Tässä "AV-mamman" prototyyppi:
-tietää olevansa aina oikeassa, oma mielipide on parempi/tärkeämpi kuin muiden
-on kauniimpi/rohkeampi kuin kanssasisaret
-on äitinä/vaimona/naisena erittäin hyvä ellei täydellinen
-pitää huolta ulkonäöstään ja vielä 30-vuotiaana näyttää n. 20-vuotiaalta (ja siksi kääntääkin kadulla kulkiessaan kaikkien kaksilahkeisten päät säteilevällä, seksikkäällä olemuksellaan)
-on työelämässä menestynyt
-AV-mamman lapset ovat tietysti eliittiä, aina parempia kuin naapurin ämmän kurittomat kakarat
-AV-mamma valmistaa ravitsevaa kotiruokaa, harrastaa korkeakulttuuria, huolehtii perheensä ja itsensä hyvinvoinnista kokonaisvaltaisesti
-AV-mamma nauttii seksistä päivittäin ja saa järisyttäviä orgasmeja kerta toisensa jälkeen.
-Synnytyksissä ja imetyksessä ei tietenkään ole ollut mitään ongelmaa, muiden ongelmiin ei ymmärrystä voi mitenkään löytyä.
Kommentit (19)
Juuri näin! Veit sanat päästäni! :-D
MINÄ olen aina oikeassa ja tiedän AINA myös, miksi toiset ovat väärässä.
en minä ainakaan täytä noita kriteereitä..
Ollanko me tällä palstalla ihan eri aikaan, vai miksi mun kuva tyypillisestä av-mammasta on todella erilainen.
Mulle tyypillinen av-mamma on noin kaksvitonen lähiöäiti, jolla kaksi lasta ja ikäeroa se kaks vuotta. Mies yleensä vielä kuvioissa, huom. paino sanalla vielä.
Mamma on ehkä vielä vanhempainvapaalla ja sen jälkeenkin kotona työttömänä, mutta lapset osa-aikaisesti päiväkodissa.
Vaikka yhteiskunta tukeekin, niin silti on taloudenhallinnassa aina vähän ongelmia.
Ollanko me tällä palstalla ihan eri aikaan, vai miksi mun kuva tyypillisestä av-mammasta on todella erilainen.
Mulle tyypillinen av-mamma on noin kaksvitonen lähiöäiti, jolla kaksi lasta ja ikäeroa se kaks vuotta. Mies yleensä vielä kuvioissa, huom. paino sanalla vielä.
Mamma on ehkä vielä vanhempainvapaalla ja sen jälkeenkin kotona työttömänä, mutta lapset osa-aikaisesti päiväkodissa.
Vaikka yhteiskunta tukeekin, niin silti on taloudenhallinnassa aina vähän ongelmia.
av-mammojen eliitti voi kääntää säälivät katseensa ja päivitellä, miksei ole tajuttu ottaa asioita huomioon ennen lastentekoa (esim. ne talousasiat, varmistaa vakipaikka työelämässä ennen lapsia jne...)
Tosi AV-mammahan tarvii aina jonkun jolla menee huonommin ja jota voi moittia kehnoista valinnoista/vääränlaisesta kasvatuksesta jne.
Samalla hän kuitenkin käy myös kokopäivätyössä, koska aina on kyse vain valinnoista.
Akateeminen hän ei kuitenkaan ole, koska ne ovat saatanasta.
vähintään 5000 euroa kk, vaikka ei teekkään yhtään mitään tai tekee äärimmäisen vähän. Av-mamman taloudenpito ei myöskään noudata mitään lainalaisuuksia, vaan mamma mm. aina myy talonsa huikealla voitolla niin että käteen jää vähintään 150 000 euroa uuden asunnon ostoon. Lisäksi av-mamman asunnon arvo nousee aina, ihan aina, vaikka se olisi millainen homepesä tahansa. Muiden asuntojen arvot sen sijaan eivät kasva, koska eihän asunnon arvo realisoidu ennenkuin sen myy - paitsi tietysti av-mammalla.
on aina olemassa OIKEA vastaus kysymykseen kuin kysymykseen. Ja tietysti valmiina kärkäs kommentti muiden vastakkaissuuntaisiin mielipiteisiin.
-tietää olevansa aina oikeassa, oma mielipide on parempi/tärkeämpi kuin muiden
voi kun joku noista toisista kohdista osuiskin, mutta ei :(
AV-mamma tietenkin hoitaa kotona lapset kouluikään asti (ja on puistossa aina siististi puettuna kevyessä meikissä klo 9-10.30 ja iltapäivällä vielä uudelleen, jos muskarilta vaan ehtii, lapset reimateceissä), mutta onnistuu siltä pitämään hyvin palkatun työpaikkansa jossa tienaa sen 5000 euroa/kk.
Koulutus av-mammalla on ammattikorkeakoulusta, ja vaikka hän akateemisia arvosteleekin, välillä hän itsekin korostaa, että kyse on kumminkin ammattiKORKEAkoulusta.
Av-mamma myös vertailee itseään muihin koko ajan (etenkin kauppareissuilla tutkii tarkkaan muiden lapset ja niiden vanhemmat) ja tyytyväisenä raportoi säännöllisesti nämä itselleen imartelevat arviot heti av:lle.
munkin kuvaa AV-mammasta!
Ei oo totta ap! Ollanko me tällä palstalla ihan eri aikaan, vai miksi mun kuva tyypillisestä av-mammasta on todella erilainen.
Erityisesti ap:n listan kohta "työelämässä menestynyt" (tai jotain sinne päin), ei oikein sovi käsitykseeni AV-mammasta. AV-mammahan ei voi olla menestynyt työssään, koska silloinhan hän voisi olla uraäiti!
Erityisesti ap:n listan kohta "työelämässä menestynyt" (tai jotain sinne päin), ei oikein sovi käsitykseeni AV-mammasta. AV-mammahan ei voi olla menestynyt työssään, koska silloinhan hän voisi olla uraäiti!
Mutta kaikissa palkkaketjuissa suurin osa av-mammoista tienaa yli 4000 kuussa. Mutta ehkä se ei sitten olekaan menestymistä, vaan ihan tavallista nykysuomessa?
Ajattelin, että väittäisit av-mammojen olevan ylipainoisia jne.
Mutta hei, yllätit positiivisesti.
munkin kuvaa AV-mammasta!
AV-mammahan ei voi olla menestynyt työssään, koska silloinhan hän voisi olla uraäiti!
Av-mammahan on henkeen ja vereen perhekeskeinen kotirouva. Hän vain sattuu tienaamaan sen lähemmäs 5000e/kk tekemättä juuri mitään, koska on sattunut järjestämään elämänsä niin hyvään jamaan ennen lasten hankkimista ja siis ottamaan huomioon kaiken jo etukäteen. Ja kysehän on vain valinnoista... Mutta jos häneltä kysytään, niin tokihan hän myös työelämässä on johtavassa asemassa tai ainakin siinä määrin istuu isolla pallilla että voi vain pyörähdellä sillä kynsiään viilaillen ja alaisiaan käskyttäen samalla kun itse hoitaa lapset kotona kouluikään asti kokopäivätyön ohessa. Hommat hoituvat kotona miniläppärillä ja handsfreepuhelimella, kyse on nimenomaa järjestelytaidoista! Eliitti AV-mammahan osaa sen taidon.
Koulutus av-mammalla on ammattikorkeakoulusta, ja vaikka hän akateemisia arvosteleekin, välillä hän itsekin korostaa, että kyse on kumminkin ammattiKORKEAkoulusta.
AV-mammahan on akateemikko, joka on hankkinut ensimmäisen akateemisen tutkintonsa jo ennen lasten saamista ja suorittaa vanhempainvapaalla (n. 10 vuotta) ollessaan vähintään kaksi muuta tohtorintutkintoa.
vähintään 5000 euroa kk, vaikka ei teekkään yhtään mitään tai tekee äärimmäisen vähän.
joka tekee töitä korkeintaan parina päivänä viikossa, jos viitsii tai jaksaa, ja tienaa silti enemmän kuin pääministeri. Asiakkaat ovat uskollisia ja ymmärtäväisiä, vaikka mamma lähtisikin useita kertoja vuodessa vähintään kuukauden lemmenlomalle miehensä kanssa.
wannabeen