Mitä ovat ns. laadukkaat ruoka-aineet?
Voiko olla kaalia, porkkanaa, perunaa? paistinjauhelihaa?
Kommentit (5)
Pelkän vähärasvaisuuden perusteella en sanoisi ruokaa laadukkaaksi.Kotimaiset kasvikset voivat olla hyvinkin laadukkaita,varsinkin luomuna
No mikäettei noi voi olla ihan laadukkaita ruoka-aineita, toisaalta eiköhän noi voi olla ihn tavis ruoka-aineitakin?
Itse miellän, että syömme laadukasta ruokaa, kun käytämme paljon luomua, lähiruokaa, reilunkaupan tuotteita ja lihat ostetaan yleensä sieltä paremmasta päästä eli esim. broileri aina filettä eikä mitään paistisuikaleita. Samoin vältämme esim. valmismarinadeja.
Mä ymmärrän niin, että ruoan raaka-aineet ovat mahdollisimman laadukkaita, kun niitä on mahdollisimman vähän käsitelty, ne ovat mahdollisimman tuoreita ja niissä maut ovat aidoimmillaan.
Lisään listaan luonnonmukaisen tuotannon, lisäksi eettisyys on minulle myös laatua.
Laatuun liittyy minusta seka maku (aina, koska ruuan keskeinen tehtava on maistua hyvalta), ruuan terveellisyys, etta tuotantoprosessien eettisyys.
Mä ymmärrän niin, että ruoan raaka-aineet ovat mahdollisimman laadukkaita, kun niitä on mahdollisimman vähän käsitelty, ne ovat mahdollisimman tuoreita ja niissä maut ovat aidoimmillaan.
Perunat voivat olla hyviä tai huonoja. Huonosti säilytetyt jo itämään lähteneet perunat eivät ole kovin laadukkaita. Sen sijaan hyvin säilytetty ja maukasta lajiketta oleva peruna on mitä laadukkain raaka-aine. Siiklihän on tosi maukas peruna.