Tyylilyylin touhuja -blogin kirjoitus päivähoidosta
Huhhuh, mitä perusteluja taas esikoisen hoidossa pitämiselle. Pitää päästä vauvan kanssa babybioon ja muskariin ja pyykätä rauhassa. Saa***a, hoitakaa itse lapsenne, kun niitä hankitte. Koskaan en ole subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta jaksanut meuhkata, mutta nyt kun luin tota keskustelua, niin pihisen kiukusta. En tosiaan veronmaksajana haluaisi olla tätä rahoittamassa. Täydet maksut vaan niille (700-800e/kk), jotka hoitoon vievät isomman lapsen, kun ovat itse kotona vauvan kanssa.
Kommentit (12)
En ymmärrä miksi blogeja/blogisteja ja heidän juttujaan pitää puida näillä keskustelusivuilla? Eikö olisi reilumpaa laittaa kommenttia suoraan ko. bloggaukseen, jos nyt niin kovasti sapettaa. Tämä kun ei ole ensimmäinen kerta, kun blogeja tai bloginpitäjiä arvostellaan ikään kuin selän takana.
ja ne ovat usein kavereiden tai muiden blogistien lähettämiä. Ei niissä voi mistään keskustella kun erimieltä ei saa olla.
me saadaan toinen lapsi, niin en tietenkään ota esikoista pois päiväkodista, sehän olisi ihan järjetöntä. Menettäisi paikan (täällä pk-seudulla ne on kiven alla), kaverit, tutut rutiinit ja hoitajat.
Miten älytön ajatus.
Mun lukemista useimmat julkaisevat myös negatiivisia viestejä - kunhan ne ovat asiallisia. Jotkut julkaisevat asiattomatkin, mutta eivät lähde mukaan vaan vain toteavat jotain "kiitos kommentista ja mielipiteestäsi"
ja ne ovat usein kavereiden tai muiden blogistien lähettämiä. Ei niissä voi mistään keskustella kun erimieltä ei saa olla.
Tätä olen usein pähkäillyt tässä päivähoitokeskustelussa. Vedotaan perheen ja lapsen parhaaseen, jolloin siis perheelle on tuhoisaa, jos esikoinen on kotona samaan aikaan äidin ja vauvan kanssa. Ja että lapselle on parasta olla kaukana äidistä, muiden hoidosta.
Montako tapausta tiedätte, joissa perhe on mennyt hajalle, koska äiti on hoitanut kotona esikoista ja vauvaa?
Mua todella, todella ahdistaa, jos suosikkiblogini loppuu jonkun av-palstan besserwisserin touhujen vuoksi.
me saadaan toinen lapsi, niin en tietenkään ota esikoista pois päiväkodista, sehän olisi ihan järjetöntä. Menettäisi paikan (täällä pk-seudulla ne on kiven alla), kaverit, tutut rutiinit ja hoitajat. Miten älytön ajatus.
Pk seudulla on myös kuntia, joissa on oikeutettu palaamaan samaan päiväkotiin.
Kannattaa kysellä mahdollisuutta tälle.
Ei tulisi mieleenkään jättää esikoista dagikseen, kun äippäloma alkaa.
Blogistin kirjoitus oli mielestäni hienoa pohdintaa. Täällä arvostelu sen sijaan mautonta selän takana kirjoittelua. Koittaisitte muistaa, että jokainen perhe tekee varmaan omaan tilanteeseensa sopivimman ja tarkoin harkitun ratkaisun. Toivon, että tällaiset kirjoittelut eivät saa blogin pitäjää siirtymään suljettuun blogiin, kuten kävi Tyylisuuntauksia blogille!
"Pk seudulla on myös kuntia, joissa on oikeutettu palaamaan samaan päiväkotiin.
Kannattaa kysellä mahdollisuutta tälle.
Ei tulisi mieleenkään jättää esikoista dagikseen, kun äippäloma alkaa."
Eli helsinkiläisen kannattaa kyörätä muksu jo hyvissä ajoin Vantaalle, Vihtiin, Kauniaisiin (?) tms. jotta saa takuun siitä, että lapsi pääsee samaan päiväkotiin takaisin äitiysloman jälkeen? En ymmärrä.
Tässä näkee, miten eri näkökulmasta ihmiset asiaa katsovat. Monelle on taas tosi tärkeää varmistaa, että molemmat lapset pääsevät samaan hyväksi koettuun lähipäiväkotiin, kun töihinpaluun aika koittaa. Ja eihän lapsen tarvitse olla siellä kokopäiväisesti, voi jatkaa vaikka muutama aamupvä viikossa tuttujen hoitajien kanssa.
Sinä olet täysin oikeutettu tekemään eri tavoin.
helppo se on puskista huudella, kun ei tiedä 1. perheen ja 2. pk-seudun tilantesta mitään. Helsingissä (moni on vielä autoton) on tosi tärkeää saada lapsi lähelle hoitoon. "Johonkin kuntaan" vieminen ei vain täällä onnistu.
Voisko joku maalainen alkaa nyt vääntää tähän vielä liikenteestä ja lumitilanteestakin täällä ;) Te ette vain tajua...
ja mielikuvituskin päässyt irti... Tai ehkä vaan minulla meni ohi kohta, jossa puhutaan esim. babybiosta.
Jo pelkkien kokemusten pyytäminen näyttää olevan joillekin liikaa... Minusta blogisti ihan asiallisesti pyytää kertomaan perheiden kokemuksista (huom! kokemuksia - ei arvostelua!)ja ratkaisuista vastaavassa tilanteessa. Ja vaikka mitään päätöstä lapsen hoidon järjestämisen suhteen ei vielä ole edes tehty, on av ehtinyt jo "ristiinnaulita". Minulle ainakin jäi kirjoituksesta sellainen kuva, että lapsen kotiin jääminen on vahva vaihtoehto...
Minä puolestani en ymmärrä, miten sinä anonyymi ja blogistille tod.näk. vieras ihminen luulet tietäväsi mikä on heidän lapselleen tai perheelleen parasta?? Keskustella saa ja mielipiteitä voi esittää mutta asiallisuus olisi hyvä muistaa vaikka kuinka "pihisee kiukusta".