Tietokoneella/pelikonsolilla pelaamisen rajoittamisesta
Avaan nyt oman aiheen tästä, jos joku viisaampi viitsisi selittää! Eli, jos lapsi haluaa pelata niin miksi sitä pitää niin kauheasti rajoittaa? Mitä haittaa siitä pelaamisesta sitten on? Siis jos lasten pelejä pelaa, ei mitään ammunta- tai kaahauspelejä. Meillä 5-vuotias pelaa silloin kun huvittaa ja joskus menee päiviä ettei pelaa ollenkaan ja toisinaan taas voi pelata useamman tunnin putkeen.
Kommentit (22)
Sehän on lapsen kehitykselle haitallista, kun pitäisi vaan ulkoilla ja tehdä kaikkea virikkeellistä ( sitähän hoetaan joka paikassa).
Lisäksi sä et välitä sun lapsesta kun sen PITÄÄ vaan pelata.
Jotain tätä luokkaa on vastaukset luultavasti..
En siis osaa vastata..
Ihan ohjeissa sanotaan max peliaika 45 min kerralla.
Vaikuttaa silmiin, keskittymiseen ja voi tehdä huonoa oloa ja päänsärkyä.Meillä rajoiteutut peliajat ja päivät. Homma toimii.
Esim. liikuntapelejä Wiillä tai Pleikka Movella antaisin pelata paljon enemmän kuin jotakin räiskintää. Jos lapsi itse osaa rajoittaa, rajoja ei tarvita. meillä sopimus, että joka toinen päivä saa pelata, ei toki koko ajan.
Ei tule käytettyä omaa mielikuvitusta.
Vaikuttaa silmiin, keskittymiseen ja voi tehdä huonoa oloa ja päänsärkyä.
Meillä rajoiteutut peliajat ja päivät. Homma toimii.
Meidän 5v pelaa Mariota ja urheilupelejä Wiillä ja tietokoneella lasten pelejä. Mitä haittaa niistä muka voi olla?
jos lapsi luontaisesti pelaa vain silloin tällöin ja lyhyitä aikoja.
jos se on niitä joiden mamma on antanut pelata useamman tunnin putkeen. Kyllä sen huomaa. Jos haluat kasvata jotain syrjäytynyttä nuorisokriminaalia, niin siitä vaan. älä aseta mitään rajoja. Anna lapsen itse päättää mitä tekee.
jos se on niitä joiden mamma on antanut pelata useamman tunnin putkeen. Kyllä sen huomaa. Jos haluat kasvata jotain syrjäytynyttä nuorisokriminaalia, niin siitä vaan. älä aseta mitään rajoja. Anna lapsen itse päättää mitä tekee.
Lapsestani kasvaa siis nuorisorikollinen... AP
Minun nuorisokriminaalini tekee työkseen pelejä, Suomessa kun sellainenkin ammatti on mahdollinen. Jos olisi tehty pelaamisesta tabu, voisi poika nyt olla syrjäytynyt narkkari, mutta koska tajusimme antaa lapselle vapauden valita, löytyi alalta ammatti. Koulutuksen jälkeen.
Eli mitä oireita tulee esim. Eskari-CD:n läpipelaamisesta?
t:3
Eli mitä oireita tulee esim. Eskari-CD:n läpipelaamisesta?
Alkuun oli helppokin laittaa hieman rajoja, kun lapsia oli useampi ja jokaiselle piti varata hiukan peliaikaa.
Meillä tehdään kaikkea muutakin, pelit unohtuu pitkiksi ajoiksi, kun siitä ei ole tehty mitään kiellettyä, joka koko ajan houkuttaisi.
Lapsella on pari peliä, mitä voisi pelata lähes ikuisesti, jos ei rajata. Minä rajaan noin tuntiin peliajan, mies antaa pelata vaikka kuinka kauan, ja tällaisen pidemmän session esim. kahden tunnin jälkeen lapsi on tosi kiukkuinen, itkee eikä mikään ole hyvin tai suju. Päätäkin särkee ja esim. nukahtaminen illalla on hankalampaa. On siis selvästi aggressiivisempi kuin normaalisti.
Niin, ja pelata saa 2-4 kertaa viikossa. Ei missään nimessä joka ilta.
5 v saa olla koneella joka toinen viikko tunnin. On silloin yleensä Pikku kakkosen netissä.
Meillä liika liikkuva kuva vaikuttaa, niin että tulee uniin ja kauhukohtaukset pahenee. Siksi pitää rajoittaa paljon.
lapsista esim viikonlopun jälkeen, ketkä olivat pelanneet liikaa viikonloppuna. Kyllä oli vaikeaa päästä kouluhommiin kiinni ja kiinnostua mistään. Ymmärrettävää toki, ettei pelin jännittävän maailman jälkeen mikään tunnu miltään. "Tylsyys" lapsen elämässä synnyttää luovaa toimintaa kun lapsi joutuu keksimään itselleen tekemistä. Tekemiseen täytyy tietenkin olla mahdollisuus. Liika viihtyminen ei siis erityisemmin edistä kehitystä. Muutaman mieleentulevan näkökulman mainitakseni. Voi myös miettiä mitä varsinaista hyötyä kasvavalle ihmiselle on pelaamisesta. Toki pelejä on monenlaisia, toiset haitallisempia kuin toiset.
noin viideksi tunniksi kun äiti nukahti pitkille päikkäreille. Ei ollut mitenkään kiukkuinen eikä edes kyllästynyt siinä vaiheessa kun äiti kompuroi alakertaan... Yleensä ei tosin pelaile kuin tunnin kerrallaan.
Jokainen ajatteleva vanhempi huomaa, mikä on teille sopiva nettiaika. Meidän lyhytjänteinen, vilkas nelivuotias on Pikkukakkosen netissä maks tunnin, ei joka päivä. Sekin tekee lapsen ärtyneeksi ja levottomaksi.
Vaikuttaa silmiin, keskittymiseen ja voi tehdä huonoa oloa ja päänsärkyä.
Meillä rajoiteutut peliajat ja päivät. Homma toimii.