Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän vaatiiko poskiontelotulehdus antibioottia?

Vierailija
10.03.2011 |

Lekuri antoi reseptin ja sanoi että hae jos siltä tuntuu. Aha,joutuu jo itsensä diagnosoimaan nykyään? Flunssa oli 2 viikkoa sitten,3 päivää ollut julmettu päänsärky ja nieluun valuu koko ajan sitkeää limaa,kun nielaisee niin tuntuu kipua poskissa asti. Mutta ohi voi mennä ilman lääkettäkin kuulemma,mistä TIEDÄN haenko kuurin vai en?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olosi ei ala helpottamaan, niin hae kuuri. Itse varmaan tuossa tilanteesa hakisin...

Vierailija
2/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä huomiseen mennessäkään ala helpottaa, hakisin ainakin itse jo kuurin. Mutta en siis ole lääkäri :). Tuntuu vain, että et noin tukalalla olollakaan kovin kauaa voi odotella.

Vierailija
4/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelu helpottaa oloa ja lääkärin mukaan uudet tulehdukset eivät tule niin helposti. Huuhtelu ei ole yhtään ällön tuntuista, vaikka itse alkuun arastelin. Loistava keksintö!

Vierailija
5/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun aikaa kestää. Mulla oli 6 päivää hedari, ennenkuin hain lääkkeet. Kaikki kotikonstit, mukaanlukien sarvikuono, yritetty mutta ei auttanut.

Viimeksi kun oli tulehdus, se lähti sarvikuonolla(ja tuurilla?)

Vierailija
6/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta ei ole eikä ole ole ihan vetämätön, joten uskon, että virustulehduksesta on kyse. Mulla poskiontelotulehdukset ovat kestäneet noin kaksi tai kolme viikkoa. Viime yönä alkoi lisäksi korvatulehdus (mulla on ollut aikuisena ennenkin). Mutta uskon, että nämä menee ohi ilman antibiootteja.

Vierailija
7/12 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää useamman päivän, ennen kuin oireet alkavat helpottaa, joten minä hakisin ne heti. Viimeksi vitkuttelin liian pitkään, ja niinpä tulehdus levisi silmiin ja korvaan. Poskiontelontulehdus ei ole mikään pieni vaiva, vaan ihan oikea tulehdustila, josta voi tulla hoitamattomana ikävät seuraukset.

Vierailija
8/12 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin popsisin esim. ibumaxia tai muuta tulehduskipulääkettä ja käyttäisin sarvikuonoa jonkun aikaa. Turhasta antibioottikuurista on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos otat antibioottikuurin kannattaa ainakin hankkia hyvät maitohappobakteerit (mieluummin luontaistuotekaupasta kuin apteekista).

Mutta toki otat kuurin jos arki menee liian vaikeaksi esim. itse ottaisin jos en pystyisi lasta hoitamaan tms.

Vierailija
9/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

posken päällä jos tunnustelet (siis silmän alta?)

Itselleni tulee joka toinen vuosi poskiontelotulehdus, ja jos pääsee kunnolla alkuun ei parane ilman punktiota ja/tai antibiootteja minulla.

Eli tietyt nuhat mulla vaan vetää nenän ja posken jotenkin umpeen, tunnusteltaessa posken päältä on kuin siinä olisi mustelma, särkee ja jomottaa, ja joskus tuntuu siltä kuin olisi ientulehdus. Näillä oireilla menin taas työterveyteen tänään, ja kas oikealla puolella limakalvon paksuuntuminen ja vasemmalla akuutti tulehdus ja nestettä kerääntynyt sinne onteloon.

Yleislääkäri teki tämän diagnoosin käyttäen sellaista ultraäänilaitetta (vähän kuin taskulamppu) ja antiobiootti ja avaavaa lääkettä sain.

Sinun asemassasi olisin hakenut lääkkeet jo.

Vierailija
10/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska näissä normitulehduksissa hoidon taso riippuu nimenomaan potilaan voinnista. Kaikki menevät ohi aikanaan, mutta ihmisestä ja tulehduksen voimakkuudesta riippuu, miten kannattaa hoitaa oireita.

Jos kotihoito ei auta ja tuntuu pahalta, ota se kuuri. Jos kotihoito auttaa ja olo on kohtuullinen, et varmaankaan tarvitse sitä. Sairaan oma tuntemus on se lähtökohta, ja niin pitäisikin olla tällaisissa taudeissa.

Ja tietysti sillä varauksella että jos tulee hälyttäviä oireita tai tauti pitkittyy, uudestaan lääkärille.

Minulla poskis on ihan hirveä noin viikon, sitten yhtäkkiä laukeaa itsekseen yhdessä yössä. Herään siihen kun lima alkaa valua nieluun ja paine helpottaa, nukun istuma- asennossa sen aamuyön ja aamulla on upea olo.

Vierailija
11/12 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni itekseen ohi kun käytin avaavia lääkkeitä. Kahdesti olen joutunut hakemaan antibiootit, eka kerralla meni pää niin kipeäksi ettei meinanu silmää saaha kiini. Se nosti sitten jo tulehusarvoaki ja toisen söin sitten heti tämän kuurin perään, koska oireet palas viikossa.

Tämän jälkeen olen oppinu aukomaan nimenomaan niillä avaavila lääkkeillä. Aikaahan se vie, mutta en mielelläni syö turhia ab-kuureja.

Vierailija
12/12 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun aikaa kestää. Mulla oli 6 päivää hedari, ennenkuin hain lääkkeet. Kaikki kotikonstit, mukaanlukien sarvikuono, yritetty mutta ei auttanut.

Viimeksi kun oli tulehdus, se lähti sarvikuonolla(ja tuurilla?)

Hei! Miksi menit lääkäriin ja hait lääkkeet, jos et niitä aloita ja päänsärky flunssan jälkeen on kestänyt jo noin kauan? Tulehdus voi levitä otsaonteloon tai muuttua krooniseksi.