Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon imetit tai yritit imettää, jos sulta loppui maito?

Vierailija
11.03.2011 |

Tai jos meinasi loppua ja vielä sen jälkeen onnistuit?

Vauva on nyt 3 kk ja on täysimetyksellä. Alkuun sai lisämaitoa. Rintakumi on edelleen käytössä ja se vähän harmittaa. Ilmeisesti vauvat usein alkaa hylkiä niitä jossain vaiheessa. Toistaiseksi vielä imetys sujuu. Aikaa vievää se kyllä on ja välillä on päiviä joilloin tuntuu, että tissit on ihan tyhjät ja vauva haluaa olla tissillä koko ajan. Normaalipäivänäkin imetykseen menee 8-10 tuntia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 4 kanssa loppunut 3-4 kk imetyksen jälkeen.kuukaus synnytyksen jälkeen menkat alkaneet aina,ja sen jälkee vähentynyt ja vähentynyt maidon tuottaminen.

Vierailija
2/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutenkin vaatii hormoneja tullakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vauva itse repi kumin irti ja iski nänniin kiinni. :)

Justiinsa neuvolasta sanottiin kakkosen kohdalla, että nykyiset rintakumit ovat niin hyviä, että voi imettää vaikka 1-vuotiaaksi niillä, kun ovat niin ohuet ja joustavat verrattuna entisiin.

Mulla rintakumeissa oli se ongelma, että vauva joutui tekemään todella töitä saadakseen sitä maitoa, joten sitä tihkui sitten molemmista rinnoista lähes saman verran ja aina jäi kumiin lastit imetyksen loputtua eli maito ei oikein voinut olla loppumassa. Kakkosen kanssa sitten ongelma oli se, että vauva ei jaksanut niiden kumien läpi imeä eikä osannut ilman niitä, joten pakko oli siirtyä pulloon. Pumppasin sitten vielä maitoa pari kuukautta, mutta kyllähän se maito väheni joka viikko ihan kunnolla ja lopulta tuli niin vähän, että lopetin pumppaamisenkin.

Rintakumin kanssa meneekin siihen imetykseen aikaa. Meillä vauva söi 40 minuuttia vähintään joka syöttö (aluksi koko tunnin mutta oppi nopeammaksi), joten ei kannata uskoa näitä, jotka väittävät, että 15 min. riittää. Kun rintakumi jäi pois, söi silti 20-30 minuuttia joka syötöllä. Anna vauvan tilata sitä ruokaa. Jos paino nousee hyvin, ei ole huolta. Jos ei nouse hyvin, niin tarjoa esim. iltasyötön jälkeen vähän korviketta ja katso, uppoaako se. On nälkäinen, jos syö sen kaiken.

Meidän pojan paino oli tasaisesti -10 -käyrällä, joten ei kannata huolestua, vaikka vauvan paino olisi pienempi kuin muilla vauvoilla tai ei saisi sitä painoa normin verran. Pääasia on, että saa sitä tasaisesti koko ajan omalla käyrällään. Älä siis heti ratkaise ongelmaa korvikkeella, koska se voi lisätä sitä ongelmaa.

Vierailija
4/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen oli puoli vuotta kun ostettiin asunto, oli paljon remppahommaa ym touhua siinä ja ilmeisesti ainakin osittain sen vuoksi maito vain väheni ja väheni, kunnes ilmeisesti loppui. Vauva ei suostunut enää syömään rintaa, huusi kunnes sai pulloa.

Vierailija
5/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi vaikeita, kun olin niin uupunut ja shokissa synnytyksestä. Sitten alkoi sujua ja vauvakin oppi tyhjentämään rinnat nopeammin, n15min/rinta. Aluksi annoimme lisämaitoa monesti päivässä, lopulta vain iltaisin, kunnes alettiin kiinteät. Eli täysimetykseen ei harmi kyllä koskaan päästy, kovasta yrityksestä huolimatta.

Kysynkin, että saatko itse levättyä tarpeeksi tai onko sinulla kipuja? Jos on kipeä tai ei saa levättäyä, maidontuotanto voi vaikeutua, vaikka kaikki menisi muuten oikein. Näin oli minulla.

Käytätkö rintakumia kivun vai minkä takia? Itse käytin ensimmäiset n kolme viikkoa, kun nännit oli niin kipeät.

Vierailija
6/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva ei saa kunnolla otetta nännistä. Nänni ilmaantui oikeastaan vasta raskausaikana ;) se on kuitenkin jotenkin niin tiukka ettei veny vauvan suuhun. Muutamana päivänä olen onnistunut imettämään ekasta rinnasta ilman kumia, mutta toisesta se ei onnistu.

Oon kyllä saanut aika hyvin levättyä. Passautan miestäni ihan surutta, tosin hän huolehtisi ruuanlaitosta muutenkin.

Vierailija
7/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva ei saa kunnolla otetta nännistä. Nänni ilmaantui oikeastaan vasta raskausaikana ;) se on kuitenkin jotenkin niin tiukka ettei veny vauvan suuhun. Muutamana päivänä olen onnistunut imettämään ekasta rinnasta ilman kumia, mutta toisesta se ei onnistu. Oon kyllä saanut aika hyvin levättyä. Passautan miestäni ihan surutta, tosin hän huolehtisi ruuanlaitosta muutenkin.

Vauvan ei kuulukaan ottaa vain nänniä suuhunsa vaan se haukkaa ison osan nännipihaakin. Siinä ei nännin koolla ja muodolla ole väliä.

Vierailija
8/8 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinkeä ettei vauva jaksa siitä oikein haukata. Ekasta rinnasta välillä jaksaa, mutta ei jälkimmäisestä. Mun tissit on ihan nuorisomallia, vaikka ikää onkin enemmän. Ja varsinkin öisin, jos tulee imetystaukoa 3-4 tuntia, tissit töröttää selällänkin ollessa ylöspäin ihan kuin silikonit. Vauvalla on onneksi kova imu. Sairaalassakin päivittelivät, että hyvä ettei vetäse koko pulloa kitusiinsa.