Pakko kysyä: facebookin ex:ät - ahdistaako?
Olen varmaan sitten ihan kieroutunut ja hullu, mutta minulle tulee todella turvaton olo, kun mies ottaa facebook -kavereiksi entisiä "hoitoja".
Itse en ole facebookissa, enkä aio mennä - enkä liioin lähde kontrolloimaan miehen sivuja - mutta pahalta tuntuu, kun menneisyyden ihastuksia vedetään tämän päivän "kavereiksi". Kaikillahan meillä menneisyytemme on ja mikäs siinä. Mutta mikä motivoi exien kanssa puljaamaan edes virtuaalisesti tämän päivän elämässä?
Miten teillä muilla, joilla miehillä exiä "kavereina" - onko teillä itselläkin exiä kavereina ja asia sovittu ok:ksi molemmin puolin, vai ahdistaako nykyiseen suhteeseen miehen päivitetyt tulleet "olleet ja menneet"?
Ja kiitos, en kaipaa lisää "hullu" - kommentteja, syyllistän ja kyseenalaistan itseäni jo nytkin ahdistuksestani ihan tarpeeksi.
Kommentit (12)
Tiesin että miehestäni ei olisi siinä tilanteessa ollut apua. Ja raportoin ehdottomasti että olin ollut tähän mieheen yhteydessä.
Mutta siis minua ei mieheni eksät häiritse (enää) fb:ssä eikä todellisuudessakaan. Turha alkaa etukäteen mitään pelkäämään.. Tiedän että ainakin tällähetkellä mies tahtoo yhtä ehsottomasti olla kanssani, kuin minä hänen kanssaan.
Mä olen kaveri mun exieni kanssa muutenkin. Tavataan ja joskus kahvitellaan tms. Mikä ero siinä Facessa on?
melkein kaikki eksät kavereina, eikä ahdista :) En kyllä ole suhteessakaan tällä hetkellä, mutta kyllä koen, että kyllä niiden kanssa saa olla kaveri ja niin hyväksyn kyllä jos mahdollisella tulevalla seurustelukumppanillakin on eksiä kavereina.
ja siis itsellänikin on useampikin ex kaverina facebookissa
minusta siis asia ihan ok
niin livenä kuin naamakirjassakin. Ihmiset voivat olla läheisiä ja tärkeitä toisilleen muutenkin kuin parisuhteessa.
miehen exä on miehen kavereissa facessa ja exä vielä kommentoi melkein joka asiaa jonka mieheni faceen kirjoittaa/linkittää tms.
enkä todellakaan ole yhtään sen kiinnostuneempi heistä kuin olisin, jos he eivät olisi kaverina. He ovat vain neutraaleja entisiä tuttuja. Oma puolisoni on se tärkein.
olisi jos ei voisi otta kveriksi, kun ovat exiä. Eli se olisi jotenkin "vaarallista"..
Tuskinpa se että jostain tulee exä, niin muuttaa sitä henkiö tutemattomaksi, eli tuttujahan sinne kerätään.
keitä meidän fb-kaverit ovat. Ei ole koskaan käynyt mielessä edes kurkistaa että keitä miehellä sillä listallaan on. Ehkä menen seuraavaksi katsomaan!
Minulla on yksi eksä omalla fb-listallani, mutta en ole hänen kanssaan missään sen kummemmassa kanssakäymisessä. Jos miehellä olisi omia eksiään fb-kavereina niin se ei tekisi mua mustasukkaiseksi mutta olisi kyllä tavallaan kiinnostavaa.
Ööö, ei minulla ainakaan tule siitä mitään sen kummempia tunteita. Miehellä taitaa minun muistaakseni olla kolme exää fb:ssä kavereina - saattaa toki olla enemmänkin, mutta mistä minä niiden kaikkien nimiä tiedän. Itselläni taitaa olla kolme sellaista, jonka kanssa joskus on jotain ollut.
Eikä kyllä ikinä olla mitään keskusteltu siitä, että onko se ok vai ei. :D
mulla on exiä ja hoitoja paljonkin kavereina, miesystävältä en ole kysynyt...eikä sekään multa...mut en mä heihin mitään sen kummempaa yhteyttä pidä. Jos joku muu alkaisi kiinnostaa, se olisi taatusti joku uusi eikä joku jo kokeiltu...
eivät ole kaverilistoilla, ei olla puolin eikä toisin edes kutsuja esitelty. En ymmärrä miksi exien kanssa pitäisi kaveerata, mutta kun en ole suhteessa parhaillaan, en osaa sanoa mikä reaktioni olisi jos mies tuollaista harrastaisi.