Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla ollut korvatulehdusta aikuisena?

Vierailija
09.03.2011 |

Tässä on nyt pari tuntia ollut oikea korva paskana. :(

Tukossa, vähän alkaa kipeytymään. Tuntuu kuin joku olisi laittanut tuulettimen hurisemaan korvaan.

Otin särkylääkkeen sattumalta hetkeä ennenkö korvassa napsahti niin se ehkä syö kipua?

Onko paha kipu jos tämä on tulehdus?

Takana on viikon influenssa; kuumeilu, räkäsyys ja yskä. Ja nyt korva alkoi vittuilemaan kun elämä alkoi näyttään taas paremmalta!

Onko korvatulehdus minkälaista? Juoksenko aamulla lääkäriin?

Pelottaa..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuhan oli ihan järkyttävän kovaa, ei sitä kestänyt ilman särkylääkettä. Kyllä mä kävin lääkärissä ja sain antibiootit, mutta en tiedä, menisinkö enää samasta vaivasta lääkäriin. Luultavasti antaisin tulehduksen parantua itsekseen.

Vierailija
2/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuyöstä muhunkin ilman mitään flunssaa tai muutakaan tautia. Kun menin makuulle, niin kipu muuttui aivan tajuttomaksi. Ei mitkään särkylääkkeet auttaneet. Aamulla menin lääkäriin. Tuon jälkeen olen vienyt lapset aina heti, paikasta riippumatta suoraan lääkäriin, kun ovat valittaneet korvakipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu oli niin järkyttävää, etten todellakaan olisi selvinnyt ilman lääkäriä. En voinut edes nukkua moneen yöhön ja aloin jo olla ihan sekava. Tulehduksen seurauksena korvat olivat arat monta kuukautta, pidin ulkona korvaläppiä vielä toukokuun lopussa kun tuuli sattui niihin niin paljon...

Vierailija
4/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeä oli todella. Sen jälkeen en ole ihmetellyt, miksi lapset itkee korvakipua.

Vierailija
5/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se kipu oli sitä luokkaa että seuraavana päivänä oli lääkäriin mentävä.

Vierailija
6/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta aikuisena alkanut sairastaa korvatulehduksia, enkä todellakaan enää ihmettele, miksi lapset itkee kipeitä korviaan.

Vierailija
7/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kerran ja aikuisena, pari vuottasitten. Aivan hirvee kipu alkoi yöllä, flunssan jälkitautina. Edes burana600 ei auttanut kipuun, ehkä hieman helpotti. Yöllä varasin ajan netissä heti aamuksi koska tiesin etten kestä jonotella missää terveyskeskuksessa. Aamulla kun olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit niin korva puhkes ja mätä tuli ulos, eli sitten helpotti kummasti! Pari viikkoa korva lumpsutti ja kohisi, mutta onpahan tullut sekin koettua, tietää ainakin miltä lapsesta tuntuu jos hälle korvatulehdus iskee

Vierailija
8/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kerran ja aikuisena, pari vuottasitten. Aivan hirvee kipu alkoi yöllä, flunssan jälkitautina. Edes burana600 ei auttanut kipuun, ehkä hieman helpotti. Yöllä varasin ajan netissä heti aamuksi koska tiesin etten kestä jonotella missää terveyskeskuksessa. Aamulla kun olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit niin korva puhkes ja mätä tuli ulos, eli sitten helpotti kummasti! Pari viikkoa korva lumpsutti ja kohisi, mutta onpahan tullut sekin koettua, tietää ainakin miltä lapsesta tuntuu jos hälle korvatulehdus iskee

Vierailija
9/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehdusta, mutta työssäni olen useitakin korvatulehduspotilaita hoitanut, myös aikuisia. Joillakin korvatulehdus on kivulias, toisille aiheuttaa paineen tai tukkoisuuden tunnetta korvaan. Toisaalta kipu ja tukkoisuuden tunne korvissa voi johtua myös flunssastakin, korvassa on suora "ilmastointiputki" nieluun ja jos esim. nielu on turvoksissa flunssasta johtuen, tuntuu se myös korvissa.

Kipuun voi ottaa juurikin kipulääkettä, kunhan muistat ettet ota yliannosta, se taasen johtaa pahoinvointiin. Aamulla, jos korva vielä kipeä kannattaa lääkäriin mennä, joko ihan mielenrauhan vuoksi tai jos kyseessä todellinen korvatulehdus, siihen saat antibioottikuurin.

Niin ja se kipu ja paineen tunne johtuu tulehduseritteestä, joka kerääntyy sisäkorvaan. Hoituu ihan antibiooteilla. Eikä korvatulehdusta tarvitse pelätä, on inhottava ja kivulias tauti mutta ei vaarallinen.

Vierailija
11/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korva tuntuu ihan epätodelliselta.

Huomaa että korva mulla on, kun se ei pelitä! Toivottavasti ei tartte paljoa puhelimeen puhua, näin oikea korvasena.

Saas nähdä iskeekö kipu kun särkylääkkeen teho loppuu, hyiiii.. :(

Tai sitä limaa on niin että häiritsee korvaa muttei tulehduta? No se voisi olla kivempi juttu.

Vierailija
12/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuitenkin kannattaa pelätä. Minulle jäi pysyvä kuulonalenema aikuisena sairastetusta tulehduksesta :(

korvatulehdusta, mutta työssäni olen useitakin korvatulehduspotilaita hoitanut, myös aikuisia. Joillakin korvatulehdus on kivulias, toisille aiheuttaa paineen tai tukkoisuuden tunnetta korvaan. Toisaalta kipu ja tukkoisuuden tunne korvissa voi johtua myös flunssastakin, korvassa on suora "ilmastointiputki" nieluun ja jos esim. nielu on turvoksissa flunssasta johtuen, tuntuu se myös korvissa.

Kipuun voi ottaa juurikin kipulääkettä, kunhan muistat ettet ota yliannosta, se taasen johtaa pahoinvointiin. Aamulla, jos korva vielä kipeä kannattaa lääkäriin mennä, joko ihan mielenrauhan vuoksi tai jos kyseessä todellinen korvatulehdus, siihen saat antibioottikuurin.

Niin ja se kipu ja paineen tunne johtuu tulehduseritteestä, joka kerääntyy sisäkorvaan. Hoituu ihan antibiooteilla. Eikä korvatulehdusta tarvitse pelätä, on inhottava ja kivulias tauti mutta ei vaarallinen.

Vierailija
13/13 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillinen kipu mullakin, kaks ab-kuuria söin ennenkuin parani. Muistan kun korva oli ihan tukossa ja kun kävin suihkussa niin suihkun ropina päälakeen kuulosti ihan hirveelle.