Miksi tradenomi hakee työtä, johon vaaditaan ylempää korkeakoulututkintoa?
Kommentit (9)
niin noi hakukriteerithän ei aina ole mitenkään ehdottomia, tosi sopivalla työkokemuksella voidaan palkata "heikommin" koulutettu jne.
ja hommannut tradenomi ylempi amk -tutkinnon, joka ON ylempi korkeakoulututkinto.
Paitsi joissain valtion tai kunnan työpaikoissa, joissa on virkavaatimus. Mutta eihän niihin hakeudu kuin ne, jotka eivät pääse oikeisiin töihin.
ja ehkä ajattelee ettei kyseistä paikkaa hae ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet ja saa paikan vaikka määräaikaisena.
Olen minäkin hakenut epäpätevänä opettajan paikkaa ja saanut tuon hakemukseni perusteella tehdä sijaisuuksia vaikken tullut valituksi kyseiseen virkaan.
Eri asia, kutsutaanko haastatteluun tai saako paikkaa.
Jos ylempi korkeakoulututkinto on muodollisena vaatimuksena virkaan, niin sitten on ihan turha hakea.
Jos se tradenomi ammattikorkeatutkinto ja ihminen itse sitten alkaa uskoa, että se on oikea ylempi tutkinto.
minäkin olen hakenut monia paikkoja, joissa vaaditaan työkokemusta (lähes kaikissa sitä kuitenkin vaaditaan), vaikkei minulla sitä olisikaan. Eihän siinä mitään häviä.
Saattaahan tämä tradenomi olla valmistunut vaikka ´96 jolloin hänellä on huomattavasti enemmän kokemusta työelämästä kuin vaikka 2009 valmistuneella KTM:lla.
eivät todellisuudessa ole niin ehdottomia, jos muuten on osaaminen ja työkokemus jne. kunnossa.
t. maisteri, joka on hakenut töitä, joihin vaadittiin tradenomin tutkinto (ja tätäkin saa joskus selittää)