Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika paksua niputtaa nuo pro-ana-palstalaiset ja

Vierailija
13.03.2011 |

täällä harrastettu ylipainoisten kommentointi.

Hiukan eri sfääreissä liikutaan. Nuo tytöt ovat teinejä, teineillä on tapana mennä äärimmäisyyksiin, joskun joku menee ylikin. Onneksi ei jokainen. Kyse on kuitenkin sairaudesta, ei siitä että täällä usein joku joka on selvästi ylipainoinen ja tietää sen itsekin, ottaa itseensä jos joku sen hänelle kertoo tai jopa kehottaa laihduttamaan valittamisen sijaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö oman asenteenne vaarallisuutta?

ja toivonkin ettei se aiheuta tyttäreeni mittän sairaalloista, mutta että se kuitenkin siirtyy häneen samanlaisena kuin omalta äidiltäni on siirtynyt minuun. Eli siis pidän itseni kunnossa, vaatekoko on 34 tai 32 (joo olen myös lyhyt, 162cm) tai joissain jopa 36, mutta ei tod. mene siitä yli!

Liikun paljon ja syön terveellisesti. Arvostan kroppaani enkä päästä sitä lössähtämään edes sen takia että olen synnyttänyt.

Noista vaatekoista tuolla kun joku mainitsi niiden eroavaisuuksisat. Olen samaa mieltä siitä että ne voivat olla hankalia. Itse kun katselen esim. useimpien nettikauppojen mittataulukoita niin olen kooltani seuraavanlainen:

Rinnanympärys on kokoa 36, vyötärönympärys on kokoa 32 ja lantionympärys taas kokoa 36.

Yleensä käytän kokoa 34 siis, ja suurimman osan valmistajissa koko 34 on minulle hyvä, joskus puseroita ostan koossa 32, kun inhottaa kun sitten vyötärölle jää ylimääräistä kangasta koossa 34. Housujen tuumakoko on yleensä 26 minulla.

Vierailija
22/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi ihmetellä miksi syömishäiriöt ovat lisääntyneet koko ajan kun tätä palstaa seuraa.

Tälläkin palstalla on useita anorektikkoja sekä erittäin ahdasmielisiä ihmisiä. Täytyy olla todella vahva lapsi joka ei syömishäiriöön sairastu. Suomessakin alkaa olla jo alakouluikäisiä jotka kärsivät syömishäiriöistä. Ilmeisesti "painostus" painon(oman ja toisten) kyyläämiseen alkaa jo päivähoidossa.

Eipä taida jatkossa tarvita pelätä , että joudutaan kalliita eläkkeitä maksella. Kyllä keski-ikä alkaa laskea huonon ravitsemustilan ja sen tuomien sairauksien myötä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi ihmetellä miksi syömishäiriöt ovat lisääntyneet koko ajan kun tätä palstaa seuraa.

Ja järkyttävintä on että monet painoaan haukanlailla vaanivat eivät voi hyväksyä sitä, että kaikki eivät ole samanlaisia. On vaikea käsittää miksi aikuinen ihminen jakaa ihmiset "hyviin ja pahoihin" näiden painon perusteella. Luulisi että se on aika pieni osa kokonaispakettia...

Vierailija
24/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja järkyttävintä on että monet painoaan haukanlailla vaanivat eivät voi hyväksyä sitä, että kaikki eivät ole samanlaisia. On vaikea käsittää miksi aikuinen ihminen jakaa ihmiset "hyviin ja pahoihin" näiden painon perusteella. Luulisi että se on aika pieni osa kokonaispakettia...

Vierailija
25/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet tyytyväinen omaan kokoosi! Se on minusta oikeasti tärkeää.

Huomioithan kuitenkin sen että vaatekokoa ei voi verrata ihmisten välillä suoraan.

Sinä voit olla siro ruumiin rakenteeltasi, kun taas joku toinen on sporttinen, lihaksikas ja pitkä.

Ruumiin rakenteita on monia erilaisia ja se että joku käyttää vaikka koon 40 vaatteita ei vielä kerro mitään siitä painosta!

Minä olen 175 cm pitkä ja harrastan liikuntaa todella paljon, myös kuntosalilla rehkimistä. Kävin eilen kehon rasvamittauksissa ja rasvaa ei ole yhtään liikaa kropassani ja paino on hyvä. Mutta silti vaatekokoni on 40!

Vierailija
26/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kamalaa. Äitini on aina ollut todella hoikka ja kytännyt painoani. Minä olin hoikka pitkään, mutta nyt vähän ylipainoinen. Kärsin teininä äitini ruokakyttäyksistä todella paljon, ja koin etten kelpaa. Toisaalta ymmärrän äitini huolen, hän ihan todella tahtoo minulle hyvää ja toivoo, etten liho liikaa. Tällaisena vähän pyöreänä olen pysynyt nyt vuosia, ja tähän on äiti varsin tyytyväinen - kunhan liho vahingollisen paljon.

Mutta sisareni sairastui syömishäiriöön, hän ei kestänyt ulkonäköpaineita. Nykyäänkin hän on aivan käsittämätön riuku, mutta kuitenkin elävämmän näköinen kuin aiemmin.

Vierailija
27/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun olin laihempi kuin nyt, painoindeksini oli 20. Silti mun vaatekoko oli 40, enkä käyttänyt liian isoja vaatteita. Joistakin vaatteista meni 38 kokokin mutta useimmiten 40. Että ei sitä todellakaan vaatekoon perusteella voi sanoa onko joku ylipainoinen vai ei. Ja muutenkin, ihminenhän on ylipainoinen vasta kun siitä on terveydelle haittaa. Vai miten te määrittelette ylipainoisen? Alipainoisen näkökulmastahan toki hoikkakin on varmasti kauhea läski. Ja todella lihavan näkökulmasta hoikka on sitten luuranko. Mutta terveys se on mikä ratkaisee!

Vierailija
28/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole pelkästä laihuudentavoittelusta vaan koko perheen elämän helvetiksi muuttavasta mielisairaudesta

ja siihen ei kaikki laihduttavat sairastu, mutta se joka sairastuu, niin paranemisprosessi on pitkä ja kuolleisuusprosentti kova

yhtenä syntytekijänä mainitaan muuten perinnöllisyys ja liian tarkaan painoaan kontrolloiva ÄITI!

Vierailija
29/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoisia eli hoikkia ihmisiä. Suu vaahdossa uskotellaan, että nainen on kauneimmillaan ja terveimmillään vasta vähintään 10 kg ylipainoisena, tissit vyötäröllä asti roikkuvina, selluliittia tursuavina ja jopa naisten alapäätäkin täällä haukuttu, jos ei sieltä roiku jotain härpäkkeitä. Minun mielestäni tuollainen normaalipainoisten ja hoikkien halveksunta nimenomaan on sairasta. No nyt taas kaikki lihavat käyvät kimppuuni, mutta minäpä voinkin heti kertoa, että pystyn tarkastelemaan asiaa objektiivisesti sillä en kuulu kumpaakan ryhmään eli lihaviin tai alipainoisiiin. Ikinä en kolmenkymmen ikävuoden aikana ole vielä laihduttanut, mutta silti paino on aina ollut normaali. Vaakaa en edes omista. Suhtautumiseni ruokaan ja painoon on terveellistä, en seuraa ruokien kaloreita, mutta toisaalta meillä ei vedetä joka päivä nassuun herkkuja ja roskaruokaa. Painosta meillä ei puhuta koskaan. Uskonpa että tällä tyylillä tarjotaan lapsille ja nuorillekin oikea tapa suhtautua ruokaan.

Anteeksi jos pahoitin jonkun painonhallinnan kanssa kamppailevan mielen. Se ei ollut tarkoitus, vaan toivoisin että jätettäisiin jo hoikkien ihmisten syyttely ja haukkuminen vähemmälle.

Vierailija
30/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole pelkästä laihuudentavoittelusta vaan koko perheen elämän helvetiksi muuttavasta mielisairaudesta

ja siihen ei kaikki laihduttavat sairastu, mutta se joka sairastuu, niin paranemisprosessi on pitkä ja kuolleisuusprosentti kova

yhtenä syntytekijänä mainitaan muuten perinnöllisyys ja liian tarkaan painoaan kontrolloiva ÄITI!

Kyllä tässä ketjussa nyt puhutaan niin soopaa kun voi olla! Itselläni lähipiirissä parikin syömishäiriön läpi käynyttä, tai ikuisia sairauksia ne minusta ovat enemmänkin.

Tuo jatkuva painon- ja ulkonäönkontrollointi rikkoo ihmisen minäkuvaa pahasti nuorella. Ja tuollainen muottien tekeminen, eli tuollaiset kokoluokitukset että tietyn vaatekoon käyttäjä on auttamatta läski, vaikka ihmisten ruuminrakenteissa on paljon eroja!

Vierailija
31/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään äärilaitaan. Täällä tuo läskien haukkuminen nimittäin menee usein älyttömyyksiin. Joku raja sillekin. Läski on ihminen kaikkine tunteineen, tietää olevansa lihava ja usein häpeää ja inhoaa itseään. Ihmisessä kuin ihmisessä löytyy joku kohta jota voi säälimättä haukkua ja ilkkua.

Minusta fiksu ihminen ei edes nimettömänä ilku ja hauku muita.

Vierailija
32/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilöllä on n 10 kg ylipainoa, on se lievää ylipainoa. Eli ei mikään vaarallinen tila josta pitäisi tuiki tuntemattomien, tai ylipäänsä muiden olla huolissaan tai kokea tarvetta kommentoida.

Itse olen ollut sekä alipainoinen että ylipainoinen ja tiedän miten loukkaavia painokommentit ovat. Ihminen joka on aina ollut normaalipainoinen ei sitä ymmärrä, mutta jos on vähääkään empatiaa niin pitäisi pystyä ymmärtämään.

En tiedä miksi joillekin on niin tärkeää päästä kommentoimaan toisten ihmisten ulkonäköä tai painoa? Mutta kannattaisiko tällaisten ihmisten oikeasti miettiä asennettaan..

Vierailija
33/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinhän tällä palstalla juuri tehdään, että kaikista normaalipainoisista eli hoikista tehdään anorektikkoja, jotka vielä siirtävät tämän sairauden myös lapsilleen. Eikö sinun mielestä normaalipainoisella ole tunteita. Pitäisikö minun ihan tyynesti ottaa vastaan epäasialliset ja täysin järjettömät kommentit minua lihavimmilta ihmisiltä. Itse en ikinä ole kommentoinut kenenkään painoa täällä enkä oikeassa elämässä. Ilmaisin vain huomioni siitä, että nimenomaan ylipainoiset ovat tällä palstalla ja oikeassa elämässä kärkkäimmin haukkumassa hoikkia ihmisiä eikä toisin päin. t. 30

Vierailija
34/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukevat mite torkeasti aikuiset kohtelevat toisiaan ja haluavat valttya samalta kohtalolta "haihduttamalla" itsensa.

Vierailija
35/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta fiksu ihminen ei edes nimettömänä ilku ja hauku muita.

Vierailija
36/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukevat mite torkeasti aikuiset kohtelevat toisiaan ja haluavat valttya samalta kohtalolta "haihduttamalla" itsensa.

Aika moni tässäkin ketjussa oleva voisi kyllä miettiä omia vaikutusperiään tarkemmin.

Nuo asenteet siirtyvät suoraan seuraavalle sukupolvelle, joka niistä kärsii.

Miksei voitaisi vaan hyväksyä että ihmisiä on erikokoisia?

Vierailija
37/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä tällä palstalla nimen omaan haukutaan normaalipainoisia eli hoikkia ihmisiä. Suu vaahdossa uskotellaan, että nainen on kauneimmillaan ja terveimmillään vasta vähintään 10 kg ylipainoisena, tissit vyötäröllä asti roikkuvina, selluliittia tursuavina ja jopa naisten alapäätäkin täällä haukuttu, jos ei sieltä roiku jotain härpäkkeitä. Minun mielestäni tuollainen normaalipainoisten ja hoikkien halveksunta nimenomaan on sairasta. No nyt taas kaikki lihavat käyvät kimppuuni, mutta minäpä voinkin heti kertoa, että pystyn tarkastelemaan asiaa objektiivisesti sillä en kuulu kumpaakan ryhmään eli lihaviin tai alipainoisiiin. Ikinä en kolmenkymmen ikävuoden aikana ole vielä laihduttanut, mutta silti paino on aina ollut normaali. Vaakaa en edes omista. Suhtautumiseni ruokaan ja painoon on terveellistä, en seuraa ruokien kaloreita, mutta toisaalta meillä ei vedetä joka päivä nassuun herkkuja ja roskaruokaa. Painosta meillä ei puhuta koskaan. Uskonpa että tällä tyylillä tarjotaan lapsille ja nuorillekin oikea tapa suhtautua ruokaan.

Anteeksi jos pahoitin jonkun painonhallinnan kanssa kamppailevan mielen. Se ei ollut tarkoitus, vaan toivoisin että jätettäisiin jo hoikkien ihmisten syyttely ja haukkuminen vähemmälle.

Vierailija
38/38 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinhän tällä palstalla juuri tehdään, että kaikista normaalipainoisista eli hoikista tehdään anorektikkoja, jotka vielä siirtävät tämän sairauden myös lapsilleen. Eikö sinun mielestä normaalipainoisella ole tunteita. Pitäisikö minun ihan tyynesti ottaa vastaan epäasialliset ja täysin järjettömät kommentit minua lihavimmilta ihmisiltä. Itse en ikinä ole kommentoinut kenenkään painoa täällä enkä oikeassa elämässä. Ilmaisin vain huomioni siitä, että nimenomaan ylipainoiset ovat tällä palstalla ja oikeassa elämässä kärkkäimmin haukkumassa hoikkia ihmisiä eikä toisin päin. t. 30

Onkohan nyt ihan noin? Kuinka monesti normaalipainoiselle huomautellaan painosta verrattuna siihen kuinka monesti ylipainosta kärsivälle ihmiselle huomautellaan painosta?

Se on hyvä juttu ettet ole painosta muille huomautellut, mutta ei täälläkään ole sinun painostasi huomauteltu.

Eikä tehty ketjua siitä että normaalipainoinen nainen söi roskaruokaa abc:lla.

Pitäisikö ylipainoisen ihmisen ottaa kaikki kommentit vastaan tyynesti laihoilta ihan vaan sen takia kun on syystä tai toisesta lihava ?

Eikö sinun mielestäsi lihavalla ole tunteita?

Jos olet kerran aina ollut normaalipainoinen, et voi tietää kuinka vaikeaa on laihtua.

Olen ollut sekä alipainoinen, että normaalipainoinen ja ylipainoinen elämäni aikana. Koskaan en ole kokenut niin paljoa kommentointia kuin lihavuuden aikaan! Joten jos et asiasta oikeasti mitään tiedä, niin älä viitsi kommentoida faktojasi tännekään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä