Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkakusen kestovaipoista

Vierailija
10.03.2011 |

Minkä ikäiselle nuo kestovaipat on tarkoitettu?

Yritin kerran virittää niitä 1,5kk ikäiselle, mutta eihän siitä tullut mitään. Nyt vauva 5kk ja aattelin kokeilla uudestaan. Kertokaas tyhmälle, pitääkö noi kaikki 3 osaa laittaa kerralla? Oon jo hukannut ne äitiyspakkauksessa tulleet ohjeet. Ajattelin kuitenkin edes kerran elämässäni kokeilla kestovaippaa, vaikka vaikeelta vaikutta..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010-pakkauksessa on se vihreäruutuinen Kushies AIO -vaippa ja kahdet (?) Mio-vaippakuoret taiteltavilla sisäimuilla. Tarkoitatko jotain näistä?

Vierailija
2/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesaan kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kaikiko pitää littaa kerralla, vai miten?

Ap

Vierailija
4/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Ap vauva sylissä...

Vierailija
5/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ne 2010 paketin vaippasysteemit toimii ja miten ne kuuluu yhdistellä

Vierailija
6/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIO-vaippaa käytetään yksinään.

Sisä- ja kuorivaippayhdistelmää käytetään päällekkäin.

Eli peruspointtina on se, että vauvan pyllyä vasten tulee pehmeää ja imevää, ulkopinnalle taas muovin tyyppistä, joka ei päästä kosteutta läpi.

En valitettavasti muista ihan tarkkaan mitä viime pakkauksessa oli..

Vierailija
7/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin pieni vauva, että se vihreäruutuinen AIO (All In One = käyttövalmis sellaisenaan) vaippa on ihan liian iso. Meillä se sopi vasta noin 7-kiloiselle vauvalle, ikää useampi kuukausi. Sen vihreän voi laittaa päälle sellaisenaan, ei tarvitse mitään lisäkuoria tai sisätäyttöjä, ja käytön jälkeen vain koneeseen.

Ne Miot taisivat käydä vähän pienemmällekin, mutta saattavat nekin olla vähän reiluja 1,5-kuiselle. Taittele se suorakaiteen muotoinen kangasosa kolminkerroin (en nyt muista oliko poikittain vai pitkittäin, mutta kokeilemalla selviää) ja laita valkoisen kuorivaipan sisään. Puetaan päälle kuin kertakäyttöinen tarravaippa. Ne kangaskaitaleet pitää pestä parikin kertaa ennen käyttöä, muuten eivät ime kunnolla. Heitä sideharsojen ja muiden vaaleiden kanssa samaan pesuun.

Nuo kaksi eivät mielestäni ole mitenkään kätevimmät kestovaipat ekaksi kokeiluksi. Meillä suosituimpia ovat olleet tarroilla kiinnitettävät "karvaiset" sisävaipat ja sellaisen päälle ohut kosteutta pitävä kuorivaippa. Helpot laittaa, ei tartte taitella.

Vierailija
8/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vihreäruudullinen toimii siis yksikseen. Sitten toinen juttu on ne valkoiset muovihousut, joiden sisään on tarkoitus taitella semmoinen valkoinen imuasia.

Vierailija
9/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestiksiä.

T:Ap (niin ja mun vauva on nyt siis jo 5kk)

Vierailija
10/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestiksiä.

T:Ap (niin ja mun vauva on nyt siis jo 5kk)

Niinhän tuolla seisoo, mutta näköjään unohdin jo. :) Kokeile tosiaan niitä Mio-vaippoja, yksi kuori ja yksi sisätäyttö. Ne eivät ole kovin pintakuivia, eli saat vaihtaa tiheämmin kuin kertakäyttövaippoja käytettäessä. Eli ei kannata sitä pelästyä, että vauva kätisee märän vaipan takia nopeammin. Kuten sanottu, nuo eivät ole parhaasta päästä ja itse laittaisin vähintään kuivaliinan väliin.

Vierailija
11/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää niitä kaikkein huonoimpina saatavissa olevina kestovaippoina :( eli älä lannistu js eivät toimi!!

tv nyt 2,5 v pottailijan äiti

Vierailija
12/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bambinomio -vaippoja.

Ne toimivat oman kuorensa kanssa oikein hyvin ja istuvatkin kivasti. Sisälle olen laittanut tiimalasi-imun, jolloin riittää oikein hyvin muutaman tunnin vaihtovälillä. Nyt vauva on kolmikuinen ja painaa pian 7kg, joten ostin niitä isompia mio-vaippoja.

Yöllä olen käyttänyt toisenlaista kestoviritelmää. Noista AIO-vaipoista en tykkää ollenkaan minkään merkkisinä.

Vierailija
13/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos äp pakkauksen kestovaippojen on tarkoitus vinkata äideille että "hei! kestovaippakin on vaihtoehto" niin minkä ihmeen takia täytyy laittaa ensikertalaiselle lessaiset mahdottoman vaikeat kokeiltavaksi.

Mulle ei ainakaan antaneet mitään positiivista kokemusta, millään muotoa.

Onneksi kaveri vinkkasi paremmista kestoista ja en enää tunne itseäni ihan niin tumpeloksi :D

Vierailija
14/14 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minusta ne ovat helpompia taiteltavia kuin harsot. Alkuun kyllä aika jäykkiä, mutta korjaantuu muutaman pesun jälkeen se ongelma. Ja se kuori on tosi helppo vetää siihen päälle ja säätää sopivaksi, nehän ovat vain sellaisia suorakaidevaippoja.

13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi