Juu, saitte tämän tuoreen äidin unettomaksi ja itkemään
Kyyneleet vaan valuu eikä uni tule. Äitiyspakkauksen laatikossa tuhisee 3,5-viikkoinen vauva ja minulla ei ole ketään ystävää tai läheistä, jonka kanssa jutella vauvoista, äitiydestä jne.. siksi olen tällä palstalla viettänyt aikaa paljon. Olen tyrmistynyt äitien ilkeydestä ja näistä jutuista. Itkettää ja ahdistaa esim. imetykseen kohdistuvat paineet, mun olo on niin huono että mieli on ihan musta. Nämä jutut saa aikaan valtavat paineet ja mielen matalaksi. Miksi äidit olette noin ilkeitä ja ylimielisiä? :( Oletteko sellaisia muuallakin?
Kommentit (44)
Kaikki ei tiedä kun eihän sitä äitiyspakkausta ota kuin köyhät.
Kaikki ei tiedä kun eihän sitä äitiyspakkausta ota kuin köyhät.
rikkaat kuin köyhätkin : )
Mutta ikävää jos yksikin mänttipää riittää pilaaman av:n maineen.
Itsellä 6.5kk tyttönen ja hänen ensimmäiset elinviikot olin myös tosi herkkä, hämmentynyt, pelokaskin ja itkuinen. Hormonihuuruiksikin niitä sanotaan, mutta ne on ennen kaikkea aitoja tunteita, jotka voivat vaan suurentua hormoneiden ja/tai univajeen takia.
Ajattelin silloin, että täältä varmaan saa vertaistukea tai muita hyviä vinkkejä muilta äideiltä, mutta ja mitä vielä!
Yritän nyt miettiä mitkä asiat itsellä helpotti silloin oloa, mutta en kamalasti muista. Aika tehnee tehtävänsä jo näinkin pian. Varmasti yksi oli oman miehen kanssa jutteleminen, sen jälkeen oman äidin ja läheisten ystävien joilla on lapsia. Jonkin verran lueskelin myös netistä asioita ja yritin ottaa huomioon vain ne, jotka oli lämpimällä sydämellä kirjoitettuja.
En voi hyvällä tahdollakaan sanoa, että nuo viikot olis olleet jotenkin ihania ja ainutkertaisia, koska olin ihan totaalisen pihalla kaikesta. Nyt kun tuon tuhisijan (tai tällä hetkellä itkeskelijän...) luonne ja temperamentti alkaa näkyä ja hänessä on muutenkin persoonaa esillä, voin sanoa että tämä on aidosti hauskaa! :)
Yritä jaksaa, tällä hetkellä ehkä karusti sanoen vaan hengissä selviämisellä on merkitystä ja pian sitten koittaa ensimmäiset hymyt ja arki alkaa tuntua helpommalta.
ihan oikeasti tarvitsee vertaistukea ja hakee sitä netissä, kannattaa mieluummin mennä palstalle jonne rekisteröidytään ja kirjoitetaan nimimerkeillä. Sellaisissa ollaan yleensä (ainakin jonkin verran) kiltimpiä. Täällä saa vaan paskaa niskaansa, jos avautuu jostakin itselleen hankalasta asiasta.
rellestavan muka vitsikkaiden teinien joukko.
Älä nyt itke, av:lla tuntuu tosiaan olevan aika sairastakin sakkia
että samaan viestiin voi yksi ja sama kirjoittaja vastata useaan otteeseen, ja aina ilkeään sävyyn. Ei näitä kannata ottaa henk.koht, ne jotka toisia mollaa, yrittää omia heikkouksiaan sillä pönkittää.
Imettäminen sujuu jos sujuu, jotkut jaksaa nähä enempi vaivaa kuin toiset. Kaikilta se ei luonnistu. Onhan se lapselle parasta, mutta terveitä ihania lapsia niitä kyllä tulee korvikkeillakin :)
Tsemppiä! Kaikilla äideillä on heikotkin kohdat, niitä täällä vaan harva tuo esille, ollaan niin täydellisiä!
Tuo ei voi olla enää normaalia, että keskustelupalstan vuoksi on noin voimakkaan tunnemyrksyn vallassa.
Laita nyt se kone kiinni, jos sinussa aiheuttaa järkytystä keskustelupalstan kommentit.
Kuule, mene vaikka tekeen palapelejä netissä, pelaa bubblesia tai jotain muuta mukavaa peliä jossa voi heittää aivot narikkaan.
Tai mene sänkyyn vauvasi viereen lukemaan tai vaikka pelaan kännykällä. Tee jotain muuta kuin roikut netissä.
Niin, eikä tuo marttyyriasenne ole fiksun ihmisen käytöstä. Meidän muiden syyllistäminen, itse tulet tänne vapaaehtoisesti. Oliko tämä ensimmäinen kerta? jos oli, ei kannata toiste tulla, kuten varmasti huomasit. Jos ei ollut ensímmäinen kerta, tiesit varmasti entuudestaan mikä on on tämän palstan meininki.
Vielä muistutus, älä hyvä ihminen enää palaa tälle palstalle, jotta jonkinlainen mielenrauhasi säilyy.
Ja tilaa aika ammattiauttajalle.
tuossa äippälaatikossa yhtään yötä ja se muuten tuntui olevan ympäristölle kova stressi, kun "kaikkihan siinä nukuttaa eka viikot, sitä vartenhan se on".
Ap:lle älä lue ainakaan imetysketjuja yhtään. Niistä tulee yleensä syyllinen olo, varsinkin jos esikoinen on kyseessä. Sinuna en muuten olisi täällä av:lla laisinkaan. On sen verran raskassarjalaisia nämä av-mammat, että herkät jää jalkoihin. Ainakin ennen kuin itse oppii samaan tyyliin kommentoimaan...
oikeesti tiedä, että ainakin 90% Suomen vauvoista nukkuu ensi viikot pahvilaatikossa. musta se on suloista ja solidaarista. ja ainakin 80%vauvoista kulkee ekan vuoden samanlaisissa talvihaalareissa.
oikeesti tiedä, että ainakin 90% Suomen vauvoista nukkuu ensi viikot pahvilaatikossa. musta se on suloista ja solidaarista. ja ainakin 80%vauvoista kulkee ekan vuoden samanlaisissa talvihaalareissa.
Se provoilee vaan. Älä vaivaudu vastaamaan sille.
Tämä on ihan pahin ilkelypalsta. Ei täältä mitään oikeaa tukea kannata yksinäiseen arkeen hakea :(
Ei muualla tämmöistä ole.
Suosittelen hakeutumaan johonkin äiti-lapsi tai äiti-vauva-kerhoon. Tai vaikka perhekahvilaan. Niistä löytää samassa tilanteessa olevia ihmisiä.
Useimmilla paikkakunnilla on myös 'nettiäitiyhteisöjä'. Itse kuulun omalla paikkakunnallani kahteen tämmöiseen yhteisöön. Niistä saa ihan oikeasti tukea ja tapaamisten kautta hyvällä tuurilla kavereitakin :)
Tsemppiä ja jaksamista sinulle ap :)
niin huomaat ettei siellä ole näitä vittumaisia av-mammoja.
Ihmisen pitää hallita mitä verbaalisesti suustaan päästää ja kunnioittaa toista ihmistä.
Av- mammoista on suurin osa henkisesti sairas, sillä normaali ihminen ei käyttäydy, niin kuin tällä palstalla käyttäydytään.
On tällä palstalla hyviäkin ihmisiä, mutta liian vähän.
Tällaisia "puskistaampumispalstoja" tuskin ylläpidetään kovinkaan montaa vuotta. Kyllä tämä on hieman kyseenalaista sananvapautta. Toiminta olis paljon siistimpää, jos pitäisi rekisteröityä! Jos olet yksin vauvan kanssa, käy nyt hyvä ihminen jossain muualla netissä kuin av-palstalla. Täällä kotikutoiset sanasepot virittelevät provoja toinen toisensa jälkeen. Sellaiseksi toki epäilen tätäkin aloitusta.
niin selvästi provo kuin olla osaa. En tajua, miksi lähdette tähän mukaan jankkaamaan...
Täällä vain vihaiset elämään kyllästyneet mammat purkaa pahaa oloaan.
Mene toiselle palstalle, vaikkapa liberovaipoille. Siellä ollaan ihan oikeasti kiltimpiä ja otetaaan ongelmat tosissaan.
Tällaisia "puskistaampumispalstoja" tuskin ylläpidetään kovinkaan montaa vuotta. Kyllä tämä on hieman kyseenalaista sananvapautta. Toiminta olis paljon siistimpää, jos pitäisi rekisteröityä! Jos olet yksin vauvan kanssa, käy nyt hyvä ihminen jossain muualla netissä kuin av-palstalla. Täällä kotikutoiset sanasepot virittelevät provoja toinen toisensa jälkeen. Sellaiseksi toki epäilen tätäkin aloitusta.
Sana enää jäi puuttumaan ensimmäisestä lauseesta.
pakkoko on lukea? Ja miksi muiden kommentit vaikuttaa noin paljon sinuun.
Keskity siihen vauvaan.
kaikki kertovat täälä omista kokemuksistaan, ja mikä on heidän mielestään parasta vauvalle. Eiköhän jokainen äiti ihan itse tiedä mikä on parasta vauvalle, ja tuntee oman lapsensa.. Neuvolastakaan ei aina saa välttämättä tarvitsemaa vastausta kysymyksiin.
Ja ainakin esikoisen kanssa kysymyksiä on monia, jopa päivien mittaan joihin haluaisi heti vastauksen, joten miksei myös hakisi niitä täältä, mistä olettaisi äitien saavan myös muiden äitien tuen?!