Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopunajan maanjäristykset ja katastrofit

Vierailija
12.03.2011 |

http://koti.phnet.fi/petripaavola/lopunajantapahtumia.html

Tuolla on aika rajua tekstiä. Onkohan toi pelottelemista vai voisiko siinä olla mitään perää?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen voi kyllä elää ihan kunniallisesti ja hyvänä ihmisenä uskomatta raamattuihin. Eikä läheskään kaikki raamattu-uskovaiset ole hyviä ihmisiä. Onhan se jo kuultu ja nähty, liian usein.

niin, että uskovaisista tulee hyviä ihmisiä. olen llut uskossa yli 20 vuotta ja en ole sitä löytänyt mistään. Olen vain löytänyt sen, että yksin Jumala on hyvä ja me olemme raadollisia.

Kuitenkin vajaavainen uskova voi pelastua Jumalan ARMOSTA.

Vierailija
22/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin hyvin uskoa ns. lopun aikoihin, mutta mitä ihmettä tulee sen jälkeen tapahtumaan? Jeesus tulee - mutta mitä se tarkoittaa? Myös nämä enkeli-ihmiset ovat kuulemma kirjoittaneet kirjoja vuodesta 2012, mutta mitä heidän mukaan tulee tapahtumaan sen jälkeen? He kun eivät (kai) usko Jeesukseen niinkään.

Raamatussa ja kyllä inä uskon, että tämän elämän jälkeen on jotain parempaa.

Ajatteletko Sinä muuten niin, että vain tämän aikaa elämme täällä ja sitten ei ole mitään? Olisiko siinä mitän järkeä, että ihmisellä ei olisi mitään toivoa? Miksi palloilemme täällä turhaan jos ei ole mitään määränpäätä?

Jos jonkun pieni lapsi on kuollut niin uskon, että hänellä on hyvä paikka Jumalan luona. En usko, että jollain pienellä lapsella ei olisi mitään tarkoitusta.

Jeesus sanoi, että "sallikaa lasten tulla minun tyköni sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta".

Jokainen omainen näkee pienokaisensa taivaassa kerran tai mikä paikka se sitten tuleekaan olemaan, mutta uusi ja kaunis paikka kuitenkin.

Tämä jälleennäkeminen on varma jos uskoo Jeesukseen ja Jumalan sanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen voi kyllä elää ihan kunniallisesti ja hyvänä ihmisenä uskomatta raamattuihin. Eikä läheskään kaikki raamattu-uskovaiset ole hyviä ihmisiä. Onhan se jo kuultu ja nähty, liian usein.

niin, että uskovaisista tulee hyviä ihmisiä. olen llut uskossa yli 20 vuotta ja en ole sitä löytänyt mistään. Olen vain löytänyt sen, että yksin Jumala on hyvä ja me olemme raadollisia. Kuitenkin vajaavainen uskova voi pelastua Jumalan ARMOSTA.

Miten sinä mittaat omaa hyvyyttäsi esim?

Itse olen löytänyt uskon vasta muutama vuosi sitten kunnolla eli olen tavallaan uudesti syntynyt, vaikka en käy missään seurakunnassa. TV7 näytti minulle tien.

Vierailija
24/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi lukea noita ennustuksia ja uskoa niihin, sekä vielä elää kuitenkin täyttä elämää ja tehtailla lapsia tänne, kauheuksien keskelle...

elettävä. Kyllä Jeesus kehoitti menemään ihmisten keskelle ja elämään täällä normaalisti. Tuo lopunajoista puhuminen vaan tarkoittaa sitä, että olemme tietoisia, että joskus jotain tapahtuu. Jeeus lupasi taivaspaikan lapsille ja siksi uskova voi tehdä lapsia koska kun Jeesus tulee niin lapsetkin pelastuu ja eivät jää suinkaan tänne kärsimään.Uskovalla ei ole pelättävää.

Vierailija
25/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että uskovaisista tulee hyviä ihmisiä. olen llut uskossa yli 20 vuotta ja en ole sitä löytänyt mistään. Olen vain löytänyt sen, että yksin Jumala on hyvä ja me olemme raadollisia. Kuitenkin vajaavainen uskova voi pelastua Jumalan ARMOSTA.

Miten sinä mittaat omaa hyvyyttäsi esim? Itse olen löytänyt uskon vasta muutama vuosi sitten kunnolla eli olen tavallaan uudesti syntynyt, vaikka en käy missään seurakunnassa. TV7 näytti minulle tien.

olet hyvä ihminen?

Eikö Raamattu kerro, että kaikki olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla?

Jos olet uskossa niin miksi et käy seurakunnassa vaikka Raamattu niin kehoittaa? Ei teevee seiskaa katsomalla vahvistu uskossa ja saa Raamatun täydellistä opetusta vaan seurakunnassa muiden uskovien parissa.

Vierailija
26/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä mittaat omaa hyvyyttäsi esim? Itse olen löytänyt uskon vasta muutama vuosi sitten kunnolla eli olen tavallaan uudesti syntynyt, vaikka en käy missään seurakunnassa. TV7 näytti minulle tien.

olet hyvä ihminen? Eikö Raamattu kerro, että kaikki olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla? Jos olet uskossa niin miksi et käy seurakunnassa vaikka Raamattu niin kehoittaa? Ei teevee seiskaa katsomalla vahvistu uskossa ja saa Raamatun täydellistä opetusta vaan seurakunnassa muiden uskovien parissa.

minulla on yksi uskova ystävä, mutta toki tahtoisin liittyä johonkin seurakuntaan. Olen vaan hieman arka.

Miten rohkaistua?Kuulun toki ev.lut.kirkkoon, mutta en oikein rohkene menemään hellareiden kokoukseen, jos siellä onkin vaikka aina jotkin sisäpiirit ja silleen.

Jospa joku nyt kertoisi, miten uudet tulokkaat otetaan vastaan? Saako sitä rauhassa istua ja katsoa mitä tapahtuu, vai hetikö joutuu huomion kohteeksi uutena jollakin tapaa?

Vierailija
27/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran tuleminen on varma

1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä, 2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.

3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. 4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." 5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. 6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. 7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.

8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. 9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. 11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, 12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. 13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.

14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha. 15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. 16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. 18 Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.

Vierailija
28/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia ovat lopun aikoina niin olet varmaan huomannut tälläkin foorumilla minkälaisia ihmiset ovat.

Ei -60, -70, -80 luvuilla tuollaiset kirjoitukset tulleet kuuloonkaan mitä nykyään täällä naisetkin kirjoittavat.

Teevee ohjelmat olivat siveellisempiä, utta nyt tulee kaikenlaista homo-ohjelmaa ja netti tarjoaa vieläkin pahempaa.

myös lehdissä kirjoitetaan mitä tahansa ja radiossa puhutaan mitä tahansa.

Kyllä Raamattu on ihmeellisesti tuon suunnan tiennyt.

Ihme vaan, että ihmiset itse eivät huomaa maailman muutosta vaan jatkavat samaa tahtia.

Vierailija
29/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, voi kun ihmiset osaisivatkin hieman ajatella ja miettisivät, että kuinka joku on 2000 vuotta sitten tiennyt kaikki.

Voi voi kun itse osaisit ajatella ja heittäisit raamatut sun muut satukirjat roskikseen.

Vierailija
30/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet hyvä ihminen? Eikö Raamattu kerro, että kaikki olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla? Jos olet uskossa niin miksi et käy seurakunnassa vaikka Raamattu niin kehoittaa? Ei teevee seiskaa katsomalla vahvistu uskossa ja saa Raamatun täydellistä opetusta vaan seurakunnassa muiden uskovien parissa.

minulla on yksi uskova ystävä, mutta toki tahtoisin liittyä johonkin seurakuntaan. Olen vaan hieman arka. Miten rohkaistua?Kuulun toki ev.lut.kirkkoon, mutta en oikein rohkene menemään hellareiden kokoukseen, jos siellä onkin vaikka aina jotkin sisäpiirit ja silleen. Jospa joku nyt kertoisi, miten uudet tulokkaat otetaan vastaan? Saako sitä rauhassa istua ja katsoa mitä tapahtuu, vai hetikö joutuu huomion kohteeksi uutena jollakin tapaa?

kirkkoon kuuluvana ja nykyään helluntalaisiin kuuluvana näkisi sitä mitenkään pelättävänä mennä uskovien joukkoon.

ennen olin piinttynyt luterilainen, mutta kun tulin skoon ja Jumala vastasi näyttämällä uskovan minun makuuni olevan naisen josta tuli aviopuolisoni ja antoi muita rukousvastauksia niin minulle vahvistui, että olen oikeassa seurakunnassa. Minut otettiin ilomielin vastaan ja Jumala antoi työpaikan, terveyden ja sukulaiseni tulivat uskoon ja parantuivat rukousten voimasta ja Pyhä Henki on toiminut niin en voi epäillä olevani väärässä uskossa.

Minusta siinä ei ole mitään pelättävää jos on vastassa iloisia ja ystävällisiä ihmisiä.

Tuosta pelosta sen verran haluan Sinulle kertoa, että nuoruudessa olin niin arka, että kaupan kassajonossa paita oli ihan märkä ja silloin olisin toivonut maan järisevän jalkojeni alta, mutta Jumala näki toisin ja otti myöhemmin ujouden pois ja olen jo pitkään ollut työtehtävissä jossa saan olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ujoudesta ei ole tietoakaan.

Millä paikkakunnalla muuten asut. Voi olla, että tunnen ko. paikkakuntaa ja tiedän antaa parempia neuvoja näin netissä jos paikkakunta on tiedossa.

Vierailija
31/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä emme osaa sanoa kuinka pitkään täällä elämme, mutta on totta joka sana joka lukee Raamatussa. Siellä kerrotaan myös ihmisistä lopun aikoina ja liitän sen kohdan tähän lopuksi ja voit varmaan todeta, että tuohon suuntaan ihmiset ovat myös muuttuneet.

Jos joku höyrypää olisi kirjoittanut Raamatun omasta päästän niin silloin ei kaikki asiat olisi tapahtuneet, mutta kun ne ovat toteutuneet prikulleen niin takana on oltava viisaus.

On sanottu, että elämme nyt Sodoman ja Gomorran aikaa josta Raamattu kertoo jolloin ihmiset elivät moraalittomasti ja synti rehotti. Siellä mm. oli paljon seksuaalista siveettömyyttä jota nytkin on maailmassa ja lisääntynyt räjähdyksenomaisesti. Mikään ei ole enää pyhää.

Jotkut ovat miettineet tuota lopun aikoja Israelin valtion syntymävuodesta laskien eteenpäin kun Jeesus puhuu sukukunnasta. Ja siis puhuu viitaten ihmisen ikään ja tiedämme, että ihmisen keskimääräinen ikä on noin 70 - 80 vuotta.

Jeesus puhuu siis viikunapuun puhkeamisesta kukkaan. Löytyy varmaan googlettamalla.

<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;

sitten että elämme lopun aikoja. Silloinkin elämä oli niin syntistä ja moraalitonta että maailmanloppu oli ihan juuri tulossa. Myös kaikki muut Raamatun kertomat merkit löydettiin.

Samoin sanottiin keskiajalla, oltiin todella huolissaan koska kaikki merkit viittasivat maailmanlopun pikaiseen tuloon.

Raamatun kertomat merkit kun ovat niin tulkinnanvaraisia, että niitä voi nähdä joka aikakaudella. Ja niinhän ihmiset ovat tehneet.

Jotenkin se vaan on ihmisistä niin kiva miettiä näitä maailmanlopun asioita, tekee pienestä ihmisestä jotenkin suuremman, varsinkin kun on uskossa ja kuvittelee pääsevänsä maailmanlopussa muita parempaan paikkaan. Onhan sitä nyt hiukan parempi ihminen kun sentään näki sen maailmanlopun, sen mitä ne muut vaan ennusteli ja toivoi näkevänsä.

Tuo sinun kirjoituksesi on kirjoitettu näiden 2000 vuoden aikana jo tuhansia kertoja, eikä se vielä ole toteutunut. Miksi se siis nyt toteutuisi, mikä nyt on niin eritavalla tässä maailmassa?

Vierailija
32/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, voi kun ihmiset osaisivatkin hieman ajatella ja miettisivät, että kuinka joku on 2000 vuotta sitten tiennyt kaikki.

Voi voi kun itse osaisit ajatella ja heittäisit raamatut sun muut satukirjat roskikseen.

Sielunvihollinen

Vierailija - 12.03.11 11:12 (ID 12264470)

sielunvihollinen vai sitä, että sielunvihollinen vastasi?

tuntuu kyllä, että sielunvihollisesta eli perkeleestä on ajatus, että Raamattu pitäisi heittää roskikseen. Miksi tuhota kirjaa joka on oikeassa? Siksikö, että se on sielunviholliselle mieleen.

Mistä muuten osasit noin kuvaavan sanan ottaa kuin sielunvihollinen? Eikös ole aika osuva sana tuosta perkeleestä joka haluaa sielumme joutuvan helvettiin? Eikö se ole vihollisuutta meitä vastaan?

Vierailija
33/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunvihollinen

Vierailija - 12.03.11 11:12 (ID 12264470)

sielunvihollinen vai sitä, että sielunvihollinen vastasi?

tuntuu kyllä, että sielunvihollisesta eli perkeleestä on ajatus, että Raamattu pitäisi heittää roskikseen. Miksi tuhota kirjaa joka on oikeassa? Siksikö, että se on sielunviholliselle mieleen.

Mistä muuten osasit noin kuvaavan sanan ottaa kuin sielunvihollinen? Eikös ole aika osuva sana tuosta perkeleestä joka haluaa sielumme joutuvan helvettiin? Eikö se ole vihollisuutta meitä vastaan?

No siinä sinulle miettimistä...huoh.

Vierailija
34/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on yksi uskova ystävä, mutta toki tahtoisin liittyä johonkin seurakuntaan. Olen vaan hieman arka. Miten rohkaistua?Kuulun toki ev.lut.kirkkoon, mutta en oikein rohkene menemään hellareiden kokoukseen, jos siellä onkin vaikka aina jotkin sisäpiirit ja silleen. Jospa joku nyt kertoisi, miten uudet tulokkaat otetaan vastaan? Saako sitä rauhassa istua ja katsoa mitä tapahtuu, vai hetikö joutuu huomion kohteeksi uutena jollakin tapaa?

kirkkoon kuuluvana ja nykyään helluntalaisiin kuuluvana näkisi sitä mitenkään pelättävänä mennä uskovien joukkoon. ennen olin piinttynyt luterilainen, mutta kun tulin skoon ja Jumala vastasi näyttämällä uskovan minun makuuni olevan naisen josta tuli aviopuolisoni ja antoi muita rukousvastauksia niin minulle vahvistui, että olen oikeassa seurakunnassa. Minut otettiin ilomielin vastaan ja Jumala antoi työpaikan, terveyden ja sukulaiseni tulivat uskoon ja parantuivat rukousten voimasta ja Pyhä Henki on toiminut niin en voi epäillä olevani väärässä uskossa. Minusta siinä ei ole mitään pelättävää jos on vastassa iloisia ja ystävällisiä ihmisiä. Tuosta pelosta sen verran haluan Sinulle kertoa, että nuoruudessa olin niin arka, että kaupan kassajonossa paita oli ihan märkä ja silloin olisin toivonut maan järisevän jalkojeni alta, mutta Jumala näki toisin ja otti myöhemmin ujouden pois ja olen jo pitkään ollut työtehtävissä jossa saan olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ujoudesta ei ole tietoakaan. Millä paikkakunnalla muuten asut. Voi olla, että tunnen ko. paikkakuntaa ja tiedän antaa parempia neuvoja näin netissä jos paikkakunta on tiedossa.

ap.

Vierailija
35/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä emme osaa sanoa kuinka pitkään täällä elämme, mutta on totta joka sana joka lukee Raamatussa. Siellä kerrotaan myös ihmisistä lopun aikoina ja liitän sen kohdan tähän lopuksi ja voit varmaan todeta, että tuohon suuntaan ihmiset ovat myös muuttuneet. Jos joku höyrypää olisi kirjoittanut Raamatun omasta päästän niin silloin ei kaikki asiat olisi tapahtuneet, mutta kun ne ovat toteutuneet prikulleen niin takana on oltava viisaus. On sanottu, että elämme nyt Sodoman ja Gomorran aikaa josta Raamattu kertoo jolloin ihmiset elivät moraalittomasti ja synti rehotti. Siellä mm. oli paljon seksuaalista siveettömyyttä jota nytkin on maailmassa ja lisääntynyt räjähdyksenomaisesti. Mikään ei ole enää pyhää. Jotkut ovat miettineet tuota lopun aikoja Israelin valtion syntymävuodesta laskien eteenpäin kun Jeesus puhuu sukukunnasta. Ja siis puhuu viitaten ihmisen ikään ja tiedämme, että ihmisen keskimääräinen ikä on noin 70 - 80 vuotta. Jeesus puhuu siis viikunapuun puhkeamisesta kukkaan. Löytyy varmaan googlettamalla. &lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;

sitten että elämme lopun aikoja. Silloinkin elämä oli niin syntistä ja moraalitonta että maailmanloppu oli ihan juuri tulossa. Myös kaikki muut Raamatun kertomat merkit löydettiin. Samoin sanottiin keskiajalla, oltiin todella huolissaan koska kaikki merkit viittasivat maailmanlopun pikaiseen tuloon. Raamatun kertomat merkit kun ovat niin tulkinnanvaraisia, että niitä voi nähdä joka aikakaudella. Ja niinhän ihmiset ovat tehneet. Jotenkin se vaan on ihmisistä niin kiva miettiä näitä maailmanlopun asioita, tekee pienestä ihmisestä jotenkin suuremman, varsinkin kun on uskossa ja kuvittelee pääsevänsä maailmanlopussa muita parempaan paikkaan. Onhan sitä nyt hiukan parempi ihminen kun sentään näki sen maailmanlopun, sen mitä ne muut vaan ennusteli ja toivoi näkevänsä. Tuo sinun kirjoituksesi on kirjoitettu näiden 2000 vuoden aikana jo tuhansia kertoja, eikä se vielä ole toteutunut. Miksi se siis nyt toteutuisi, mikä nyt on niin eritavalla tässä maailmassa?

ajanjaksosta emme tiedä, mutta ihmisten muuttumisen tiedämme Raamatun kirjoitusten suuntaan ja tiedämme tuon kirjoituksen kymmenestä neitsyestä joista viisi epäili ylkän tuloa ja nukkui ja myöhästyivät sen takia.

Olet ihan oikeassa siinä, että puhuttu ja kirjoitettu on, mutta se on varmaa, että joskus tuo loppu on.

Vai tarkoitatko sitä, että loppua ei tule ja elät täällä ikuisesti?

Vierailija
36/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieleen meni. Samoin nythän on todettu, että mayakalenteri on laskettu väärin, ei se maailma lopukaan 2012. Hups sentään.

No onneks jää Raamattu.

Vierailija
37/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä emme osaa sanoa kuinka pitkään täällä elämme, mutta on totta joka sana joka lukee Raamatussa. Siellä kerrotaan myös ihmisistä lopun aikoina ja liitän sen kohdan tähän lopuksi ja voit varmaan todeta, että tuohon suuntaan ihmiset ovat myös muuttuneet. Jos joku höyrypää olisi kirjoittanut Raamatun omasta päästän niin silloin ei kaikki asiat olisi tapahtuneet, mutta kun ne ovat toteutuneet prikulleen niin takana on oltava viisaus. On sanottu, että elämme nyt Sodoman ja Gomorran aikaa josta Raamattu kertoo jolloin ihmiset elivät moraalittomasti ja synti rehotti. Siellä mm. oli paljon seksuaalista siveettömyyttä jota nytkin on maailmassa ja lisääntynyt räjähdyksenomaisesti. Mikään ei ole enää pyhää. Jotkut ovat miettineet tuota lopun aikoja Israelin valtion syntymävuodesta laskien eteenpäin kun Jeesus puhuu sukukunnasta. Ja siis puhuu viitaten ihmisen ikään ja tiedämme, että ihmisen keskimääräinen ikä on noin 70 - 80 vuotta. Jeesus puhuu siis viikunapuun puhkeamisesta kukkaan. Löytyy varmaan googlettamalla. &amp;lt;a href="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;" alt="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;"&amp;gt;&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;

sitten että elämme lopun aikoja. Silloinkin elämä oli niin syntistä ja moraalitonta että maailmanloppu oli ihan juuri tulossa. Myös kaikki muut Raamatun kertomat merkit löydettiin. Samoin sanottiin keskiajalla, oltiin todella huolissaan koska kaikki merkit viittasivat maailmanlopun pikaiseen tuloon. Raamatun kertomat merkit kun ovat niin tulkinnanvaraisia, että niitä voi nähdä joka aikakaudella. Ja niinhän ihmiset ovat tehneet. Jotenkin se vaan on ihmisistä niin kiva miettiä näitä maailmanlopun asioita, tekee pienestä ihmisestä jotenkin suuremman, varsinkin kun on uskossa ja kuvittelee pääsevänsä maailmanlopussa muita parempaan paikkaan. Onhan sitä nyt hiukan parempi ihminen kun sentään näki sen maailmanlopun, sen mitä ne muut vaan ennusteli ja toivoi näkevänsä. Tuo sinun kirjoituksesi on kirjoitettu näiden 2000 vuoden aikana jo tuhansia kertoja, eikä se vielä ole toteutunut. Miksi se siis nyt toteutuisi, mikä nyt on niin eritavalla tässä maailmassa?

ajanjaksosta emme tiedä, mutta ihmisten muuttumisen tiedämme Raamatun kirjoitusten suuntaan ja tiedämme tuon kirjoituksen kymmenestä neitsyestä joista viisi epäili ylkän tuloa ja nukkui ja myöhästyivät sen takia.

Olet ihan oikeassa siinä, että puhuttu ja kirjoitettu on, mutta se on varmaa, että joskus tuo loppu on.

Vai tarkoitatko sitä, että loppua ei tule ja elät täällä ikuisesti?

Jokaisessa sukupolvessa saarnamiehet on nähneet kuinka moraaliton ja kauhea tämä maailma on ja uskoneet että kohta se loppu tulee. Mutta ei se siiten ollutkaan niin kauhea, koska suurta posahdusta ei tullut. Onko nyt sitten ihan varmasti ne kaikkein kauheimmat ajat menossa, eikö tätä pahemmaksi voi mennä?

Miksi Raamattua paljon lukeneet ja kovin uskovaiset ihmiset on niin monesti ennustaneet maailmanlopun väärin? Miksi sinä ja kaltaisesti nyt sitten olisitte oikeassa? Miksi juuri te nyt osaatte lukea enteet oikein, miksi ne aiemmat lukivat Raamattunsa niin huonosti eivätkä tajunneet ettei se loppu nyt vielä tulekaan?

Mitä jos te kertakaikkiaan luette sitä Raamattua ihan väärin, mitä jos sitä loppua ei tulekaan siten kun te luulette? Jos te ette vaan tajua lukemaanne?

Vierailija
38/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon kuuluvana ja nykyään helluntalaisiin kuuluvana näkisi sitä mitenkään pelättävänä mennä uskovien joukkoon. ennen olin piinttynyt luterilainen, mutta kun tulin skoon ja Jumala vastasi näyttämällä uskovan minun makuuni olevan naisen josta tuli aviopuolisoni ja antoi muita rukousvastauksia niin minulle vahvistui, että olen oikeassa seurakunnassa. Minut otettiin ilomielin vastaan ja Jumala antoi työpaikan, terveyden ja sukulaiseni tulivat uskoon ja parantuivat rukousten voimasta ja Pyhä Henki on toiminut niin en voi epäillä olevani väärässä uskossa. Minusta siinä ei ole mitään pelättävää jos on vastassa iloisia ja ystävällisiä ihmisiä. Tuosta pelosta sen verran haluan Sinulle kertoa, että nuoruudessa olin niin arka, että kaupan kassajonossa paita oli ihan märkä ja silloin olisin toivonut maan järisevän jalkojeni alta, mutta Jumala näki toisin ja otti myöhemmin ujouden pois ja olen jo pitkään ollut työtehtävissä jossa saan olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ujoudesta ei ole tietoakaan. Millä paikkakunnalla muuten asut. Voi olla, että tunnen ko. paikkakuntaa ja tiedän antaa parempia neuvoja näin netissä jos paikkakunta on tiedossa.

ap.

mitään ongelmaa.

Tampereella on hyvä seurakunta ja on Ikaalisissa, Parkanossa, Kihniössä, Sastamalassa, Hämeenkyrössä.

Ei minun ole yli 20 vuoden aikana tarvinnut noita muita ihmisiä seurakunnassa pelätä. Ei ne ole vielä minua syöneet ja taloudellinenkin tilanne on hyvä vaikka usein valheita syötetään uskovien rahanmenosta. Kun tulin uskoon niin yritykseni oli juuri mennyt konkurssiin, mutta nyt on oma talo, vaimo ja kaksi ihanaa lasta ja hyvä työpaikka. Jos en olisi tullut uskoon niin olisin ojassa ja allikossa. Usko on pelastanut elämäni.

Vierailija
39/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kirjoittaisin parituhatta ymäpäripyöreää ja tulkinnavaraista ennustusta niin olisihan se nyt ihme jos ei monikin niistä "toteutuisi" sovellettuna koko fucking maapallon väestöön satojen vuosien aikana.

Vierailija
40/112 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä emme osaa sanoa kuinka pitkään täällä elämme, mutta on totta joka sana joka lukee Raamatussa. Siellä kerrotaan myös ihmisistä lopun aikoina ja liitän sen kohdan tähän lopuksi ja voit varmaan todeta, että tuohon suuntaan ihmiset ovat myös muuttuneet. Jos joku höyrypää olisi kirjoittanut Raamatun omasta päästän niin silloin ei kaikki asiat olisi tapahtuneet, mutta kun ne ovat toteutuneet prikulleen niin takana on oltava viisaus. On sanottu, että elämme nyt Sodoman ja Gomorran aikaa josta Raamattu kertoo jolloin ihmiset elivät moraalittomasti ja synti rehotti. Siellä mm. oli paljon seksuaalista siveettömyyttä jota nytkin on maailmassa ja lisääntynyt räjähdyksenomaisesti. Mikään ei ole enää pyhää. Jotkut ovat miettineet tuota lopun aikoja Israelin valtion syntymävuodesta laskien eteenpäin kun Jeesus puhuu sukukunnasta. Ja siis puhuu viitaten ihmisen ikään ja tiedämme, että ihmisen keskimääräinen ikä on noin 70 - 80 vuotta. Jeesus puhuu siis viikunapuun puhkeamisesta kukkaan. Löytyy varmaan googlettamalla. &amp;amp;lt;a href="&amp;lt;a href="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;" alt="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;"&amp;gt;&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="&amp;lt;a href="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;" alt="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1</a&gt;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&lt;/a&gt;<…;"&amp;gt;&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;lt;/a&…;"&amp;amp;gt;&amp;lt;a href="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;"&amp;gt;&lt;a href="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;"&gt;<a href="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;" alt="http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;">http://www.taivastie.com/raamattu/kirja_2tim_luku_3.php#jae1&amp;amp;lt…;

ajanjaksosta emme tiedä, mutta ihmisten muuttumisen tiedämme Raamatun kirjoitusten suuntaan ja tiedämme tuon kirjoituksen kymmenestä neitsyestä joista viisi epäili ylkän tuloa ja nukkui ja myöhästyivät sen takia. Olet ihan oikeassa siinä, että puhuttu ja kirjoitettu on, mutta se on varmaa, että joskus tuo loppu on. Vai tarkoitatko sitä, että loppua ei tule ja elät täällä ikuisesti?

Jokaisessa sukupolvessa saarnamiehet on nähneet kuinka moraaliton ja kauhea tämä maailma on ja uskoneet että kohta se loppu tulee. Mutta ei se siiten ollutkaan niin kauhea, koska suurta posahdusta ei tullut. Onko nyt sitten ihan varmasti ne kaikkein kauheimmat ajat menossa, eikö tätä pahemmaksi voi mennä? Miksi Raamattua paljon lukeneet ja kovin uskovaiset ihmiset on niin monesti ennustaneet maailmanlopun väärin? Miksi sinä ja kaltaisesti nyt sitten olisitte oikeassa? Miksi juuri te nyt osaatte lukea enteet oikein, miksi ne aiemmat lukivat Raamattunsa niin huonosti eivätkä tajunneet ettei se loppu nyt vielä tulekaan? Mitä jos te kertakaikkiaan luette sitä Raamattua ihan väärin, mitä jos sitä loppua ei tulekaan siten kun te luulette? Jos te ette vaan tajua lukemaanne?

Siis en ole sanonut, että tulee loppu tänään, huomenna tai tänä vuonna tai ensi vuonna. Olen kertonut, että maailma on menossa yhä enempi huonompaan suntaan ja se on huono merkki jos ajattelemme Raamatun sanaa. Uskovasta se on kuitenkin hyvä jos Jeesus tulee, mutta kun tuo maailma menee moraalittomampaan suuntaan ja kaikki muut nuo tapahtumat lisääntyvät niin ei uskovien kannalta se on kauheaa.

On totta, että aina on ollut maanjäristyksiä jne. mutta huomaatko, että kun ihmismäärä lisääntyy niin myös samalla kaikki muut tapahtumat lisääntyvät. Ne eivät suinkaan pienene ja silloin voimme todeta, että Raamattu puhuu totta.

Olen vain kertonut, että menemme siihen suuntaan, että loppu tulee.

On totta, että vajavaiset uskovat joita kaikki uskovat olemme ovat odottaneet innolla Jeesuksen tuloa ja siksi ovat kokeneet, että nyt sen on tapahduttava. Kuitenkin Raamattu kertoo, että emme me ihmisinä tiedä varmasti lopunajan päivämäärää tai kuukautta vaan kuten Jeesus sen ilmaisee Hän tulee kuin varas yöllä. Siis äkkiarvaamatta. Tuo on se pointti, että meidän pitää olla aina valmiina.