Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä äitimyytti

Vierailija
09.03.2011 |

Työkaveri on tuore isä, ja minusta tuntui aika hämmentävältä, kun hän kertoi, miten heillä koko perhe sairasti. Vauva sairastui, ja vaimolla nousi kuume, mutta kun isälläkin nousi kuume seuraavana päivänä, niin mies kertoi ihaillen, kuinka vaimo keräsi äidinvoimansa, ja ryhtyi hoitamaan muuta porukkaa. Onhan se hienoa, kun mies näkee vaimossaan äidin, joka pystyy mihin vaan, kun mies kaatuu samassa taudissa petiin.

No itse olen vähän vanhempi täti-ihminen, ja useamman lapsen äiti, ja kokemus on minulle opettanut, että kyllähän äiti venyy pakon edessä ihan mihin vaan, vaikka yli 40 asteen kuumeessa lastenhoitoon kun mies on työmatkoilla jne, eli kyllä minä tiedän, mistä on kyse. Tiedän myös sen, että sen venymisen maksaa takaisin joskus, ja että loppuunpalaminen on rankkaa, eikä siitä ihan heti toivuta.

Voi kunpa äitejä ei ihailtaisi niin paljoa siitä epäitsekkäästä venymisestä, vaan äidit saisivat olla heikkoja ja tarvitsevia. Jopa ennen, kuin ihan vakavasti ovat sitä.

No en minä siinä jutellessa osannut kuin hymyillä ja kehua tätä äitiä, ja voihan tämä olla vain joku yksittäistapaus, ja muuten tilanne ihan kunnossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla huolehtimatta muista. itse asiassa pidän siitä.

Vierailija
2/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvää ja normaalia. Mutta miksi se on juuri se äiti? Jos sekä isä ja äiti ovat kuumeessa, niin eikö sitä sitten molemmat halua huolehtia toisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on mahdollisuus. Ainakaan aikuista miestä en hoitaisi minuuttiakaan! Meillä olisi niin, että sairastettaisiin kumpikin ja vuoronperään hoidettaisiin lapsia, sen minkä jaksettaisiin. Se hoitaisi enemmän, kumpi olisi paremmassa kondiksessa ja kumpi olisi saanut paremmin nukuttua.

Vierailija
4/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy myöntää että jos oltaisiin miehen kanssa molemmat yhtä kipeitä, mies todennäköisesti olisi sairaampi. minähän meillä nousin lasten vuoksi öisinkin. autan kyllä kaikkia muitakin välillä ihan liikaa. että jotain muutakin tähän täytyy liittyä kuin äiti-myytti

Vierailija
5/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan siinä myös itseni. Äiti nostetaan jalustalle siitä että huolehtii muista vaikka olisi sairain kaikista, ja siltä jalustalta onkin sitten vaikea enää laskeutua olemaan itse sairas ja huolenpidon kaipuussa.

Vierailija
6/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan siinä myös itseni. Äiti nostetaan jalustalle siitä että huolehtii muista vaikka olisi sairain kaikista, ja siltä jalustalta onkin sitten vaikea enää laskeutua olemaan itse sairas ja huolenpidon kaipuussa.

Ensin kuulosta ihanalta, että nuori isä kehuu vaimoaan, mutta sitten tajuaa, että tällä kehulla saadaan toinen luopumaan siitä hoivasta, mitä tämäkin ansaitsisi ja tarvitsisi. Ja olisi silti ihan yhtä mahtava äiti!

t. ap

Vierailija
7/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin tyttölapselle paljon ahdistavampi roolimalli kuin sellainen, joka osaa suuttua ja riidellä.

Vierailija
8/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, mä kyllä en tee kipeänä muuta kun ruikutan ja menen nukkumaan jos on mahdollisuus. Ainakaan aikuista miestä en hoitaisi minuuttiakaan! Meillä olisi niin, että sairastettaisiin kumpikin ja vuoronperään hoidettaisiin lapsia, sen minkä jaksettaisiin. Se hoitaisi enemmän, kumpi olisi paremmassa kondiksessa ja kumpi olisi saanut paremmin nukuttua.

Mä olin ennen kanssa ihan avuton, nyt oli pakko jaksaa, kun sairastuttiin Noroon koko perhe. Onneksi meillä meni miehen kanssa ristiin ne paremmat hetket, joten selvittiin ihan hyvin. Katsottiin toisiamme silmiin ja jompi kumpi nousi hoitamaan vauvaa. Onneksi poika suostuu syömään myös pullosta!

Vierailija
9/9 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan kyllä pitää puoleni ja huutaa, jos sitä tarvitaan.

olen kuitenkin se johon lapset ja mies voi luottaa. varsinkin lapset. ja haluankin olla sellainen äiti johon voi luottaa kuin kallioon. silti olemalla esimerkki itsenäisestä ja menestyvästä naisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi