Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista äitiä kadehdit?

Vierailija
12.03.2011 |

Millaista äitiä kadehdit esimerkiksi käydessäsi perhekerhoissa tms. Entä jos näet kauppakeskuksessa jonkun tuntemattoman äidin? Miten kateus ilmenee?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku äiti näyttää hehkeältä. eli ei tarvitse olla välttämättä viimeisen muodin seuraaja, eriittää että on pitänyt itsestään huolta. ja että lapsikin näyttää tyytyväiseltä.

sellaistakin äitiä kadehdin joka osaa pitää malttinsa niissä tilanteissa missä itse olisin räjähtänyt jo ajat sitten.

kateus ilmenee varmasti niin, että jään tosiaan seuraamaan mitä seuraavaksi tapahtuu.

Vierailija
2/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan,jos joku mättää. Ja jonka ei tarvitse tippaakaan välittää mitä muut äipät hänestä ajattelevat,vaikka ei kaikessa asettuisikaan aivan yleisiin normeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kadehtiminen on noin yleensäkin ihan turhaa, niin kyllä myönnän olevani joillekin tuntemilleni äideille kateellinen tukiverkostaan. Etenkin lastenhoitoavusta.

Vierailija
4/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan saatan ihailla monen lapsen äitiä, jolla näyttää olevan positiivinen asenne ja homma hanskassa.

Vierailija
5/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.

Sellaista joka on timmissä kunnossa miltei heti synnytyksen jälkeen, ei raskausarpia yms meidän läskien ongelmia.

Vierailija
6/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yleensä kadehtiminen on ikävää, mutta täältä ehkä kaikki me erilaiset äidit voimme löytää jotain piirteitä itsestämme, ja saada tietää että joku kadehtii meitä! sitten on taas itse siedettävämpää kadehtia muita ;)

minä kadehdin välillä niitä äitejä, joiden lapsilla on ihanat isovanhemmat.

Vierailija
7/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan olla itse mahdollisiman hyvä äiti ja elää muutenkin omannäköistäni ja mahdollisimman onnellista elämää.. Silloin ei ole tarvetta kadehtia ketään.

Kun pyrkii itse tekemään sellasia asioita joista tulee onnelliseks ja vaatii itseltään sopivasti niin huomaakin olevansa oikein mainio äiti ja pystyy aidosti iloitsemaan muistakin hyvistä mammoista. :)

Tuun vaan onnelliseks että muidenkin lapsilla on hyvä ja rakastava äiti joka tekee kaikkensa lastensa eteen ja huolehtii myös itsestään.

Vierailija
8/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapsella on isä, joka on aidosti kiinnostunut lapsesta ja on valmis tekemään oman osansa arjen sujumisessa.

Vierailija
9/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ihanaa, kun vois joskus saada lastenhoitoapua. Ja sitten joku valittaa, että mummo/pappa haluaa aina kerran viikossa lapsen yökylään ja antaa sille herkkuja. Just joo. Oon niin kade, kun ollaan niin yksin näiden mukuloiden kanssa.

Vierailija
10/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen välillä marmattava ja negatiivinen. Tosin tuollaisten asennenaisten näkeminen ehkä enemmän vain tsemppaa itseäkin petraamaan omaa asennetta eli sikäli tuo "kateus" on ihan positiivista.

Vierailija
11/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kadehtia ulkonäköä, lapsia tai vaurautta. Mutta että saa lepoa ja hemmotella itseään (päikkärit tai tyylillä kasvohoito) voi ihanaa. Vielä minäkin joskus..

Toisaalta olen onnellinen elämääni, minulla on kaksi ihanaa lasta, toivomani koulutus ja koko elämä aikaa elellä oman elämäni herrana tai etsiä parisuhdetta. Vaikea kahdehtia ketään edes levon takia koska tiedän saavani sitä kun lapset kasvavat.

Kahden pienen lapsen yh

Vierailija
12/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sillä he saavat elää jotakin niin arvokasta ja mielekästä elämänvaihetta, johon itsellä ei tahattomasti lapsettomana ole mahdollisuutta.

Mutta sitten erikseen on ne äidit joita ihailen, lehmänhermoilla ja optimismilla varustetut!

Vierailija
13/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden tissit eivät rupsahtaneet...

Muutoin en ketään.

Vierailija
14/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hyvä äiti, mutta kadehdin hieman niitä äitejä (tai siis sitä yhtä ainoaa meidän päiväkodissa), jotka puuttuvat todellisiin epäkohtiin ja vievät asioita eteenpäin, kaupunki/eduskunta-tasolle asti.

Nyt en puhu tapauksista, joissa Nico-Petterin jalkaan on vahingossa laitettu jonkun toisen villasukat, koska Nico-Petterin äiti ei halua nimikoida vaatteitaan kun niistä ei silloin saa maksimihintaa huutiksessa.

Vierailija
15/15 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät kyseenalaista kaikkia ylemmältä taholta tulevia neuvoja, vaan noudattavat niitä annettuja ohjeita ja suosituksia lasten hoidossa, ravitsemuksessa ja kaikessa elämänaloissa.

Itse kyseenalaistan kaiken enkä mitään ohjetta tai suositusta niele ensin tutkimatta asiaa.

Se on rasittavaa! Itse joutuu etsimään tietonsa, eikä luota mihinkään viralliseen tietoon, helpommalla pääsisi jos tekisi niinkuin suurin osa ihmisistä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän