yhdistelen muihin suuntauksiin.