Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi haluaisi viedä 6v viikoksi etelään, antaisitteko mennä?

Vierailija
13.03.2011 |

Hei

Meillä mummi vonkaa saada viedä 6 v poikamme kanssaan viikoksi etelän lomalle. Eli kahdestaan menisivät. Pikkuveli, 4,5 v jäisi meidän kanssa kotiin. Olen aivan varma, että poika ei halua lähteä mummin kanssa yksin viikoksi! Perheen kanssa olemme kyllä paljon reissanneet, mutta mielestäni tuon ikäiselle ei ole lomaa joutua niin pitkäksi aikaa eroon perheestään.

Minä en haluaisi päästää, enkä päästäkään. Ehkä joku lapsi pärjäisi, mutta minusta meidän lapsi on sen verran herkkä ja jännittäjäluonne, ja vanhemmissaan ja veljessään kiinni, että ikävä olisi varmasti kova. Koti-ikävän yllättäessä mistään ulkomailta ei lasta voisi kotiin hakea.

Olin tästä ehdotuksesta itse asiassa aika yllättynyt. Ihmettelin, miten mummi voi edes ehdottaa moista. Tähän asti ovat olleet mummilla yökylässä kaksi kertaa yhden yön. Toisella mummillaan on viettänyt useampia öitä, mutta vain yhden yön kerrallaan.

Nyt tämä mummi on myös loukkaantunut, kun ei pääse lomalle poikamme kanssa.

Mitä te muut ajattelette?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, ihana mummi sun lapsilla :) Meillä 4- ja 7-vuotiaat, ja voisin ihan hyvin päästä jopa nuoremmankin lapsen yksinään mummin kanssa.

Hienoa, nyt 6-vuotiaasi saa viettää laatuaikaa ihan kahdestaan mummin kanssa! :)

Hyvin se siellä pärjää, usko pois :)

Vierailija
2/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä alkoholisti, sairas, tai muuten vastuuton ihminen, niin harkitsisin. Meillä on tutuilla olleet, yksi lapsi oli pari vuotta vanhempana mummon mukana kuukauden toisella puolella maapalloa, ja hyvin meni. Ja onhan se mummo kuitenkin mummo, ei sama, kuin olisi jollain leirillä.

Mutta tilanteen mukaan, mitä mieltä miehesi on? Entä lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä et pärjää ilman lastasi sitä viikkoa.

Vierailija
4/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei ole suoraan kyseistä matkaa ehdotettu. Mutta tiedän, että ei halua lähteä.

Minusta voisivat aloittaa vaikka viikonlopun reissulla kotimaassa ja katsoa, miten se menee.

Ikävä kyllä, minulla ei ole 100% luottamus tähän mummiin. On alle 70v, ei-alkoholisti, mutta juo mielestäni silti reippaasti.

Lisäksi kyseenalaistaa meitä, kun emme päästä lasta.

Vierailija
5/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman äitini antaisin viedä, hän on tasapainoinen ihminen, mieheni äiti sen sijaan on alkoholisti joten hänen kanssaan en lastani luottaisi matkaan.

Mieheni isä tahtoi viedä mieheni ja lapseni Meksikoon, siihen en antanut lupaa huumesotien vuoksi, liian levoton maa.

Vierailija
6/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin ollut lapsen kanssa läheisissä väleissä, niin antaisin mennä.

Meillä ei valitettavasti ole noita mummoja:(

Vierailija
7/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kiitos vastauksista.

Olen hieman yllättynyt vastauksistanne ja otan harkintaan, että olenko ylisuojeleva, niin kuin mummi väittää.

Mutta ihanko totta teidän 6-vuotiaat haluaisivat lähteä viikoksi kahdestaan isovanhemman kanssa? Eikö tulisi lapsella ikävä?

Tässä mummissa vaivaa se, että vaikka on lasten kanssa hyvä, niin on tasapainoton muuten. Milloin mikäkin syy, että ei voi tulla meille tai lapset eivät hoikaan tulla sovitusti hoitoon. Kaikki kyläilyt yms. on aina sitä, että jaahas - jaksaako mummi tänään tulla.

Vierailija
8/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi ikinä anteeksi itselleni jos lapselle sattuisi jotain mummin valvonnassa.

Vierailija
9/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon vanhemmistani erossa minulle lähes vieraiden kummivanhempien kanssa mökkeilemässä. kaksi kertaa koko loman aikana minulle iski koti-ikävä joka laantui sillä että soitimme kotiin. kuten joku aiemmin totesi, et vaan taida itse pärjätä viikkoa erossa pojastasi.

Vierailija
10/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ihmettelen näitä vastauksia!

tee vaikka suoraan niin että kysyt pojaltasi suoraan että haluaisiko lähteä, jos ei niin ei lähde ja jos haluaa niin sitten harkitsette uudestaa? :)

Vierailija
11/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä mummo ja vaari ovat suunnitelleetkin vievän 6 v:n etelään. Nyt vielä 5 v. lapsi on ollut mummolassa yötä useasti, 3 yötä kerrallaan pisimpään. Mutta sinun tapauksessasi en varmaan päästäisi, jos yökyläilyt mummin luona ovat olleet noin vähissä! Ehdottaisin juuri tuota, että lomailisivat Suomessa muutaman yön tai tekisivät Ruotsin ristelyn tmv. viikon etelänmatkan sijaan!

Vierailija
12/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummulassa. Skypeillään tosi joka päivä mutta hyvin ovat viihtyneet ja osataan itsekkin ottaa ilo irti näistä lomista:)

Joten siinä suhteessa olet ylisuojeleva jos vain aika huomioon.

Vierailija
13/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisia vastauksia olet saanut. Sinä tunnet lapsesi parhaiten joten minusta on näinollen parasta ettet päästä häntä. Jos mummi ei tykkää siitä niin voi voi... Jos vallan loukkaantuu siitä niin väittäisin että hyvä ettet päästänyt lasta hänen kanssaan. Mummi ei ole äiti! Mummi ei vastaa lapsesta vaan äiti!

Vierailija
14/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin ilman muuta lapsen mummon kanssa! Toki sillä edellytyksellä, että mummo ei ole vieras ihminen, eikä alkoholisti tms.

En pakottaisi lasta lähtemään, jos ei halua. Kuulostaa kuitenkin kummalta, jos ei halua. On outoa, jos 6-vuotias on niin kiinni vanhemmissaan ja sisaruksissaan, että ei voisi olla viikon mummon kanssa matkalla. Voihan sieltä soittaa yms.

Vierailija
15/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äiti minusta yksin päätä, ihan yhtä suuri päätäntävalta on lapsen isälläkin.

Vierailija
16/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini eli lasten mummo käytti tyttöä tenerifalla viikon reilu vuosi sitten, kun tyttö oli 5v.. mukana oli myös äitin kaksi siskoa. tyttö viihtyi ja tykkäsi tosi paljon ja oli iloinen! :)

samainen mummo käytti myös esikoistamme, 10v, viime kesänä viikon reissulla bulgariassa, mukana oli mummon eräs toinen sisko. poikakin tykkäsi kauheasti ja oli innoissaan kun pääsi! :)

kuopus on 3v ja mummo on luvannut käyttää häntäkin jos vain terveys säilyy hyvänä.

meidän mummo on 60v eikä ongelmia alkoholin kanssa..

jos on mahdollisuus antaa lapselle tälläinen kokemus niin kannattaa kyllä harkita tarkasti!! :)

Vierailija
17/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu siltä, että et halua lastasi päästää reissuun, niin silloin et vaan yksinkertaisesti päästä häntä lähtemään. Kyllä se aika tulee sitten myöhemmin, kun ei enää tunnu tuolta. Luota omiin vaistoihisi.

Vierailija
18/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihana elämys lapselle. Pahin ikävä taitaisi nyt iskeä äidille, 6-vuotias ei ole enää mikään vauva, joka ei kykene olemaan erossa vanhemmistaan.

Tietysti jos lapsi ei todellakaan halua lähteä niin ei häntä pakottaakaan kannata, mutta ei ihme jos ei halua jos äitikin on noin vastahakoinen jo valmiiksi?

Vierailija
19/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisin myös 4,5 vuotiaan.

Viikko on kuitenkin aika lyhyt aika :)

Vierailija
20/56 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa. Lapsilla oli toki vähän ikävä, muttei liikaa, kun oli kivaa tekemistä. Meillä vanhemmilla oli kamala ikävä, mutta kestettiin kyllä.

Meillä tämä ratkaisu tehtiin, koska olin juuri aloittanut uudessa työpaikassa eikä mulla ollut kesälomaa. Mies piti sitten oman lomansa lasten kanssa, kun mä olin töissä, mutta lapset saivat näin viikon pidemmän kesäloman.

Toki riippuu paljon lapsesta ja lasten ja isovanhempien suhteesta. Meillä lapset halusivat lähteä ja näkevät isovanhempiaan monta kertaa viikossa muutenkin.